Kilometrin ajoin ja huomasin ett hivottelee kuitenkin välillä ketjuputkea. Kuskin paino vaikuttaa, muuten toimi ihan hyvin. Ketjuputki on toisesta päästään vain akselimutterin alla, tuon kun hitsaan ni jäykistää varmaan ja saan haarukan semmoseen aaentoon ett rengas mahtuu.
Jarrukammelle hitsasin haarukkaan korvakkeen.
Tuo viittaa siihen, että etuhaarukan vasen putki joustaa liikaa. Joustoa saa vähenemään siirtämällä "yläputken takapäätä alemmas. Voisi koittaa laittaa niin alas, että jarrutapit ja vannejarrut olisivat käytettävissä.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Sanon lapsille aina, että keväällä pidetään pipo päässä ja ennen kaikkea kaulaliina kaulassa. Ihan sama, mitä muuta on päällä -vai onko mitään. Juhannuksena saa riisua pipon ja kaulaliinan ottaa uinnin ajaksi pois.
Tällä ohjeella on omat nuhat ja flunssat pysyny kutakuinkin kurissa. Heti iskee jos kaula paljaana viileessä joutuu olemaan.
On se nyt kasassa mutt etukiekko ilmeisesti ei oo linjassa koska pyrkii oikeelle. Yhes vaihees näytti ihan hyvälle, rengas yhtä kaukana pukista hitsaamisen jälkeen otti viel kiinni. Rälläköin droppareita. Vaikee sanoo liikkuuko keulakolmio polkiessa.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Epäsymmetrinen rakenne taipuu epäsymmetrisesti, eli tässä tapauksessa toinen haarukkaputki toista enempi. Millin taipumisero putkissa päälle istuessa ja rengas on 5mm kierossa.
Haarukkaputket taipuu normaali pyörässäkin kun päälle istutaan(molemmat yhtä paljon), puhumattakaan tästä jossa kulma on noin loiva ja painoa tulee päälle enempi.
Jarrutapit nappasin pois kun ei ne ois käyny 622 kiekkoon. Droppareita viilaamalla ja isommalla takarattaalla (23 piikkiä) sain ketjun kireelle ja ketjun kiristimen pois. Samalla keveni vaihteet, mäen nousu helpottuu. Vaihtajaksi löyty pieni kitkavipu, vaikuttaa näppärälle.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Näin se menee, ei se alumiini mitään hokkuspokkus ainetta ole. Vaikka on kevyttä niin tarvii paksummasti jotta saavutetaan sama lujuus.
Mutta jos noin helpolla saat joka osasta 100g pois niin pyörä on lopulta 2kg kevyempi
2014-05-11 12.54.50.jpg (340.55 KiB) Katsottu 2477 kertaa
Edelliseltä lenkiltä tullessa hävis vaihteet, kevyin jäi. Tuo napa sai jotain vikaa jarrukammen iskusta, eikä meinaa muovinen lukitusrinkula pysyä paikoillaan. Aikasemmin tuo oli metallia. Kuvassa vaijerin ohjuri roikkuu alaspäin. Jotain tartteis keksiä, ehkä ettii jostain uudet osat tuohon.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Otin toisesta navasta metallisen vaihtajapalikan, muovia siinäkin on lukitusrinkula. Klappia houkan sivusuunnassa ja ottaa ketjuun mutt sitasen sitä haarukkaan kiinni josko pelittäs.
Petri
Liitteet
2014-05-11 13.25.44.jpg (228.28 KiB) Katsottu 2462 kertaa
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Ajoin 10 km vaihde toimi toistaiseksi.
Nyt huomasin ett tuo uus etukolmio antaa periksi kun polkaisen oikealla, ketjuputki liikkuu rengasta kohden Jostain kohden pitäs vahvistaa, tuosta renkaan vierestä vasaroin sitä lyttyyn aikasemmin - ehkä siihen pitäs nyt hitsata vahvistusta. Ja/tai ketjuputken ja etuhaarukan kiinnityskohtaan
Vasemmalla polkastessa en havainnut liikettä.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Käväsin kaupassa ja samalla kattelin ajaessa tarkemmin, mikä notkuu ja millon. Itseasiassa ketjuputki liikkuu rengasta kohti molemmilla polkasuilla - vasemmalla vähemmän ja oikeella ottaa jopa renkaaseen kiinni jos kovempaa polkasee. Täytyy kattoo vielä nuo hitsaukset, onko jostain jo irti, eihän nuo mitenkään hyvin oo hitsattu kumminkaan.
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Käväsin kaupassa ja samalla kattelin ajaessa tarkemmin, mikä notkuu ja millon. Itseasiassa ketjuputki liikkuu rengasta kohti molemmilla polkasuilla - vasemmalla vähemmän ja oikeella ottaa jopa renkaaseen kiinni jos kovempaa polkasee. Täytyy kattoo vielä nuo hitsaukset, onko jostain jo irti, eihän nuo mitenkään hyvin oo hitsattu kumminkaan.
Ketju vetää diagonaalisesti haarukkasysteemiä salmiakille ja vasen haarukan haara antaa hiukan periksi. Ketju kun ei ole oikean haaran kohdalla, vaan keskemmällä. Yläputken takapään siirtäminen alemmas vähentää taipumaa, muttei kokonaan poista. Jos ei sekään auta, täytyy hyväksyä pieni haaraputki yläputken ja dropparin väliin. Hmm, tuli dejavu olo.
PS. Laita ketjun aivan alkuun kuva nykytilanteesta otsikolla "Nykytilanne". Ainakin minä tulen tänne joka kerta sitä kautta. Nyt siellä on kuva melko alkuvaiheesta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma