Tandemin rakennusohjeet

Tiedätkö uuden kiinnostavan linkin? Infoa muitakin kirjaamalla linkkisi tänne.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Tandemin rakennusohjeet

Viesti Kirjoittaja Pastori »

No niin. Tästä mun tekis vielä nojisversion niin voisi saada huomiota jopa Jyväskylän raitilla.

http://www.corbinstreehouse.com/blog/20 ... -unicycle/

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tandemin rakennusohjeet

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Mistä moinen mieleen tuli. Onko Jyväskylä jotenkin erikoinen, kun täällä asuu Pelle-Pelottomia. :wink:

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Tandemin rakennusohjeet

Viesti Kirjoittaja jori »

Ihmettelen, jos tuolla pystyy ajamaan. Nojakkiversiolla ei ainakaan pysty ajamaan, sillä yksipyöräisenkin sivusuunnan pystyssä pysyminen on kiinni pyörän kääntämisestä kaatumissuuntaan. Kovasti hitaasti kääntyy tuollainen, jossa molempien ukkojen on siirrettävä painopistettään pyörän kääntämiseksi. Yksipyöräisessä riittää, kun kääntää lantiota ylävartaloon nähden painopisteen siirtymättä mihinkään.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Tandemin rakennusohjeet

Viesti Kirjoittaja terppa »

jori kirjoitti:

Ihmettelen, jos tuolla pystyy ajamaan. Nojakkiversiolla ei ainakaan pysty ajamaan, sillä yksipyöräisenkin sivusuunnan pystyssä pysyminen on kiinni pyörän kääntämisestä kaatumissuuntaan. Kovasti hitaasti kääntyy tuollainen, jossa molempien ukkojen on siirrettävä painopistettään pyörän kääntämiseksi. Yksipyöräisessä riittää, kun kääntää lantiota ylävartaloon nähden painopisteen siirtymättä mihinkään.

Ainakin 10 sek jotkut pysyi pystyssä :) pari muuta videota löytyi missä tulos oli huonompi.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Tandemin rakennusohjeet

Viesti Kirjoittaja Pastori »

jori kirjoitti:

Ihmettelen, jos tuolla pystyy ajamaan. Nojakkiversiolla ei ainakaan pysty ajamaan, sillä yksipyöräisenkin sivusuunnan pystyssä pysyminen on kiinni pyörän kääntämisestä kaatumissuuntaan. Kovasti hitaasti kääntyy tuollainen, jossa molempien ukkojen on siirrettävä painopistettään pyörän kääntämiseksi. Yksipyöräisessä riittää, kun kääntää lantiota ylävartaloon nähden painopisteen siirtymättä mihinkään.

Jospa tämä on siamilaisia kaksosia varten tehty? Olisko ne niin yhtä että osaisivat?

Avatar
Nebulus
Sisällöntuottaja
Viestit: 1053
Liittynyt: 10 Syys 2007, 19:40
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Tandemin rakennusohjeet

Viesti Kirjoittaja Nebulus »

jori kirjoitti:

Ihmettelen, jos tuolla pystyy ajamaan. Nojakkiversiolla ei ainakaan pysty ajamaan, sillä yksipyöräisenkin sivusuunnan pystyssä pysyminen on kiinni pyörän kääntämisestä kaatumissuuntaan. Kovasti hitaasti kääntyy tuollainen, jossa molempien ukkojen on siirrettävä painopistettään pyörän kääntämiseksi. Yksipyöräisessä riittää, kun kääntää lantiota ylävartaloon nähden painopisteen siirtymättä mihinkään.

Kuva

http://www.unicycling.com/garage/recumben.htm

Nojakkiversio yksipyörästä on toki myös tehty, tosin vain yhdelle kuskille. Sanoivat erinomaisen vaikeaksi ajaa.

Alligt Kruiser - Actionbent Trike - Optima Baron - Rainbow Lyra - Flevobike - Zox lowracer - Nazca Paseo - Arcus velomobiili

Vastaa Viestiin