Nojapyöräwiki

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja PW »

Edelleen olen mieltä ett varmasti hyvä juttu, toki kuten on tullu ilmi asian ois voinu tehdä muutenkin ja muuallekin mutt ku ei kukaan tehny ni tästä tulee paras nojapyöräwiki.
En vaan ymmärrä alkuunkaan miten tuo toimii ja miten siellä toimitaan, siis jos on tarkotus ett kuka vaan esim tältä foorumilta voi kirjotaa tuonne.
Olin rekisteröityväni sinne nimimerkillä petriw ku pw ei kelvannu mutt en oo varma tertteeko tuo jonkun vahvistuksen. Ainakaan en sivuilta löytänt kirjautuneena mitään mihin raapustaa tai miten siellä touhutaan.
Eipä sillä eipä tässä mitään niin tärkeää asiaakaan olis ollu saati sitte tietoo :D

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja PW »

No nyt tuli sähköpostiin viesti ja ilmeisesti oon rekisteröityny.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja Syväri »

PW kirjoitti:

No nyt tuli sähköpostiin viesti ja ilmeisesti oon rekisteröityny.

Petri

Sitten vielä liityt nojakkisivulle, näin ymmärsin.. Siellä "hiekkalaatikolla" voi kokeilla sivujen lisäämistä ym.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja tavasti »

PW kirjoitti:

Joo, edit löyty - kokosivu meni harmaaks - alempaa löyty alue johon kuvittelin voivani kirjottaa mutt ei siihen mitään ilmesty vaikk kui näpyttelee tai klikkailee :?

Jaaha, no sitten kyseessä on joku selaimen yhteensopimattomuus. Mikäs käyttöjärjestelmä & selain on kyseessä?

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja PW »

tavasti kirjoitti:
PW kirjoitti:

Joo, edit löyty - kokosivu meni harmaaks - alempaa löyty alue johon kuvittelin voivani kirjottaa mutt ei siihen mitään ilmesty vaikk kui näpyttelee tai klikkailee :?

Jaaha, no sitten kyseessä on joku selaimen yhteensopimattomuus. Mikäs käyttöjärjestelmä & selain on kyseessä?

Tää on joku hepponen linuxi, mikä lie minikannettava asus eepc selaimista en ymmärrä mittään :oops: vai onks se tuo mozilla firefox se kun selailee :D ei tässä mitään ongelmaa jos vika on koneessa helpottaa omaa tuskaa ett kaikki vika ei minussa :)

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja tavasti »

PW kirjoitti:

Tää on joku hepponen linuxi, mikä lie minikannettava asus eepc selaimista en ymmärrä mittään :oops: vai onks se tuo mozilla firefox se kun selailee :D ei tässä mitään ongelmaa jos vika on koneessa helpottaa omaa tuskaa ett kaikki vika ei minussa :)

Ilmeisesti siinä oleva firefox on liian vanha tuolle, oma firefoxini toimii ihan hyvin tuolla.

Valitsemalla yläreunasta 'My Account' ja siitä aukeavasta sivusta asettamalla 'Use Visual Editor' asentoon 'No' , ja sen jälkeen painamalla sivulta 'Save' voi ongelma korjaantua. Toki sitten saa tavalliselle käyttäjälle vähän huonommalta näyttävän editori. Eli näkee tekstin 'koodina', eikä sellaisena kuin se tulee lopulta näyttämään. Toki itse nörttinä käytän juurikin tuota ei-visuaalista mallia.

Eli kun normaalisti ihmiset haluavat WYSIWYG (What You See Is What You Get), niin minä käytän vaihtoehtoa WYSIG (What You See Is Garbage) :-)

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja terppa »

Ihan mielenkiintoinen lisä on kun kaksi käyttäjää päivittää samaa sivua, onneksi ohjelma edes tallennusvaiheessa kertoo, että toiset huseeraa kans :)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja janx »

terppa kirjoitti:

Ihan mielenkiintoinen lisä on kun kaksi käyttäjää päivittää samaa sivua, onneksi ohjelma edes tallennusvaiheessa kertoo, että toiset huseeraa kans :)

Tämä on yksi palvelun huonoja puolia. Saattaa tuhota toisen kirjoittelun, kun editoi samaan aikaan. Asian korjaamiseksi ei taida olla muuta tehtävissä, kuin vaihtaa tarvittaessa ohjelmaa/palvelua. Nykyiset tekstit saa tuolta ulos järkevästi, jotta ne voi tulevaisuudessa siirtää mahd. toiseen wikiin. Katsotaan mitä tuleman pitää. Lisätty: tämä vaihdos toivottavasti tapahtuu vasta sitten, kun saadaan wiki integroitua osaksi foorumia, jolloin samat tunnukset kuin foorumissa käyvät.

