Keltaisen ja sinisen sekä punaisen ja sinisen risteyksen väli, eli aika pieni, mutta kuitenkin positiivinen
edit: nojaa, punainen ei tullut ihan ohjausakselin suuntaisesti, eli jättö on vähän suurempi kuin piirsin...
Jukka
Keltaisen ja sinisen sekä punaisen ja sinisen risteyksen väli, eli aika pieni, mutta kuitenkin positiivinen
edit: nojaa, punainen ei tullut ihan ohjausakselin suuntaisesti, eli jättö on vähän suurempi kuin piirsin...
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Jättö on noin 80 mm ehkä hitusen alle. Vanteen reuna näkyi kovin huonosti valokuvassa, joten oletin tuon u-profiilin 80 mm leveäksi.
Sain ensin 85 mm, mutta unohdin huomioida valokuvan perspektiivin, joten jouduin piirtämään uudelleen etupyörän kulku-uran keskiviivan vähän ylemmäs ja jättö siis pieneni ja on noin 80 mm, eikä merkittävästi muutu jousituksen painuman takia.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Vilijami kirjoitti:Onko riittävä tuki? 30x30x3 RHS. Heikentääkö reikä tuota?
Kyllä noin suuri reikä sitä aika paljon heikentää. Vääntöä kantava sivu on käytännössä poikki, joten väännön suhteen tuossa kohdin on ns. avoimen profiilin estetty vääntö. Seinämänvahvuus näyttää aika suurelta, joten se varmaankin kestää, mutta olisihan se voinut olla niinkin, että tuolle kumin kiinnityspultille olisi tehty kierrereikä vain toiselle sivulle. Iso reikä eteen päin kerää myös kuraa palkin sisään.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Eikös jättö olisi parempi mitata kuin arpoa kuvasta. Tuossa tasaisella lattialla saa tarkan tuloksen, kun laittaa neliöputken toisen pään lattiaa vasten siten, että alapuoli on täsmälleen ohjausakselin suuntainen ja sen rinnalla. Sitten vaan mittaa paljonko on putken alapäästä maata pitkin renkaaseen.
No joo. Ei se sentinkään päälle ole ja jättö muuttuu kuitenkin päälle istuessa
Yritin mitata irl, mutta tuo flevo on niin lötkö ilman ohjauskumia, ettei siitä tullut mitään. Cadi mallissa jättö oli muistaakseni 76mm.
Onko muuten suomessa/nojapyöräfoorumilla kukaan muu rakentanut flevotrikeä itse?
Penkki on kiinni, ohjaustanko paikallaan, vaihtajan korvakko tehty ja ohjauskumin korvakko hitsattu. Sitä ohjauskumia asentaessa teimme imin kanssa huomion, että jos jäykistää ohjausnivelen, niin kallistelemalla voi ohjata silti, koska takarenkaat vielä kääntyvät. Eli tässä on AWS (all wheel steering) ja siitä se kehuttu pieni kääntösäde johtuu. Oli muuten melko vempula peli kun otettiin kylmiä tyyppejä paikoillaan ollessa
Tätähän pääsee huomenna kokeilemaan täällä: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=23&t=4116
Eikö?
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Elähän jukka intoile, katotaan flevoajelua sitten ajokauden päättäjäisissä. Saat huomenna testata lwb tadpolea.
3-lehtisen kampisetin pienimmällä lehdellä ketju näyttää osuvan etuhaarukan niveleen. Pitäisikö tähän tehdä kuvan kaltainen taittopyörä? Eihän ketju tarvitse normaalitilanteessa kulkea taittopyörän kautta, mutta kun lähtee norjan vuoristoon, niin nostaa ketjun taittopyörän päälle ja pienin lehti käyttöön
Lopulta ajokunnossa!
Imi osas ajaa heti. Mulla ei tullu mitään, ennen ku vaihettiin jäykempi ohjauskumi. Sittenkin melko haparointia. Pitää vielä hommata jämäkämpi kallistuskumi, ainakin reeniajaksi. On kyllä tosi hauska peli, kunhan oppii kunnolla jännittämättä ajamaan.
Hieno peli! Valmistuko niitä siis kaks samalla kertaa?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Sehän on ihan Flevon näköinen. Itsetehdyn leima puuttuu
Eiköhän siihen käsityön leima tule kun sotketaan pensselillä maalia
Toinen flevo on vielä takavanteita ja etuhaarukkaa vaille.