Battle mountain 2012

Nojapyörä kuntoilu ja urheilu välineenä. Keskustelua nopeudesta, ajotekniikasta yms. Ja tietenkin nojapyörä vastaan pystypyörä -keskustelu.
Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Alkaa ens viikolla, joten linkitän tänne vähän streamliner-pornoa tekniikkanörteille :D
Paljon kuvia sitten, modeemiyhteydet varokaa..

Ajajat: (42)
Ace U of Toronto rider 5
Ace U of Toronto rider 6
Ace U of Toronto rider 7

Altair 3 Yannick Lutz
Kuva
Altair 4 Aurélien Bonneteau
Kuva

Aurora Matt Baker
Aurora Peter Aumann
Aurora Will Hilgenberg
Kuva

Backslider Barclay Henry
Kuva

Bluenose Aidan Muler
Bluenose Todd Reichart
Bluenose Trefor Evans
Bluenose Victor Ragusila
Kuva

C3H5N3O9 Ben Goodall

Cygnus - Beta David Verbroekken
Cygnus - Beta Jan-Marcel van Dijken
Cygnus - Beta Thomas van Schaik
Kuva
Dog Pound John Jackson
Gemini Matt Baker
Gemini Peter Aumann
Gemini Will Hilgenberg
Glowworm Larry Lem
Glowworm Tom Amick
NoCom Streamliner Sean Costin
Kuva
Kuva

Norus Mike Mowett

Ollinger Brothers 2.5 Thom Ollinger

Overzealous Gareth Hanks
Kuva
Kuva

Primal 2 Giovanni Rey
Primal 2 John Pocock
Primal 2 Ron Layman
Quad Rocket Jay Henry

San Jose HPV Club Meghan McNamara
Kuva

Sven Jorgensen Vehicle Sven Jorgensen
Team Schroeder James Schroeder
Team Schroeder Kara Snyder
Team Schroeder Tiffany Underwood

Varna Battle Mountain Barbara Buatois
Varna Mephisto Greg Thomas
Varna Tempest Sam Whittingham
Varnator Jason Erickson

VeloX2 Jan Bos
VeloX2 Sebastiaan Bowier
Kuva
VeloxX Ellen Van Vugt

Vortex U of Toronto rider 10
Vortex U of Toronto rider 8
Vortex U of Toronto rider 9
Kuva

Wedge Eric Ware

bentrideronlinesta muutama hyvä kuva tekniikasta.. (ei nyt saanu yhistettyä henkilöitä)
Kuva
Kuva
"overzealous"
Kuva

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Syväri kirjoitti:

Ollinger Brothers 2.5 Thom Ollinger

"jännä" ketjulinja :)

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

jviirret kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Ollinger Brothers 2.5 Thom Ollinger

"jännä" ketjulinja :)

Jukka

itsesuojeluvaiston puutetta :lol:

herää taas kysymys miksi se veto pitää tollasessa saada taakse?

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Mustasudenkorento kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Ollinger Brothers 2.5 Thom Ollinger

"jännä" ketjulinja :)

Jukka

itsesuojeluvaiston puutetta :lol:

herää taas kysymys miksi se veto pitää tollasessa saada taakse?

Vakaampi ohjaus, enemmän tilaa jaloille, kapeampi keskiö, mahdollisesti isompi vetävä pyörä -> ei niin giganttiset rattaat. Tuossa ratkasussa runkokaan ei paljoa jousta :D jotain tuon juttuja luin niin oli kuitenkin ketjuputket paikoillaan kun lähti koeajolle.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja jori »

Hirmuinen rahina videolla. Ainakin kuulee, jos paluuketjun taittopyörässä on vikaa. :D

Liitteet
Yläveto.png

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Sanoppa Jori, mitä haittaa olisi siitä että vetävä rengas olisi edessä? Mä oon niin tyhmä etten tajuu.

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Pastori kirjoitti:

Sanoppa Jori, mitä haittaa olisi siitä että vetävä rengas olisi edessä? Mä oon niin tyhmä etten tajuu.

Vaikka en jori olekkaan niin jaan muutaman ajatuksen kun tuota katsoo...

Syvärillä on tuossa mun mielestä kertoi juuri niitä pointteja miksi tuollaiseen rakennelmaan ollaan ehkä päädytty...

Se vain että tuossa nyt ei varmaan saada mitään nuista kuin tuo että ketju ei vaikuta ohjaukseen.

Muutoin näyttäisi että eturengas mahtuisi aivan hyvin olemaan vetävä kun katsoo ajajan jalkoja.
ja älyttömän iso etuhammasratas on silti vaikka tuossa on vaihteet väliakselilla..
enenmmän melkein tuntuu sellaiselta erilaisuuden tavoittelulta tuo lopputulos vaikka sinänsä voi ollakkin ihan toimiva.
onhan tuohon varmasti käytetty aikaa suunnitteluun, se onko siitä tehty tuollainen pakkomielteen vuoksi vai siksi että se on todettu parhaimmaksi vaihtoehdoksi...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mustasudenkorento kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Sanoppa Jori, mitä haittaa olisi siitä että vetävä rengas olisi edessä? Mä oon niin tyhmä etten tajuu.

