Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Azub nipussa ja hakenut säätöjä kohdilleen...toisella polkaisulla mentiin ja pystyssä pysyttiin marathonit alla jääpolanteisella pyörätiellä?!
Helppo hallita ainakin yläohjauksella.
Ajatko/teko lukkokengillä talvella..tuntuis kaipaavan, jännittän jalkojen pysymistä ehkä myös kokemattomuutta?

Renkaista katselin että mad mike/ rollspeed winter ollut kombona Mr. Kissaniityllä onko toiminut? Mites nastarenkaat onko kokemusta
esim. nokian sellaisista ja mahtuuko edes pyörimään lokasuojien kanssa? Saa suositella....mitä vaan kiitos ja kumarrus.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3848
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Tiedän että kissaniitty ei lukkopolkimia käytä. Rentous tulee ajan myötä ajoon mukaan kun alat tottua. Lukkopolkimien kanssa on varmempaa ettei jalat lennä polkimilta yllättävissä töyssyissä yms., mutta kaatuessa sun pitää ensin irroittaa kenkä polkimesta.

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Wacky kirjoitti:

Tiedän että kissaniitty ei lukkopolkimia käytä. Rentous tulee ajan myötä ajoon mukaan kun alat tottua. Lukkopolkimien kanssa on varmempaa ettei jalat lennä polkimilta yllättävissä töyssyissä yms., mutta kaatuessa sun pitää ensin irroittaa kenkä polkimesta.

Joo niin se varmaan on että mustelmia tiedossa lukoilla, kesäkeliä odotellessa peruspolkimilla.

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3848
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Kaksi pyöräisen nojapyörällä ajon opettelua ja lukkopolkimien käytön opettelua ei kannata suorittaa samaan aikaan

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Baskeri kirjoitti:

Ajatko/teko lukkokengillä talvella..tuntuis kaipaavan, jännittän jalkojen pysymistä ehkä myös kokemattomuutta?

Ajoin ensimmäiset 20.000km nojakilla ilman lukkoja, nykyäänkin lukot vain pidemmillä matkoilla, tosilenkeillä ja kisoissa ;)
Toisaalta, suurin osa mun pyöristä on sellaisia että jalat on noin penkin korkeudella, eikä niistä jalat tipahda jos ei vahingossa vedä tai polkimia ole säädetty liian kauas.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Baskeri kirjoitti:

esim. nokian sellaisista ja mahtuuko edes pyörimään lokasuojien kanssa? Saa suositella....mitä vaan kiitos ja kumarrus.

Nokialla on niinkin kapeita kuin 37mm ja pitäs mahtua liki kaikkiin normaali kumeilla oleviin pyöriin. Kumilaadussa olisi vain parantamisen varaa: http://nojis.wordpress.com/2013/04/12/n ... apeliitta/

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kuva
Itsekkö aikanaan aloitin Nojapyöräilyn oli käytössäni tälläset BMX käyttöön tarkoitetut polkimet . Niissä jalat pysy hyvin harjottelu vaiheessa hyvin. Myöhemmässä vaiheessa siirryin läyttään lukkopolkimia . Jos itse ajaisin talvella , niin BMX polkimet laittaisin kyllä talviajoon . :wink:

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla olis joutavia varvaskoukkuja/häkkejä jos haluaisi niitä kokeilla noin niinkuin välimuotona.

Kuva
http://www.bikeshop.fi/MKS_varvaskoukut ... &listpos=8

Mun laatikossa näkyy merkkinä olevan Tunturi. Orkkis paketteja jostain takavuosilta siis.

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Wacky kirjoitti:

Kaksi pyöräisen nojapyörällä ajon opettelua ja lukkopolkimien käytön opettelua ei kannata suorittaa samaan aikaan

OK!

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Nojanalle kirjoitti:

Kuva
Itsekkö aikanaan aloitin Nojapyöräilyn oli käytössäni tälläset BMX käyttöön tarkoitetut polkimet . Niissä jalat pysy hyvin harjottelu vaiheessa hyvin. Myöhemmässä vaiheessa siirryin läyttään lukkopolkimia . Jos itse ajaisin talvella , niin BMX polkimet laittaisin kyllä talviajoon . :wink:

Kiitos vinkistä.

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Pastori kirjoitti:

Mulla olis joutavia varvaskoukkuja/häkkejä jos haluaisi niitä kokeilla noin niinkuin välimuotona.

Kuva
http://www.bikeshop.fi/MKS_varvaskoukut ... &listpos=8

Mun laatikossa näkyy merkkinä olevan Tunturi. Orkkis paketteja jostain takavuosilta siis.

Kiitti mutta noista en tykkää yhtään...itselläkin jokunen pari hyllyssä jossain.

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

jviirret kirjoitti:
Baskeri kirjoitti:

Ajatko/teko lukkokengillä talvella..tuntuis kaipaavan, jännittän jalkojen pysymistä ehkä myös kokemattomuutta?

