Luotettava peli + traileri

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
John75
Viestit: 29
Liittynyt: 13 Elo 2008, 18:43

Luotettava peli + traileri

Viesti Kirjoittaja John75 »

Hienoa, että on olemassa tällainen nojapyöräilyyn erikoistunut keskustelupalsta!

KYSELY:
Minkä kulkuvälineen ja trailerin itse valitsisit tähän käyttötarkoitukseen:

Eli suunnittelen ensi kesäksi 1-2 kuukauden non-stop nojakkireissua Suomessa. Haastavaksi jutun tekee se, että otan mukaan trailerin, jossa on trailerin oman painon lisäksi noin 15-20 kg erillistä varsinaiseen retkeilyyn kuulumatonta rekvisiittaa.

Trailerin lisäksi mukaan tulee normaali retkeilyvarustus (teltta, makuupussi, alusta, keittovälineet jne) arviolta 4 pyöräilylaukkua + tarakan päälle 1 laukku

Kulkuneuvon tärkeimpiä ominaisuuksia olisi kestävyys ja keveys (usein mahdoton yhdistelmä eli varmaan päädyttävä kompromissiin).

Ensin ylivoimaiselta vaihtoehdota vaikutti HPV:n Street Machine, koska sitä käyttävät lähes kaikki maailmanympärireissaajat kestävyyden takia ja siihen mahtuu 4 pyöräilylaukkua. http://www.hpvelotechnik.com/produkte/s ... dex_e.html

Mutta, mutta. Vaikka arvostelusivulla kerrotaankin, että Street Machine käyttäytyy lähes normaalisti täyteen ladattuna saattaa mutu-tuntumalla ajateltuna siihen liitetty traileri 15-20 kg painoineen tuottaa hankaluuksia esim. ylämäissä ja muutenkin käsittelyssä.

Tosin esim. Burley Nomadin arvostelusivuilla todetaan, että eiiiihän se mitään juuri vaikuta täyteen eli 45 kg saakka ladattuna :?:

"Burley says that the tongue and rear bicycle wheel bear only 10% of the load, and I think that is about right from my experience. So, even with a 100lb load, the rear wheel bears only another 11.4 pounds of weight (load plus trailer)"

Onko kellään kokemuksia traileriajaosta Street Machinella tai vastaavalla nojakilla? Ja jos ei niin mitä kokeneempina veikkaatte: onko tollanen nojakki yhdistettynä traileriin mahdoton yhdistelmä?

Että unohdanko 2 pyöräisen kokonaan ja siirryn trikeen?

TRIKE

Silloinhan ei olisi kaatumisvaaraa ja pelillä pystyisi vetämään traileria ylämäkiä helpommin (tarkoitus ei ole varta vasten mennä ylämäkiin vaan välttää niitä, mutta kai niitäkin pakosti vastaan tulee).

Nämä kolme harkinnassa (onko kellään kokemusta mailleista?):

HPV:n Scorpion: http://www.hpvelotechnik.com/produkte/s ... dex_e.html

  • Saa kasaankin eli jos kyllästyy kesken reissun voi laittaa postiin ja suunnata terassille :D

GTO: http://www.greenspeed.com.au/gto.html

  • Menee kasaan.

GTE: http://www.greenspeed.com.au/gte.html

  • ei ainakaan hajoais ihan heti ekassa mutkassa, kun tää cruisailee sillä ympäri Kiinaa vaikeilla patikka- ja mutateilläkin: http://www.chinawheelie.com/
  • Kaverin mielestä iskunvainmennus on persiistä, koska se hajoo kuitenkin / lisää luotettavuusongelmaa (tosin tarkoituksena ei oo lähtee Kiinaan, joten iskunvaimennus ei haittaa, jos se kestää normaalia käyttöä)

MAD MAX EVO: http://de.sevenload.com/videos/WWW3PeW- ... feder-Test
http://de.sevenload.com/videos/15uCMwy- ... TB-Strecke

  • Täysjousitettu ihmepeli

TRAILERIT:

Näistä aattelin valita (onko kellään kokemuksia/ mielipiteitä muuten vaan):

Tähän asiaan pitäs kiinnittää erityistä huomiota, koska vuosia maailmalla putkeen kierrellyt sälli sanoo ettei uskaltaisi pyöräretkillä käyttää mitään trailereita, koska on nähnyt kaikki maholliset BOB Yakit, Cannondalet ja Burleyt tien poskessa rikkoontuneena joko rungostaan tai akselistaan: http://www.downtheroad.org/Equipment/Bi ... ailers.htm