Vaikka en jori olekkaan niin jaan muutaman ajatuksen kun tuota katsoo...

Syvärillä on tuossa mun mielestä kertoi juuri niitä pointteja miksi tuollaiseen rakennelmaan ollaan ehkä päädytty...

Siksipä mä kysyinkin, kun:

Syväri kirjoitti:

Vakaampi ohjaus

Mites etuveto on epävakaampi?

Syväri kirjoitti:

enemmän tilaa jaloille

Eiks toi nyut ole aika pieni se ohjausliike tässä koneessa?

Syväri kirjoitti:

Tuossa ratkasussa runkokaan ei paljoa jousta jotain tuon juttuja luin niin oli kuitenkin ketjuputket paikoillaan kun lähti koeajolle.

Eikse etuveto nyt jousta vähemmän?

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Mustasudenkorento kirjoitti:
jviirret kirjoitti:
Syväri kirjoitti:

Ollinger Brothers 2.5 Thom Ollinger

"jännä" ketjulinja :)

Jukka

itsesuojeluvaiston puutetta :lol:

herää taas kysymys miksi se veto pitää tollasessa saada taakse?

Thomin värkissä on jousitus edessä ja takana. Runko on erittäin jäykkä ja ketjulinja suora. Ketju ei tee isoa taittoa missään kohdassa. Tämä saattaa olla hyötysuhteeltaan paras takavetoinen konstruktio, ja vielä jousitettu. Tehon saa siis moottorista ulos vaikka vähän epätasaisemmallakin pinnalla.

Isot ketjupyörät tarvitaan kun pyritään 100+ km/h nopeuksiin. Voipi olla että tällä mennään jo lähes eka kerralla kovaa... katekin on erittäin virtaviivainen ja näkymät tuplakameroilla.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Mustasudenkorento kirjoitti:

Muutoin näyttäisi että eturengas mahtuisi aivan hyvin olemaan vetävä kun katsoo ajajan jalkoja.

Jep mutta se vaihteiden ahtaminen etuhaarukkaan on aika hankalaa.. monesti noissa on 3-5 vaihdetta jollain spesiaali navalla koska enempää ei mahdu jos rataspakka on eturenkaassa. Tuohon ratkaisuun kuitenkin saa vaikka sen 3x10 vaihdetta jos haluaa.

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

Pastori kirjoitti:

Mites etuveto on epävakaampi?

Jos ketjulija ei ole kohdallaan jokainen polkaisu pyrkii kääntämään rengasta, tämäkään ei ole "ongelma" kuten nuista muista nopeusvehkeistä voi päätellä.

Pastori kirjoitti:

Eiks toi nyut ole aika pieni se ohjausliike tässä koneessa?

jeps, ja kun katsoo eturenkaan sijaintia suhteessa ajajan jalkoihin niin ei olisi ollut estettä mahduttaa etuvetoa..
Varsinkin jos olisi käyttänyt samaa väliakseli systeemiä niin renkaassa ei tarvitsisi kuin yhden hampaan.

Pastori kirjoitti:

Eikse etuveto nyt jousta vähemmän?

jeps, ei mitään merkitystä mielestäni, ehkä jopa päin vastoin kun ketju kiskoo runkoa nyt yläpuoleta alarunkoa vasten...

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Syväri »

I rest my case. :D sen verran jo tullut pyöriteltyä oman katetun ja foldingin kans tätä asiaa.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Syväri »

"Overzealous" trikellä päästeltiin 112km/h mutta ei ollut sallituissa tuuliolosuhteissa. Monta kuskia yli 100km/h.

http://i47.photobucket.com/albums/f152/ ... edRuns.jpg

Mustasudenkorento
Sisällöntuottaja
Viestit: 1690
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 13:50
Paikkakunta: Oulunsalo

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja Mustasudenkorento »

huonoa tuuria kun on ollut nuin huonot tuuli olot...
onkohan tuosta kaatumisesta filmiä?

siel on Barbara taas menny lujaa... :roll:

Vastatuuli vihaa meitä... tahtoo alemmas....
http://kotisivu.suomi.net/mustasudenkorento/

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 962
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Battle mountain 2012

Viesti Kirjoittaja TMS »

Ei tullut uutta maailmanennätystä 2-pyöräisten sarjassa, 3-pyöräisten ennätys tuli ja on nyt 115 ja risat km/h.
http://www.recumbents.com/wisil/whpsc2012/results.htm

Hurja katuminenkin oli käynyt, onneksi kuskille ei ollut käynyt kai oikein mitään. Kumi oli ilmeisesti puhjennut ajon aikana.

Vastaa Viestiin