Ajoin ensimmäiset 20.000km nojakilla ilman lukkoja, nykyäänkin lukot vain pidemmillä matkoilla, tosilenkeillä ja kisoissa ;)
Toisaalta, suurin osa mun pyöristä on sellaisia että jalat on noin penkin korkeudella, eikä niistä jalat tipahda jos ei vahingossa vedä tai polkimia ole säädetty liian kauas.

Jukka

Ok tarkoitus olis tehdä pitempi retki jo ens suvena ja ajattelin kuormattuna mäessä menoa...olis hyvä totutella lukoilla ajoa.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja jori »

Ilman lukkoja ajellaan ojennetuin nilkoin. -Aerodynamiikkakin paranee. :D
Minäkin ajelin useamman vuoden flättipolkimilla -ihan tavallisilla ilman pitoa lisääviä nastoja, kuten BMX-polkimissa. Homma toimii kyllä, kun ajellaan tasaisella ja nilkat on ojennettuna. Kerran kuitenkin ajoin varomattomasti syöksykaivokuoppaan ja toinen jalka putosi polkimielta, tökkäsi maahan ja hyppäytti ukon, kuin seiväshyppääjän ilmaan. Selvisin ehjin nahoin, jopa pystyssä, mutta lukkopolkimet ostin samalla reissulla. Sen verran säikytti.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja GodTdd »

Baskeri kirjoitti:
Nojanalle kirjoitti:

Kuva
Itsekkö aikanaan aloitin Nojapyöräilyn oli käytössäni tälläset BMX käyttöön tarkoitetut polkimet . Niissä jalat pysy hyvin harjottelu vaiheessa hyvin. Myöhemmässä vaiheessa siirryin läyttään lukkopolkimia . Jos itse ajaisin talvella , niin BMX polkimet laittaisin kyllä talviajoon . :wink:

Kiitos vinkistä.

Itse olen ajanut vuoden ympäri lukkopolkimilla, enkä niitä pois vaihtaisi. Siitä olen samaa mieltä että kahta eri asiaa ei kannata opetella yhtäaikaisesti.

Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

kissaniitty
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 281
Liittynyt: 16 Elo 2009, 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mr. Kissaniittylle kyssäriä saa muutkin vastata...

Viesti Kirjoittaja kissaniitty »

Baskeri kirjoitti:

Azub nipussa ja hakenut säätöjä kohdilleen...toisella polkaisulla mentiin ja pystyssä pysyttiin marathonit alla jääpolanteisella pyörätiellä?!
Helppo hallita ainakin yläohjauksella.
Ajatko/teko lukkokengillä talvella..tuntuis kaipaavan, jännittän jalkojen pysymistä ehkä myös kokemattomuutta?

Renkaista katselin että mad mike/ rollspeed winter ollut kombona Mr. Kissaniityllä onko toiminut? Mites nastarenkaat onko kokemusta
esim. nokian sellaisista ja mahtuuko edes pyörimään lokasuojien kanssa? Saa suositella....mitä vaan kiitos ja kumarrus.

Joo, ilman lukkoja ajan. Jalat eivät ole mulla ainakaan kertaakaan tippuneet polkimilta, ihan rentona voi pitää. Flattipolkimet toimivat oikein hyvin. Täällä tolkuton valikoima:

http://www.bike-components.de/shop/cat/ ... edals.html

Tietty kandee noita varvaskoukkuja testaa, aluksi vaikka ilman remmejä niin saa jalan maahan tarvittaessa nopeasti.
Renkaista: ostin just Biltemasta uuden eturenkaan Innova-merkkinen BMX-rengas (hurjat 5,99€!), 54-406 kooltaan. Ton kokoinen mahtuu eteen, takana on 47-millinen melkeinpä maksimi. Eturenkaassa täytyy olla mahdollisimman iso kuvio, millään semislicksillä ei talvella pärjää. Nastarenkaitakin olen kokeillut, mutta varsinaisia nastakelejä on enintään viikko talvessa. Jos oikein liukasta on, poljen suosiolla maastopyörällä. Takarenkaaksi käy melkein mikä vaan maasto/trekkingrengas, kunhan siinä on jonkunlainen kuvio.
Viime kesänä sain uuden rungon Azubiin, ja ovat menneet pilaamaan hyvän talvipyörän: kuski istuu noin 5cm:ä edempänä, mikä tarkoittaa sitä että takarenkaalla ei ole tarpeeksi painoa ja eturengas lähtee herkemmin alta. Kesäkäytössä eroa ei juuri huomaa, mutta talvella kyllä. Ehdin jo yhdet lipat vetäseen mustalla jäällä pari viikkoa sitten. Tuloksena repeytyneet housut ja polvi auki :oops: Toivon mukaan toimii lumella vähän ennakoitavammin...

Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy

Current fleet: Hase Tagun (2021-) - Hobie Mirage Oasis (2014-) - Specialized Source Elite Disc (2015-) - Radius C4 (2016-) - Trek Farley 5 (2019-) - Tern Link D7i (2020-)

Vastaa Viestiin