Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks takana

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
Tops
Viestit: 129
Liittynyt: 31 Maalis 2014, 11:59

Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks takana

Viesti Kirjoittaja Tops »

Tunnun olevan vähemmistöä kun rakennan trikeä. Kun ei vaan jokin kiinnosta ainakaan vielä noissa kakspyöräsissä. Yksinkertasempiahan ne olis rakentaa varmaan.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17772
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja PW »

On kait kolmipyöriäkin foorumilla runsaasti, ei oo tilastoo kumpia on enempi. Joillakin on molempia.
Mie ajan joskus trikellä mutt delta mallista eli 2takana + 1eessä.

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Omavalmiste tadpoleja ei kovin montaa ole, on sellainen sen verran työläs tehdä deltaan tai kaksipyöräiseen verrattuna.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

KPS
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 218
Liittynyt: 22 Maalis 2012, 07:46
Paikkakunta: Tampere, 3.7.2012 alkaen Södertälje, Ruotsi

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja KPS »

Mulla on kaksi tadpolea eli siis 2 pyörää edessä ja yksi takana. Ne on omaa "designia", mutta alurungot on teetetty "kyläseppä" Asko Tuukkasella (Finnpeak Cycle). Muut osat on pääsosin fillarin standardiosia, paitsi eturipustukset jotka on vieläkin vähän vaiheessa sekä penkin kiinnitykset jne. ... nuo ovat siis ite räpellettyjä (ei hitsiliitoksia).

KPS

kmb
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 268
Liittynyt: 12 Heinä 2013, 21:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja kmb »

Ajan kaupasta ostetulla kolmipyörällä.

ICE Sprint 26 (2013 - ), Azub Max (2014 - )

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2029
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Minulla on omavalmiste tadpole. Se on rakennettu -05 -06 vaiheilla eli vanhin nojakeistani mikä on vielä käytössä. Kuva tuossa alareunan linkissä. Kävi niin tyypillisesti että ruokahalu kasvoi syödessä ja erilaisia nojakkeja on pitänyt rakentaa kymmenkunta...


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mulla on tadpole vielä tekemättä vaikka pyöriä tullut parikymmentä tehtyä. Jos joskus teen niin siitä tulee luultavasti katettu etuveto sivuketjulla ja takaohjattava.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
J-Drums
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 255
Liittynyt: 19 Elo 2013, 22:25
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja J-Drums »

Nojapyörä on HPV:n trike. Veivaan joko sillä, Nakamuran hybridillä tai hiljattain hommatulla BH Emotionin sähköavusteisella pystärillä.

Nojapyörät: Challenge Fujin SL-1 Low Racer, HP Velotechnik Scorpion FX trike
Pystärit: BH Emotion Neo Cross akkukone, Nakamura Platinum hybridi

Avatar
Premnas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2653
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 20:47
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja Premnas »

Mulla on yksi tadpole -trike, HPV Scorpion.

HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Ihan kiva ajaa on tadpole...käsittely työläänpää ja hieman tulee tunnetta että on liikenteen haittana tienlaidassa...tosin taitaa olla omassa kuupassa se tunne. Nyt kyllä kakspyöräsellä tulee tahkottua enemmän.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja irakas »

Minulla on käytössä kaksi tadpolea SH22 ja SH23.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Tops
Viestit: 129
Liittynyt: 31 Maalis 2014, 11:59

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja Tops »

Eli aika vähän tuntuisi olevan. Minä ainakin voin antaa vinkkejä jos joku alkaa rakentamaan. Jahka omani valmiiksi saan.

Jukka, oonkin miettiny että eikö sulta vielä tosiaan ole tullut trikeä ollenkaan kun en ole sulta sellasia rakentelu kuvia puheita paljon kuullut. ;) Minulla nojapyörä yhdistyy mielessä välittömästi ns. nuijapäähän. Ei siinä trikessä mitään muuta haasteellista ole kuin etutukivarret ja ne ohjaus kulmien asettelu ja suunnittelu ja nekin luonnistuu kun pala kerrallaan suunnittelee ja tekee.. Ei ne sinänsä vaikeita ole, työläitä vain ajatustyön kannalta.

Mä koin suuren helpotuksen kun perusrungon nyt valmiiksi ja lopullisesti hitsatuksi. Toki vielä tuo ohjauksen raidetanko ackerman asetukset vähän vaivaa, mutta siis osaan sen tehdä ja tiedän juuriki miten, mutta tekemättömät työt yleensä vaivaa;) Tärkeintä siinäkin on ajatella paperille piirtäen valmiiksi.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13805
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja jori »

Tops kirjoitti:

Eli aika vähän tuntuisi olevan.

Vähän ehkä hätäinen johtopäätös. Tämä ketju on ollut vasta reilun kuusi tuntia olemassa. Ei täällä kaikki ehdi koko ajan päivystämään.
On noita itse rakennettujakin vielä useita, mutta ilmoittautukoot itse. Minä ilmoitan Nuoli kinnerin, jota olin rakentamassa.
http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 96&#p25996
Kuva

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

ajarmala
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2006
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 00:17
Paikkakunta: Nummela, Vihti
Viesti:

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja ajarmala »

jori kirjoitti:
Tops kirjoitti:

Eli aika vähän tuntuisi olevan.

Vähän ehkä hätäinen johtopäätös. Tämä ketju on ollut vasta reilun kuusi tuntia olemassa. Minä ilmoitan Nuoli kinnerin, jota olin rakentamassa.

Aivan! Käytännössä kaikki kinnerit ovat perusrakenteeltaan nuijapäitä. Minullakin on yksi ja monella muullakin Suomessa niitä on myös. Kuitenkin itse rakennettuja on aika harvassa, ilmeisesti vain irakas ja jviirret ovat sellaiset tehneet. Eh?

--
T. Ari
Helkama Kulkuri 14 (1990), Performer Agenda (2009), Insera Reflex (2010), Milan SL (2012), Yosemite 20" Folding (2014), Rossano cyclocross (2018)

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kuinka moni ajaa trikellä täällä? Eli 2 edessä ja yks ta

Viesti Kirjoittaja jviirret »

ajarmala kirjoitti:

Aivan! Käytännössä kaikki kinnerit ovat perusrakenteeltaan nuijapäitä. Minullakin on yksi ja monella muullakin Suomessa niitä on myös. Kuitenkin itse rakennettuja on aika harvassa, ilmeisesti vain irakas ja jviirret ovat sellaiset tehneet. Eh?

Appelsiini-kinneri, ajou:n kinneri, tuo yllä oleva nuoli ja ajatar tulee lisäksi mieleen. Mun ja sakarin tekemät taitaa olla ainoat Delta kinnerit?

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin