Hissukseen on kokemuksen myötä päässyt sinuksi Paseon kanssa. Säädöt ovat kaikista matalimmassa asennossa riippumatta siitä missä ajelee. Väkisinkin hiipii mieleen ajatus nopeamman pyörän hankinnasta.
Kysymys (kokeneille) lowracer-kuskeille: jos olisit menossa kaverin mökille poikkeamaan yhdeksi yöksi, ja ajettavana olisi 30 km kestopäälystettä ja 15 km tietä josta mökin omistaja sanoo 'ei kannata millään urheiluautolla tulla', haluaisitko lähteä lowracerilla? Tai vaikka pätkästä tietäisi, että kyseessä on tielaitoksen ylläpitämä tie, eikä yksityinen peltotie?
Kuinka hyvin tai huonosti lowracerilla pystyy ajamaan soratiellä? Soratietäkin on monenlaista, joskus se on kuin kestopäälyste jossa on kierreltäviä kuoppia. Joskus upottavaa liejua, joskus irtosoraa. Jotenkin tähän astisen kokemukseni perusteella en usko, että osaisin sanoa asiasta mitään vaikka hetken saisin kokeilla moista pyörää, oppiminen vie pidemmän ajan. Itsellä on pakollinen 5 km soraa kotoa poistuessa, mutta loput ajelut ovatkin kestopäällysteitä. Tyypillisesti 5 km soraa, 30 km pyörätietä, joskus pyörätietä pidemmästikkin. Eihän sen soralla ajamisen mitään erityisen juhlaa tarvitse olla, mutta ajamaan pitäisi pystyä, mieluusti edes kohtu rivakasti. Paseolla tulee ensimmäisen kilometrin matkalla alamäessä huippunopeudeksi noin 50 km/h, keskinopeus soralle yli 20 km/h. Ylämäkeen mennään alimmillaan 7-8 km/h.
Nimim. Haaveilenko turhaan