Arvaisin, että ylämäessä 20 km/h nopeudessa noista on vain haittaa painonsa takia. Tosin kovassa sivutuulessa ne kuulemma vievät eteen päin kuin purje.
30 km/h nopeudessa niistä voi olla hiukan hyötyä, kun tasaisella painon lisääntyminen ei niin haittaa.
70 km/h nopeudessa niistä on jo selvästi hyötyä. Tärkeimmät ovat siis nuo etupyörien katteet, takapyörä tuolla kuskin selän takana on joka tapauksessa pyörteisellä alueella.
Kannustan tekemään levyt ja muitakin kokeita aerodynaamisilla lisäkkeillä. Sinulla on nimittäin siellä vuoristossa meitä paremmat mahdollisuudet saada esiin pienempiäkin eroja, koska alamäessä vauhdit ovat kovia. Kovassa vauhdissa ilmanvastus dominoi vastuksia ja pienikin ero ilmanvastuskertoimessa näkyy paremmin nopeudessa. Pitkät alamäet vielä poistavat tuulen suunnan ja -puuskien vaikutusta tilastollisessa mielessä.