1. TW-BENTS PARTNER II: http://www.khellstr.net/bikee/muutpyorat/partner-2

2. CYCLONE II: http://www.radicaldesign.nl/en/products ... yclone.php

3. BURLEY NOMAD: http://velosport.fi/index.php?main_page ... cts_id=963
http://www.bikeforums.net/archive/index ... 56285.html

MUU KÄYTTÖ:

Tämä saattaa myös vaikuttaa lopulliseen valintaan eli ennen kesäreissua olis suunnittelilla ajella myös talvella ja mikseipä myös jäällä huvi- ja treeniajelua.

Suomen reissun jälkeen on joskus tarkoitus lähteä myös ulkomaille retkeilemään esim. Keski-Eurooppaan. Silloin ajopelin kokoontaitettavuudesta on paljon hyötyä mahdollisesti lenskarilla, junalla, bussilla matkustettaessa.

Takaisin pointtiin eli minkä ajokki + traileri -yhdistelmän itse valitsisit ylläkuvatut käyttötarpeet huomioiden ja miksi?

Kiitos etukäteen mahollisesta avusta!

  • J

"Elämässä vaikeinta on lähteminen, siksi se on tärkeintä"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mielipiteitä tulee, reissuja en ole tehnyt, mutta kärryä olen vetänyt ja usean tyyppisiä nojapyöriä kokeillut.
Jäykkä josittamaton pyörä mikäli pysytellään pääsääntöisesti asfaltilla.
Yhdistelmässä mahdollisimman vähän eri rengaskokoja, helppo pitää mukanaan vararengasta.
Pyörän ilmanvastusta ei tarvi ottaa valinnassa huomioon, yhdistelmän paino pitää huolen siitä ettei keskinopeus nouse niin suureksi jotta sillä olisi merkitystä.
Kaksipyöräiseen valitsisin yläohjauksen, helpompi taluttaa. Pyörän rikkoontuminen, jyrkät ylämäet ja vilkkaat keskusta-alueet tilanteita joissa arvostaa talutettavuutta.
Kolmipyöräisellä pääsee varmasti kaikki ylämäet polkemalla, kunhan valitsee riittävän pienen vaihteen, mutta sitä ei kyllä sitten voi taluttaa oikein mitenkään.
Peräkärryksi joku yksinkertainen ja teräsrunkoinen, kestää ja on helppo korjata, esim: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=178 tuohon käy polkupyörän renkaat, ei tarvi tilata erikoisosaa saksasta. Tälle kaveriksi pyörä jossa kaikki renkaat 20tuumaa(406mm), niin selviää yhdellä vararenkaalla.
Saa olla erimieltä, kirjoittelen lisää kun jotakin tulee mieleen...

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Luotettava peli + traileri

Viesti Kirjoittaja jviirret »

John75 kirjoitti:

Tämä saattaa myös vaikuttaa lopulliseen valintaan eli ennen kesäreissua olis suunnittelilla ajella myös talvella ja mikseipä myös jäällä huvi- ja treeniajelua.

Tähän se nojapyörän osto yleensä kai tyssää kokonaan. Ei ole olemassa kaupallisena valmisteena pyörätyyppiä joka selviäisi suomen talvesta yhtähyvin kuin "tavallinen" pystypyörä.
Lumi ja sohjo jarruttaa liikaa jos ajokissa 20tuumaisia renkaita. Sulkee pois kaikki tadpole-tyyppiset triket.
Yksi 20 tuumainen vielä menisi, mutta hidastaa monesti vauhtia niin paljon että tasapainon pitäminen kaksipyöräisellä tuskastuttavaa.
Isopyöräiset pärjää jotenkin muutaman sentin lumessa, mutta tasapainon pito on näilläkin vaikeaa kun selkä on kiinni selkänojassa eikä kropalla pysty näin ollen tasapainottelemaan. Kaikki tasapaino pidetään ohjaamalla, joka tekee ajamisesta epätasaisella jäätiköllä raskasta.
Talvinen ajoalusta epätasaisuudesta johtuen tekee kyydistä epämukavaa, kun ei voi jaloilla keventää.
Tuo talvinäkökohta huomioon ottaen isopyöräinen hipparion/python trike olisi sinulle paras valinta vetoajokiksi, mutta näitä ei kaupallisesti valmisteta.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Puusilmä
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 662
Liittynyt: 12 Elo 2008, 07:34

Scorpion fx on ainakin meikäläisen ajatuksena

Viesti Kirjoittaja Puusilmä »

Scorpion fx on ainakin meikäläisen ajatuksena

Ilman mitään kokemusta nojapyöristä olen päätynyt tuohon laitteeseen. Laitoin juuri eilen kyselyä Sähköpyörän suuntaan.

