Tähän pitää vähän heittää juttua tuosta lowracerista... koska olen tammikuun alun jälkeen ajellut pelkästään MetaPhysic:llä ja maanantaina heitin sitten kunnon maantielenkin lowracerilla.
On kuin olis kotiin palannu. Kun tie aukee voi keskittyä olennaiseen eli tasaiseen (ja kovaan!) vauhdin pitoon, ja nauttimaan maisemista. Värkki kulkee tosi tasaisesti, ristituulet ei juuri haittaa ja ainakin minulle on ajoasento ja mukavuus parhaimmillaan.
Mutta enemmän kuin pyörän mataluus, vaikuttaa kaupunkiajoon enemmän kuinka matalalla kulmalla penkki on (=kuinka hyvin ympärilleen näkee) ja kuinka pitkä matka on maahan. Mun penkin kulmilla ei kummallakaan pyörällä sen paremmin näe ympärilleen mutta lowracerilla voi pysähtyä laittamalla vain käden maahan, MP:llä pitää heivata jalka polkimilta kauas alas. Ja tietysti miten kovaa kyytiä tykkää pitää matkallaan (tai kuinka paljon inhoaa jatkuvaa kovaa kiihdyttelyä).
Toistaalta MP on ketterämpi kun ketjut ei laahaa eturenkaan pintaa, lowracerin kääntösäde on nippa-napppa riittävä tasaiseen kaarteluun taajamassa. Baronissa taitaa ketju olla nostettu eturenkaan edestä pois joten tämä ei pitäisi olla ongelma.
Jos saat budjetin riittämään Baroniin niin osta ihmeessä pois. Lowracerit on mainettaan parempia pyöriä, etenkin tuolla ruuhka-alueiden ulkopuolisilla lenkeillä. Myy pois jos ei toimi käyttöösi tai hanki toinen myöhemmin noihin taajama-ajoihin, tiedät sitten paremmin millaisen haluat.
Näin tein itse ja hankin MP:n "kakkos pyöräksi"... sillä ajaa hyvillä keleillä tytär ja huonommilla minä (talvi ja märät kelit) jolloin lowracer ei ole parhaimmillaan.