Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Keskustelualue kotimaiselle yhdistystoiminnalle.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja PW »

tavasti kirjoitti:
PW kirjoitti:

Miulla oli styroxlaukussa pulloissa pakastettuavettä. Perjantaina tulin ja sunnuntaina kotona, jossakin pullossa oli vielä jäätä.
Voisha sinne yhen arkkupakastimen radanreunalle roudata mutt hankalaa se sittenkin on jos eivät kerkee sulaa.

Joo, isommat jäät kestää pidempään. Nimenomaan isot yhtenäiset tönkit. Joskus kylmäkallena käytetty täyteen jäädytettyä maitopurkkia, ei sula heti.

Taitaa mennä aiheen viereen tää keskustelu mutt muistelisin ett makaroonilaatikko toimii kans pitkään jäähdyttäjänä :mrgreen:

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
ukram2
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 462
Liittynyt: 25 Heinä 2014, 15:33
Paikkakunta: Espoo

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja ukram2 »

Kaivelin siitä raakadatasta omat kierrosajat sekunteina, näkyy selvästi että lyhyihin taukoihin meni aikaa about kierroksen verran, ja vauhti vähän hyytyi loppua kohden.

Liitteet
kierrosajat.png
kierrosajat.png (11.52 KiB) Katsottu 5656 kertaa
Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja MikaL »

jviirret kirjoitti:

Monella kuulostaa olleen suunnilleen saman suuruinen "mittariirhe". Mulla omassa mittarissa 304,5, josta pitää vähentää noin puoli kierrosta joka meni "yliajalla" ja virallinen 299,2km, Vuoltulla muistaakseni mittarissa 314 ja virallisissa 309. Muilta ei tullut kyseltyä mutta tältä pohjalta jokainen on ajellut noin 1-2% ylimääräistä.
Hyvä tieto tulevia vuosia varten. Jos tavoitteeseen riittää 27 keskinopeus niin pitää se pitää 27,5:ssä että pääsee tavoitteeseen tai kalibroida oma mittari hieman väärin.

Jukka

Mulla kuuden tunnin virallinen saldo oli 189,1 ja Garminilla mitattuna 190,4. Osa tuosta erosta tulee myös matkasta varikolle ja takaisin radalle. Garmin kertoi minun varikkokierroksen olleen 80 m pidempi kuin muut, enkä käynyt toimistolla kääntymässä vaan ajoin suoraan auton perään ja sitten takaisin radalle. Osa noista eroista tulee siis varikkomutkista eikä pelkästään ulompana ajamisesta. Virallinen kierros taisi olla 1,760 km, garminilla kierrokset olivat varikkokäyntiä lukuunottamatta kaikki joko 1,78 tai 1,77. Enemmän tuonta pienempää.

MetaPhrastic 2012

RBack
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Elo 2014, 22:36

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja RBack »

Paljon kiitoksia kaikille! Oli tosi mukava ja fiilis oli paras mahdollinen.
Tulen tietysti takaisin 2015 ja sitten ei vaan yksi päivä. Tänä vuonna kaikki enemmän kuin 2 tuntia kinnerissä voisi olla liian paljon :)
Minulla on taas Vätternrundan ("UCI-pyörällä") ohjelmassa ensi vuonna ja pitää taas treenata pidemmät matkat.

Terveisin
Robert

PS. Näin myöskin että tulos oli vähän enemmän Garminilla (noin 1 km/h erotus tunnin ajossa - 52,7 km/h). Mutta ei se mitään. :)

RBack
Viestit: 6
Liittynyt: 03 Elo 2014, 22:36

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja RBack »

... ja yli 500 km/12h on mahtava!