Valintaan vaikuttaneet seikat:

  • Kolmipyörällä saa tosiaan mentyä ylämäet kaikessa rauhassa, jos vain välityksiä riittää.

  • Talvella auratuilla pyöräteillä ei tarvitse pelätä liukkaita kohtia, työmatkaliikennekäyttö mahdollista siis.

  • Jousitus sorateitä varten.

  • Kokoonlaitettava autokuljetusta ja varastointia varten.

  • Imeisesti ei tarvitse viritellä osia ajettavaan kuntoon vrt. Taiwanin halpapyörät.

  • Riittävän tukevat taakkatelineet. 4 x 25 kg.

  • Verrattuna Greenspeediin valmistaja sen verran lähellä, että voi mennä vaikka paikanpäälle "selvittämään" ongelmia, jos jokin asia alkaa harmittamaan.

  • Muutamassa testissä, yksi taisi olla bentrider online, kohtuullisen positiivisia arvioita, paino ainoa huono puoli, mutta tulkitsen sen tukevuudeksi ja luotettavuudeksi.

  • Jos tulee hyvä taukopaikka, niin kolmipyörällä voi vain vetää parkkijarrun päälle ja aloittaa eväiden syömisen. Ei tarvitse huolehtia pystyssä pysymisestä.

Pistänpä tähän samalla vaivalla tilaukseen ajatellut lisävarusteet. Keksiikö kukaan mitään puutteita, tai parempia vaihtoehtoja?


Perusmallin lähtöhinta on 2690 €. Ja käsittääkseni siihen olisi hyvä ottaa seuraavanlaisia varusteita:

  • Bar end shifters (=ohjainkahvojen päissä olevat vaihteenvalitsimet? Ovatko todella tarpeen?) 169 €

  • Disc brake AVID Mechanic BB7 (ilmeisesti perussarja), coupled front disc brakes with one hand actuation and parkin brake function rear V-brake (lisäominaisuus on siis jarrujen siirto yhteen kahvaan ja lisäksi V-jarrulla toteuttu pysäköintijarru.) 49,90 € Vasemman käden puolelle asennettuna.

  • Rear rack (takatarakka?) 149 €

  • Lowrider rack (lisäkiinnitykset pyörälaukuille takatarakan etu-alapuolella?) 95 €

  • Mudguards (lokasuojat kaikkiin renkaisiin?) 129 €

  • Headrest (niskatuki?) 59 €

  • Rear mirror MIRRYCLE (onnistuuko ollenkaan aiemmin valittujen Bar end shifters vaihdevalitsimien kanssa, ja onko merkittävästi parempi kuin 17,90 € maksava lyhyen varren päässä oleva?) 29,90 €

Kokonaishinta olisi sitten välillä 3189,80 - 3370,80 € riippuen vaihteenvalitsinten ja peilin valinnasta. Rahtihan taisi olla 60 €.


Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Scorpion fx on ainakin meikäläisen ajatuksena

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Puusilmä kirjoitti:

- Talvella auratuilla pyöräteillä ei tarvitse pelätä liukkaita kohtia, työmatkaliikennekäyttö mahdollista siis.

Tässä kohdin tulee kyllä pettymys talven mittaan. Tietenkin jos voi valita että kulkee nojakilla vain ne päivät kun on hyvät kelit niin sitten.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Jäykkä josittamaton pyörä mikäli pysytellään pääsääntöisesti asfaltilla.

Minusta jouset ovat ehdottomasti tarpeen, reunakivet, montut soratiellä, ja tties mitkä kaapeliojat pyörätien poikki kaivettuna.

jviirret kirjoitti:

Kolmipyöräisellä pääsee varmasti kaikki ylämäet polkemalla, kunhan valitsee riittävän pienen vaihteen, mutta sitä ei kyllä sitten voi taluttaa oikein mitenkään.