Muistakaa kun kirjoitatte wikiin, että lukija ei tiedä kuka sinne kirjoittaa. Eli ei voi sanoa: "minä sitä minä tätä". Nytkin olisi mennyt Jorin loistava mitoitustyökalu ihan harakoille, mutta mä seivasin tilanteen. Kiitos wiki-ideologian. ;)

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja jori »

janx kirjoitti:

Muistakaa kun kirjoitatte wikiin, että lukija ei tiedä kuka sinne kirjoittaa. Eli ei voi sanoa: "minä sitä minä tätä". Nytkin olisi mennyt Jorin loistava mitoitustyökalu ihan harakoille, mutta mä seivasin tilanteen. Kiitos wiki-ideologian. ;)

Kiitos vaan avusta. Olin kyllä samaan aikaan itsekin editoimassa sitä tekstiä siirrettyäni sen täältä foorumin puolelta ja teksti olis siis vielä kesken. Hyvä kun tuli korjattua. Yhteistyöllä se sujuu. :D

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja janx »

Eipä mittään.

jori: Askartelin tonne wikiin sulle taulukon noista arvoista. On nyt myös excel/openoffice versiona minulla. Helpompi lukea. Tarkasta vielä, että kaikki arvot oikeilla paikoillaan (ja muuta tarvittaessa). Rapatessa tahtoo roiskua. ;)

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13787
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja jori »

janx kirjoitti:

Eipä mittään.

jori: Askartelin tonne wikiin sulle taulukon noista arvoista. On nyt myös excel/openoffice versiona minulla. Helpompi lukea. Tarkasta vielä, että kaikki arvot oikeilla paikoillaan (ja muuta tarvittaessa). Rapatessa tahtoo roiskua. ;)

No hitto, näin se käy. Mietin tuota itsekin, kun huomasin taulukon olevan mahdollinen, mutta laiskuus voitti tuolla kertaa. Yhteispelillä sujuu. :)

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Aika hyvin näyttää ainakin alkuun lähtevän, joka päivä jotain lisäystä ja parannusta tulee. Toki paljon on vielä asioita joita ehdottomasti pitäisi lisätä, mutta jos sama meninki jatkuu niin tästä tulee loistava. Kiitokset kaikille tähän mennessä panoksensa antaneille, ja muutkin tulkaa mukaan tekemään loistavaa sivustoa!

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
janx
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4618
Liittynyt: 24 Elo 2008, 11:33
Paikkakunta: Pohjois-Helsinki
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja janx »

Tuolla wikissä on jokaisella käyttäjällä oma profiilisivu. Olis kiva, jos ainakin tämän foorumin käyttäjätunnuksen laittaisitte sinne. Helpottaa tunnistamista. Voi toki myös kertoa enemmän itsestään ja ajokistaan/ajokeistaan.

Minulla esim. näin http://www.wikispaces.com/user/view/janks

"The haters gonna hate and the lovers gonna love. I just lean back and ride." -janx (Kotisivut)
CLWB2008c (09-12), Nazca ePaseo (06/12-), 20/26 SWB Fenix (08/17-) & Spectri (03/19-)
Keskustelukanavat - #recumbents:matrix.org ja #nojapyorat:matrix.org

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Liekö tästä jo puhuttu. Mutta musta vois olla ookoo, jos rakentajat tekisivät sivun per pyörä niistä vehkeistä mitä haluavat esitellä. Malliin reucmbent.comin ohjesivut > http://recumbents.com/wisil/misc/nocom/tb/default.htm

Mitäs muut sanoo tähän.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Nojapyöräwiki

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Pastori kirjoitti:

Liekö tästä jo puhuttu. Mutta musta vois olla ookoo, jos rakentajat tekisivät sivun per pyörä niistä vehkeistä mitä haluavat esitellä. Malliin reucmbent.comin ohjesivut > http://recumbents.com/wisil/misc/nocom/tb/default.htm

Mitäs muut sanoo tähän.

Joo. Voisin tehdä MP:n kasauksesta vaiheineen ja vielä kun matskua löytyy niin lowraceristakin. Kunhan joutais...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Vastaa Viestiin