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1533
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja samuel »

Omasta kisadatasta näin että kierroksen keskiaika oli n. 4.5 minuuttia.
Tauoilla sain istuttua 114 minuuttia :shock:

Jos ensvuonna millään viittii osallistua niin tunti, puoltoista lisää ajoaikaa ja pikkasen
lisää vauhtia niin kohta on 300 kilsaa tuloksena. (Joo niin varmaan)

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja PW »

300km on kova tavote, ei mahoton mutt kaikki pitäs mennä kohalleen. Ehkä pitäs harjotus kilometrejäkin olla enempi. Lauantain kisat jos jättäs kokonaan väliin, niin ettei särkis itteään jo niissä.
Krampit polis kans saatava kuriin :?

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja PW »

http://www.ligfiets.net/news/4737/video ... appen.html
Ligfiets.net on noteerannu SM-kisat ja linkannu Aamulehden videon myös sivuilleen.

Petri
Teppo tuolla aikasemmin pyyteli laittamaan tulokset RRF:n sivuille. Näyttäs vielä puuttuvan, kuka pystyy nuo lisäämään? Aattelin vaan kun Hollannissa asti seurataan meijän kisoja, vois tuloksetkin olla nähtävillä varsinkin kun ei niissä oo mitään hävettävää :mrgreen:

Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Jarcco
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2023
Liittynyt: 05 Syys 2006, 17:06
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja Jarcco »

Velocraftin kuvia ei vissiin ole vielä linkattu tänne. Kuvissa on joitakin foorumilla ennen näkemättömiä kotitekoisia:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 547&type=1


Omat pyörät:
Feenix , Jive , Kruiseri , CrankForward-pystäri

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Mä oon selvästi viimmeistellyt pyörääni liikaa kun siitä ei ole kuvia tuolla sivulla vaikka:"Focus on home-built recumbents" :lol:
Vai oonko viljellyt itse niitä kyllästymiseen asti :roll:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2745
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja tavasti »

jviirret kirjoitti:

Mä oon selvästi viimmeistellyt pyörääni liikaa kun siitä ei ole kuvia tuolla sivulla vaikka:"Focus on home-built recumbents" :lol:
Vai oonko viljellyt itse niitä kyllästymiseen asti :roll:

Sun pyöräs oli piilossa siellä sivussa, eikä siinä kahvipaikan edessä testaus & ihmettelyalueella.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja jviirret »

tavasti kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Mä oon selvästi viimmeistellyt pyörääni liikaa kun siitä ei ole kuvia tuolla sivulla vaikka:"Focus on home-built recumbents" :lol:
Vai oonko viljellyt itse niitä kyllästymiseen asti :roll:

Sun pyöräs oli piilossa siellä sivussa, eikä siinä kahvipaikan edessä testaus & ihmettelyalueella.

On noita kuvia räpsitty sinnepäinkin ja kas, löytyihän se munkin pyörä kun tarkasti katsoo :D

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja PW »

Hauskoja kommentteja Pieter laittanu kuvien yhteyteen :lol: "Python suicidal recumbent".
Petri

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja terppa »

Vähä jäi vaivan tynkää kisoista. Oikean jalan varpaat puutuu aika herkästi, ihan ku sinne veri kiertäisi vähän heikommin... Mullahan siis oli kenkien kanssa ongelmia ja jalkapohjia poltteli aika tavalla kun ekat 6 h ajelin kengillä joissa oli "pykälä" päkiän kohdalla. Jalkapohjien takia piti tauot tepsuttaa paljain jaloin. Muuten kyllä ihan loistava palautuminen, tiistain kun oli ihan repona rannalla niin keskiviikkona oli ihan loisto-olo.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7040
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Nojapyöräilyn SM-kisat 2014

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Nyt kun on muuten hehkutettu Teron uskomatonta 500 kilsaista tulosta - NIIN mä haluan nostaa vielä erikseen hattua Mikalle joka tuli kisoihin pyörällä jolla ei osannut ajaa (valmistui perjantaina) ja ajeli sillä kuuden tunnin kisan puolikuntoisen. Aika hieno suoritus!

Kun mä ajelin pari vuotta sitten Pythonilla, niin olin kuiteskin sen vajaan tonnin verran jo harjoitellut kotosalla. Heh.

Vastaa Viestiin