Kyllä minä ainakin Athrotechiä olen joskus pari kilometria taluttanut. Työntö penkistä, ja mustekalat ohjaustangosta. Etenkin jos on sivukaatoa, että ohjaus puoltaa, riittää mustekala vain toiselta puolelta ohjaustankoa.

jviirret kirjoitti:

Lumi ja sohjo jarruttaa liikaa jos ajokissa 20tuumaisia renkaita. Sulkee pois kaikki tadpole-tyyppiset triket.

Ei minun mielestä sulje. Kyllä ainakin Anthrotech nastarenkailla kulkee talvessa mainiosti. Pahin mistä on kokemusta on 7 cm järjettömän märkää vasta satanutta lunta, ja ylös pääsi mäkeä jota Schwalben Marathoneilla ei pääse kesä-sorakelillä. Samassa kelissä en itse olisi päässyt pystypyörällä mihinkään, ja kyllä tadpolella kovempaa pääsi kuin taluttamalla. Jäätikkö + vesi pinnassa pääsi paikkoihin joihin ei kävellen nastattomilla kengillä pääsisi, 2-pyöräisestä fillarista puhumattakaan. Tai ainakaan minun tasapaino ei riitä ajamaan kaksipyöräistä jyrkkää ylämäkeä jos rengas sutii.

Vauhti toki hidastuu, mutta eteneminen ei pysähdy. Voi tietysti olla että muilla tadpoleilla ongelmia olisi enemmän, Anthotechin pysty ajoasento tuo painoa riittävästi takarenkaalle.

Oma ehdotukseni pyöräksi on:

Steintrikes Nomad http://www.bike-revolution.at/03894398e ... index.html

  • 20" renkaat, saa nastarenkaita
  • Pyörän saa järeämmällä rungolla, eli tämmöinen painavakin kuski saa ottaa tavaraakin mukaan
  • Vielä jos vaihteiksi laittaa DualDrive ja eteen kolme hammasratasta, niin vaihteissa skaalakin riittää. DualDrive on toki maailmalla matkatessa ikävä erikoisosa.
  • Vähemmillä varusteilla liikkuessa virtaviivainen, nopeaksikin väittävät.
  • Kapea, mahtuu 80cm ovista

Steintrikes Mad Max http://www.bike-revolution.at/03894398e ... index.html olisi muuten pop, mutta 16" eturenkaat tarkoittaa 'ei nastarenkaita'. Eli mäkisellä seudulla ei tule kysymykseenkään, jäätikököllä jarrutus pelkällä takarenkaalla ei takaa riittävää hidastuvuutta. Tasamaalla ok.

Itse en ole kumpaakaan noista ajanut.

Kärryksi ottaisin tämän: http://www.carryfreedom.com/Y-Frame.html
Isommassa versiossa on 20" renkaat, ja kuormaakin saa laittaa 90kg.

Kokemuksia trike+kärry matkailusta: http://www.innertuba.org.uk/

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

John75
Viestit: 29
Liittynyt: 13 Elo 2008, 18:43

Viesti Kirjoittaja John75 »

jviirret kirjoitti:

Kaksipyöräiseen valitsisin yläohjauksen, helpompi taluttaa. Pyörän rikkoontuminen, jyrkät ylämäet ja vilkkaat keskusta-alueet tilanteita joissa arvostaa talutettavuutta.

Kiitos vinkistä. Tää on erittäin hyvä pointti, jos päädyn tohon Street Machineen niin on käsittely trailerin kanssa helpompaa.

Peräkärryksi joku yksinkertainen ja teräsrunkoinen, kestää ja on helppo korjata, esim: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=178

Tähän tais tulla ratkaisu. Sattumalta löysin Carry Freedomin Y-framen, jonka lastauskapasiteetti on peräti 90 kg! Puolet enemmän kun noilla muilla ja muutenkin näyttäis olevan kärrin yksinkertaisuus ja kestävyys sitä luokkaa, ettei noista muista sais ees puhuu samana päivänä :D

Ei uskoisi ulkonäön perusteella:
http://www.used-hq.com/used-website/eng ... me-en.html

Joku häiskä cruisailee sillä Himalajallakin ilman ongelmia niin luulis kestävän Suomessa tai Euroopassa. Kaiken lisäks siihen saa kiinni Zargesin alumiinisen roudausboxin, johon taas saa välineille jos jonkinmoista pehmustetta ja aparaattia. Yhet taas on reissaillu vastaavanlaisella aparaatilla vuosia ympäriinsä käsittääkseni boxi täynnä herkkää elektoniikkaa kannettavista tietokoneista kameroihin: http://www.denis-katzer.com

Tohon systeemin kun yhdistäis HPV Street Mahice GTe:n, jossa alumiinirunko niin sitten olis alua koko systeemi 8)

"Elämässä vaikeinta on lähteminen, siksi se on tärkeintä"

John75
Viestit: 29
Liittynyt: 13 Elo 2008, 18:43

Re: Scorpion fx on ainakin meikäläisen ajatuksena

Viesti Kirjoittaja John75 »

Verrattuna Greenspeediin valmistaja sen verran lähellä, että voi mennä vaikka paikanpäälle "selvittämään" ongelmia, jos jokin asia alkaa harmittamaan.

