Etsin käytettyä suht hyväkuntoista traikkia ja nojakkia otsikon muk. toimintaan. En ole rakentelijatyyppiä, joten vehkeiden olisi oltava täysin ajokuntoisia ilman sen suurempaa säätötarvetta.
Traikki:
"Toivomus"lista:
kokoontaitettava
jonkinlainen joustomekanismi huonoilla teillä ryttyyttämistä ajatellen, mielellään vähintään takajousitus
mielellään jokin tunnettu merkki; esim. ICE, Azub, Optima, Challenge, HP Velotechnik, Catrike tai Greenspeed
Nojakki:
Sulan maan keleille etsin nopeaa nojakkia. Ensisijaisesti mielessä on ehkä joku mid-racer (joitain esimerkkejä: Optima Cheetah, M5 M-Racer, Challenge Fujin Tour) mutta low-raceritkaan (esim. Optima Baron, Challenge Fujin tai M5 Low Racer) eivät ole poissuljettuja. Low-racer -tyyppistä menijää en ole koskaan edes kokeillut, mistä pienoinen varauksellisuuteni ehkä johtuu:)
Hei näillä palstoilla on myytävienkin palstoilla kaikkea kivaa. Siellä on minun laittama ilmoitus kahdesta nojapyörästä.
Kiitos muistin virkistyksestä! Laitoinkin jo Pertille tekstarilla pari kysymystä kyseisistä pyöristä. Vaikuttivat mielenkiintoisilta (ja nopeilta) vehkeiltä!
Hei näillä palstoilla on myytävienkin palstoilla kaikkea kivaa. Siellä on minun laittama ilmoitus kahdesta nojapyörästä.
Kiitos muistin virkistyksestä! Laitoinkin jo Pertille tekstarilla pari kysymystä kyseisistä pyöristä. Vaikuttivat mielenkiintoisilta (ja nopeilta) vehkeiltä!
Laitoin alkusyksystä myös aiheesta viestiä ja vastauksena oli radiohiljaisuus. Heitin ihan realistisen hintatarjouksenkin. Olisko ollut liian realistinen
Ei talvella viitsi ajaa polkupyörällä, koska se on liian raskasta. Varsinkin trikellä.
No vähän on liioittelua. Varsinkin 2-pyöräiselle ja jos saa itse päättää milloin lähtee ajamaan. Itse ajoin ennen km-kisaa 700 kilsaa, tuosta yli puolet lumikeleillä. Alla oli lowracer jossa Duranon sliksi edessä, takana vähän karkeampi tuubi.
Keskinopeus tippuu kesästä semmoset 5-7 km/h ja ajo on pätkittäistä pyöräteillä mutta parempi sekin kuin ei mitään tai jotakin rullilla kitumista.
Ei talvella viitsi ajaa polkupyörällä, koska se on liian raskasta. Varsinkin trikellä.
No vähän on liioittelua. Varsinkin 2-pyöräiselle ja jos saa itse päättää milloin lähtee ajamaan. Itse ajoin ennen km-kisaa 700 kilsaa, tuosta yli puolet lumikeleillä. Alla oli lowracer jossa Duranon sliksi edessä, takana vähän karkeampi tuubi.
Keskinopeus tippuu kesästä semmoset 5-7 km/h ja ajo on pätkittäistä pyöräteillä mutta parempi sekin kuin ei mitään tai jotakin rullilla kitumista.
Työmatkapyöräily talvella on kyl aika HC touhua kakspyöräisellä, mutta tähän asti olen päässyt töihin ja jopa ajallaan. Jos pääsee valitsemaan kelit niin ei talvella ole yhtään hullumpi pyöräillä.
Joo ja kyllä trikelläkin talvella pääsee mutta onhan se sohjossa ihan onneton, tuli eilen todettua pahimman kautta. Märässä suojalumessa ei vaan kulje ja lumi tahtoo paakkuuntua renkaan ja lokarin väliin. Sen sijaan peilijäällä se on mainio vehje: ei kaadu eikä kovin helposti lähde ees liusumaan mihinkään. Eilen aamulla päästelin pelkän jäisen pyörätien päällä aikamoista vauhtia eikä ees hirvittänyt. Jos nuo pyörätiet putsattais kunnolla tai ne olis vaan jäässä, semmosiin olosuhteisiin trike on aivan mainio.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.