Oletko kokenut pyörämatkailija vai suunnitteletko vasta ensimmäistä reissuasi? Täällä voit jakaa kokemuksia, raportoida matkoistasi tai hakea inspiraatiota ensi kesän suunnitelmiin.
Teoria pähkäilyä Luumäki - Ruokolahti välin pyöräteistä. Toki reitti on tehtynä ja ajettavissa - laadussa on varaa vielä parantaa. Kyltitys on miusta vielä paikoin kesken - jotta ulkopaikkakuntalaiset löytää. Imatrankosken reitin (Lappeentie) epäloogisuus on myös ratkaisematta.http://www.ely-keskus.fi/documents/1019 ... 370eb3ce19
Uusi nelikaista tie valmistui Imatra - Lappeenranta välille vuosi sitten ja pyörätie samalla. Imatran pään vanhoissa liittymissä 6-tielle taitaa vielä puuttua pyöräilykielto merkit - ei oo vissiin kukaan huomannu sitä kieltää.
Petri
Viimeksi muokannut PW, 04 Touko 2014, 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Erittäin hieno pyöräreittisuunnitelma. Menneen kesän pyörämatkani http://www.nazcafuegollasuomessa.blogspot.fi oli suunnitellut juuri tuolle osuudelle. Muuttelin reittiäni sen Riistaveden nojatapahtuman jälkeen siten, että ajelimme JormaM:n kanssa suorinta tietä Mäntyharjuun. Ensi kesän Hamina koukkauksen tulenkin tekemään juuri tuota laatureittiä ja sitten sitä Rautaesirippureittiä mukaillen!
Kiitos Petri W linkistäsi!
Nyt on jo Nazca Fuego talviteloilla.
JormaL
Nazca Explorer 2007-2010, Nazca Fuego 2010-, Radon ZR maasturi, Dahon Uno taittopyörä 2016-
Tässä syksyn aikana huomannut ett laatureitin pyörätien viittoihin on ilmestyny puna-mustia merkkejä - siis Karjalan-värit Hieno oivallus nimetä reitti laatureitiksi ja merkitä se vielä omilla väreillään - muusta sitä laatua ei joka kohassa älyäiskään
Jouduin ilatapäivän hämärässä käymään autolla Lappeenrannassa ja melkonen yllätys oli kun siellä nelikaistatiellä ajeli Imatran ja Joutsenon välillä kaks kamikatse pyöräilijää - punaset takavilkut oli molemmilla ja tavaraa matkassa niiku ois pitemmässäkin reisussa. Lunta tuli taivaalta ja varsinkin autot pöllyttivät pakkaslunta ilmaan. Tiellä on tosiaan pyörälläajo kielletty mutt sitä ei mielestäni joka risteykseen oo merkitty. Liekö turisteja olleet jotka ei oo tienneet tai huomanneet asiaa tai sitten pyörätiet olleet niin tukossa ett ovat kylmästi valinneet autotien joka oli aivan puhdas reunaviivaan asti.
Vaimolta sain kuulla miten hulluja pyöräilijät on ja miten huonot valot - miullekin pitäs paremmat ja enemmän, ainakin 6 takavaloo pitää olla !!!
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Laatureitti harjattu talven hiekoista, tai siis Lappeenrannan suuntaan Imatralta vievä raitti 6-tien laidassa, korvenkylään asti. En käynyt kattomassa onko putsattu Lappeenrantaan asti. Raitti ilmeisesti tielaitoksen alueita, kuntien hoidossa olevat vielä putsaamatta kokonaan.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kävin tänään kevään ekan pitemmän polkasun Joutsenoon ja takasin, ihan sukulointi reissu n. 40 km yhteensä. Valtion pyörätiet oli putsattu mutta kuntien hoidossa olevat ei.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Lappeenranta haluaa pyöräilykaupungiksi 2015. Reittejä yhtenäistetään, reunakiviä madalletaan, teitä kunnostetaan, opasteita, valaistusta ja pyöräparkkeja lisätään.
Kehittystyössä mukana aktiivipyöräilijöita.
Noita reunakivetyksiä en tajua. Imatralla viime vuonna tekivät uusia kiertoliittymiä useita, ni monen sentin kynnykset kevarille laitettu. Halvempi ja helpompi hoitonen olis ilman noita kiviä. Onko ne olevinaan hidasteita vai mitä kele.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Noita reunakivetyksiä en tajua. Imatralla viime vuonna tekivät uusia kiertoliittymiä useita, ni monen sentin kynnykset kevarille laitettu. Halvempi ja helpompi hoitonen olis ilman noita kiviä. Onko ne olevinaan hidasteita vai mitä kele.