Siinäpä se just onkin, että tää Kiinankiertäjä kertoo, että ei just tarvii koskaan mennä selvittelee mitään, kun ei oo mittää ongelmia, koska peli ei ole pettänyt koskaan missään olosuhteissa 8)

Mutta sitten, jos sitä ei saa ostettua Suomesta maahantuojan kautta niin aika kalliiks tulee sieltä asti alkaa yksittäiskappaletta tilailemaan, tulleja ja veroja makselemaan.

Itekkin harkitsen tota Scopionia myös. Varmaan ihan hyvä epeli. Ainoo mikä mietityttää on toi koottavuus, että haittaako kuinka paljon kestävyyttä pitkällä aikavälillä. Ja se, että kun kukaan sellaen "ultimate traveller" ei sitä käytä kuten esim. Street Machinea. Tosin on vissiin sen verran uusi peli, ettei tosimatkaajat oo ehtineet ees testailla, kai.

"Elämässä vaikeinta on lähteminen, siksi se on tärkeintä"

John75
Viestit: 29
Liittynyt: 13 Elo 2008, 18:43

Viesti Kirjoittaja John75 »

Kokemuksia trike+kärry matkailusta: http://www.innertuba.org.uk/

Kiitoksia!!! Mielenkiintonen linkki.

"Elämässä vaikeinta on lähteminen, siksi se on tärkeintä"

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Scorpion fx on ainakin meikäläisen ajatuksena

Viesti Kirjoittaja tavasti »

John75 kirjoitti:

Itekkin harkitsen tota Scopionia myös. Varmaan ihan hyvä epeli. Ainoo mikä mietityttää on toi koottavuus, että haittaako kuinka paljon kestävyyttä pitkällä aikavälillä. Ja se, että kun kukaan sellaen "ultimate traveller" ei sitä käytä kuten esim. Street Machinea.

Extreme-matkailijat eivät ehkä halua trikeä, koska trikellä et voi ajaa/taluttaa kapeaa polkua, uran on pakko olla vajaan metrin. Tuolla ei toki ole väliä jos aiot mennä vain paikkoihin joihin on joku tieksi luokiltetava yhteys.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

John75
Viestit: 29
Liittynyt: 13 Elo 2008, 18:43

Re: Scorpion fx on ainakin meikäläisen ajatuksena

Viesti Kirjoittaja John75 »

Extreme-matkailijat eivät ehkä halua trikeä, koska trikellä et voi ajaa/taluttaa kapeaa polkua, uran on pakko olla vajaan metrin. Tuolla ei toki ole väliä jos aiot mennä vain paikkoihin joihin on joku tieksi luokiltetava yhteys.

Joo ei oo tarkotus mennä lepikkoon vaan ajella mahdollsimman mukavia reittejä pitkin.

Ja jos esim. päädyn kaksipyöräiseen niin siin on se traileri kuitenkin mukana niin ei silläkään kauheesti kepeita polkuja cruisailla eli silleen ajateltuna kaksipyöräisestä ei olisi siinä reitinvalintamielessä hyötyä eli joutuis jokatapuksessa menemään sellasia reittejä joita trikelläkin pääsee (yksinkertanen asia mahdollisimman monimutkasesti selitettynä) :D

Pitää laskea plussat ja miinukset. Alotin tän pohtimisen jo varhasessa vaiheessa, koska noilla laitteilla on kuitenkin sen verran hintaa, että sitten kun sen hommaa niin sen on oltava käyttötarkotukseen sopiva eikä sinne päin, ettei jää harmittelemaan.

"Elämässä vaikeinta on lähteminen, siksi se on tärkeintä"

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Luotettava peli + traileri

Viesti Kirjoittaja tavasti »

Puhutaas nyt sitten vielä kaksipyöräisistäkin:

John75 kirjoitti:

Ensin ylivoimaiselta vaihtoehdota vaikutti HPV:n Street Machine, koska sitä käyttävät lähes kaikki maailmanympärireissaajat kestävyyden takia ja siihen mahtuu 4 pyöräilylaukkua.