Luulen että näkövammaisia varten, tuntevat kepillä ajoradan reunan.
Noita reunakivetyksiä en tajua. Imatralla viime vuonna tekivät uusia kiertoliittymiä useita, ni monen sentin kynnykset kevarille laitettu. Halvempi ja helpompi hoitonen olis ilman noita kiviä. Onko ne olevinaan hidasteita vai mitä kele.
Luulen että näkövammaisia varten, tuntevat kepillä ajoradan reunan.
Tuntevat myös luiskan jalkojensa alla. Höpöpuheita nuo, että sokeat oikeasti kaipaisivat jyrkkää korkeaa rotvallinreunaa risteyksessä. Metrin pätkä kevlin kohdalla matalalla ja/tai viistetyllä kivellä, tai vaikka kokonaan ilman kiveä, ei häiritse sokeita pätkääkään. Kulkevat sujuvasti niin hankalissa paikoissa, ettei ikinä uskoisi. Kerran jonkin reitin kuljettuaan osaavat reitin omin nokkineen vaikka olisi monimutkainen ja matkalla vaikka mitä ihmeellisyyksiä. Ei ne ääliöitä ole, vaikka ovat sokeita -ainakaan ennenvanhaan.
Nimimerkillä: Avustajana pariinkin otteeseen sokeiden leirillä 1979 ja 1981.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Noita reunakivetyksiä en tajua. Imatralla viime vuonna tekivät uusia kiertoliittymiä useita, ni monen sentin kynnykset kevarille laitettu. Halvempi ja helpompi hoitonen olis ilman noita kiviä. Onko ne olevinaan hidasteita vai mitä kele.
Luulen että näkövammaisia varten, tuntevat kepillä ajoradan reunan.
Tuntevat myös luiskan jalkojensa alla. Höpöpuheita nuo, että sokeat oikeasti kaipaisivat jyrkkää korkeaa rotvallinreunaa risteyksessä. Metrin pätkä kevlin kohdalla matalalla ja/tai viistetyllä kivellä, tai vaikka kokonaan ilman kiveä, ei häiritse sokeita pätkääkään. Kulkevat sujuvasti niin hankalissa paikoissa, ettei ikinä uskoisi. Kerran jonkin reitin kuljettuaan osaavat reitin omin nokkineen vaikka olisi monimutkainen ja matkalla vaikka mitä ihmeellisyyksiä. Ei ne ääliöitä ole, vaikka ovat sokeita -ainakaan ennenvanhaan.
Nimimerkillä: Avustajana pariinkin otteeseen sokeiden leirillä 1979 ja 1981.
En miekään tuohon selitykseen usko. Pinttynyt tapa liikenne- ja kaupunkisuunnittelijan päässä
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Se on "poliittinen itsemurha" jos joku päättäjä päättää ettei noita reunoja laiteta ja joku toimittaja haluaa nostaa asian "uutiseksi". Demokratia toimii
Se on "poliittinen itsemurha" jos joku päättäjä päättää ettei noita reunoja laiteta ja joku toimittaja haluaa nostaa asian "uutiseksi". Demokratia toimii
Näkevät kukkahattutädit tietävät paremmin, mitä sokeat tarvitsevat.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Helsingin kaupunki on päättänyt luopua noista "esteettömyysreunakivistä" joita se on innolla kylvänyt kelveille vuosikausia. Nyt vain odotellaan, että tieto saavuttaa sen toteuttavan portaan...
Tuo Lappeenrannan seudun reitti on ensi kesänä luultavasti kokeiltava, Olemme suunnitelleet muutaman päivän pyöräilyä siellä suunnassa kunhan saadaan kesäloma kohdalle. Harmillista, ettei tuo aloittavan viestin linkki ainakaan nyt toimi.
Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->
Etelä-Karjalan laaturaitti.png (749.54 KiB) Katsottu 8937 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Kaukopäästä Ruokalahden nesteelle, päällysteet uusittu. Nyt on niin hyvä ett pitävät rullaluistelukisoja siinä. Tänään ainakin menivät sauvojen kanssa ja risteyksissä oli miehet vahtimassa etteivät jää kenenkään alle.
Pitäs viittiä polkasta Ruokolahden suuntaan.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.