Eikös yhden sun toisen nojakki-valmistajan sivuilla ole juttua kuinka se ja tämä on mennyt heidän pyörällä vaikka minne? Tietysti vanhemmilla malleilla on enemmän keretty.

  • Nazcan useimpiin pyöriin saa myös lowride-setin, jolloin tarakalle saa yhdet laukut, ja lowride-kiinnikkeisiin toiset. Nazcan Paseo, Pioneer tai uusi Gaucho voisi olla potentialinen?
  • Azubin Max tai Ibex? En osaa sanoa onko 26/26 liian korkea. Toisaalta, pitkää matkaa ajaessa ei ole tarvetta jatkuvasti pysähtyä. Noita 26/26 nojakkeja on aika monellakin valmistajalla, vanhoissa keskusteluissa noita on käsitelty.
Viimeksi muokannut tavasti, 14 Elo 2008, 11:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

John75
Viestit: 29
Liittynyt: 13 Elo 2008, 18:43

Re: Luotettava peli + traileri

Viesti Kirjoittaja John75 »

Eikös yhden sun toisen nojakki-valmistajan sivuilla ole juttua kuinka se ja tämä on mennyt heidän pyörällä vaikka minne? Tietysti vanhemmilla malleilla on enemmän keretty.

Näin on, mutta mutu-tuntumalla selkeästi eniten ne käyttää tota Streettiä. Kai siihenkin on pakko olla joku syy.

Nazcan useimpiin pyöriin saa myös lowride-setin, jolloin tarakalle saa yhdet laukut, ja lowride-kiinnikkeisiin toiset. Nazcan Paseo, Pioneer tai uusi Gaucho voisi olla potentialinen?

Ahaa, en tiennykkään et noihin saa myös. Pitääpä tutkia noita malleja. Edullisimpia ainakin ovat.

"Elämässä vaikeinta on lähteminen, siksi se on tärkeintä"

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Luotettava peli + traileri

Viesti Kirjoittaja tavasti »

John75 kirjoitti:

Nazcan useimpiin pyöriin saa myös lowride-setin, jolloin tarakalle saa yhdet laukut, ja lowride-kiinnikkeisiin toiset. Nazcan Paseo, Pioneer tai uusi Gaucho voisi olla potentialinen?

Ahaa, en tiennykkään et noihin saa myös. Pitääpä tutkia noita malleja. Edullisimpia ainakin ovat.

Etenkin kun tarkastelee kokonaisuuden hintaa. Nazcassa on jo mukana tarakka, lokarit, jne. HPV:n, Azubin ja monen muun hintoihin pitää lisätä vielä useammalla satasella niitä pikku-nippeleitä.

Myös Azubin isompi tarakka mahdollistaa kahden laukkusetin käytön.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja jviirret »

John75 kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Kaksipyöräiseen valitsisin yläohjauksen, helpompi taluttaa. Pyörän rikkoontuminen, jyrkät ylämäet ja vilkkaat keskusta-alueet tilanteita joissa arvostaa talutettavuutta.

Kiitos vinkistä. Tää on erittäin hyvä pointti, jos päädyn tohon Street Machineen niin on käsittely trailerin kanssa helpompaa.

Peräkärryksi joku yksinkertainen ja teräsrunkoinen, kestää ja on helppo korjata, esim: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... yhmaid=178

Tähän tais tulla ratkaisu. Sattumalta löysin Carry Freedomin Y-framen, jonka lastauskapasiteetti on peräti 90 kg! Puolet enemmän kun noilla muilla ja muutenkin näyttäis olevan kärrin yksinkertaisuus ja kestävyys sitä luokkaa, ettei noista muista sais ees puhuu samana päivänä :D

Ei uskoisi ulkonäön perusteella:

Kunhan sakari tulee, niin saat hyvät perustelut valita alaohjauksen. Ohjaustavan valinta on siis yksi hyvin yksilöllinen juttu, toiset on ehdottomasti toista ja toiset toista mieltä.
Ainoa mitä noissa kärryissä aina epäilen on tuo yhdeltä puolen tuettu rengas ja sen laakerointi. Ne on monessa pikkukaupungissa tuntematonta kamaa, kun taas 20tuumaisia lastenpyörän renkaita saa mistä vaan.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin