Parhaat Kommentit

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

jori kirjoitti:
PW kirjoitti:

Kaupan pihalla yritin taluttaa ja vastata puhelimeen yht aikaa. Nainen: Onks tuo vaarallinen? Mie: Ai mie vai? ;)

:D

En tuohon kysymykseen kerenny muuta vastaamaan ku puhuin puhelimessa mutt mitä tuohon ny sitt vastais? Kysyjän käytössä ei kauheen vaarallinen ku tuskin pääsee liikkeelle. Omassa käytössä - joo jossain tilanteessa voi ollakin mutt ei kai muita polkupyöriä vaarallisempi. Ja ku tietää sen ominaisuudet, niihin voi varautua ja käyttää pyörää sen mukaan.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jooseha »

"Tulit sitten potkulaudalla." :shock:

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17784
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja PW »

jooseha kirjoitti:

"Tulit sitten potkulaudalla." :shock:

"polkulauta" sopis paremmin :wink:

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13849
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

PW kirjoitti:
jooseha kirjoitti:

"Tulit sitten potkulaudalla." :shock:

"polkulauta" sopis paremmin :wink:

Eilen meinasin jo kirjoittaa, että Räyhäkkä muistuttaa ajoasennoltaankin lautaa. Vähän tähän tapaan.
Kuva
Polkulatua - ruumislauta - ruumiskärry. Hihnatkin on samanlaiset ja istuinpehmusteen väri. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Salsa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 299
Liittynyt: 05 Loka 2013, 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Oltiin tuossa aamulla polkemassa Tornio-Kemi väliä niin maantiefillaristi tuli vastaan ja nosti peukkua meille. Sanoi siinä sitten, että hyvät vehkeet :D

Olen pyörän käyttäjä, en sen huoltaja.
HPV Gekko Fx 2013-> Optima Baron XS 2014-> Performer Toscana 20/26 2015->

Avatar
MikaL
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 434
Liittynyt: 18 Helmi 2012, 12:44

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja MikaL »

Tänään kuulin minulle aivan uudenlaisen kommentin. Lähestyin pyörätiellä äitiä ja pientä tytärtä takaapäin, molemmat pyörillä liikkeellä. Tytöltä oli selvästi vastikään otettu apupyörät pois, ja hänellä oli hieman vaikeuksia ajaa suoraa linjaa. Äiti yritti ilmeisesti kovasti opastaa tyttöään viittelöiden tyttöä pysymään oikeassa reunassa. Kun tulin kuuloetäisisyydelle kuului olevan liikenteen vaarojen oppitunti käynnissä "...ja tulee autoja ja pyöriä JA KATO NYT MIKÄ TOIKIN OLI ..." :D Jos ei tyttö ennen tiennyt, että maailma on vaarojen karikko, niin nyt varmasti tietää. Luultavasti iltasadullakin vielä pelotellaan hirmuisella nojapyörällä :D

MetaPhrastic 2012

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jviirret »

MikaL kirjoitti:

Tänään kuulin minulle aivan uudenlaisen kommentin. Lähestyin pyörätiellä äitiä ja pientä tytärtä takaapäin, molemmat pyörillä liikkeellä. Tytöltä oli selvästi vastikään otettu apupyörät pois, ja hänellä oli hieman vaikeuksia ajaa suoraa linjaa. Äiti yritti ilmeisesti kovasti opastaa tyttöään viittelöiden tyttöä pysymään oikeassa reunassa. Kun tulin kuuloetäisisyydelle kuului olevan liikenteen vaarojen oppitunti käynnissä "...ja tulee autoja ja pyöriä JA KATO NYT MIKÄ TOIKIN OLI ..." :D

Viikko sitten vähän samanlainen tapaus. Naisella ei ollut tyttö vaan ilmeisesti pentukoira, joka tietenkin kiinnostui kaikesta ja haukkui 100m edelläni ajanutta pyöräilijää. Kun minä olin melkein kohdalla alkoi koira tietenkin haukkua hihna kireällä minuakin ja nainen siihen:"ei sitä nyt jokaista pyörää tarvi haukkua :x ", kohotti katseensa koirasta minuun" ja VOI HERRAN TÄHDEN SENTÄÄN :shock: " :lol:

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

kogam
Viestit: 162
Liittynyt: 11 Heinä 2014, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja kogam »

Muutama tunti sitten Vantaalla Petikossa liikennevaloissa kysyi pystypyöräilijä katsoessaan ajoasentoani, että ottaako tuo selkään !!!! ja perään kysyi vielä että onko tuolla hyvä ajaa. Sanoin ettei ota selkään ja en ajaisi jos ei ois hyvä ajaa.... Siis trikellä olin...

Pysty : Koga Miyata 2000- Noja : HPV Scorpion Fs 20 2015- Cruzbike Vendetta V 20 2020-

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Kälviän kylälle tultaessa lasken yhden mäen alas aina ajoradan puolella, koska siinä kohti klv on tosi huonokuntoinen ja vauhdit nousee aina viiteen kymppiin. Mäen jälkeen siirryn takaisin klv:n puolelle, jotta vältän kylän ärsyttävät hidastetöyssyt. Eilen sitten, kun olin mäen jälkeen siirtynyt takaisin klv:lle, takaa tulleen auton matkustaja huusi ohi mennessään, että "Taisi mennä ylinopeutta!"

No olisi siitä poliisisedältä huomautuksen saanut, kun pyörän oman mittarin mukaan meni viiden kympin alueella 53 km/h

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1089
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Kyllä mä olen sitä odottanut, että jossain olisi silleen tutka. Siis jos saan fillarilla ylinopeussakot, ihan varmaan kehystän sen lapun seinälle. :wink:

Enkä valita vaan ylpeänä maksan. 8)

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3874
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Wacky »

Hopea kirjoitti:

Kyllä mä olen sitä odottanut, että jossain olisi silleen tutka. Siis jos saan fillarilla ylinopeussakot, ihan varmaan kehystän sen lapun seinälle. :wink:

Enkä valita vaan ylpeänä maksan. 8)

Poliisin virallinen linjaus on ettei polkupyörällä saa ylinopeus sakkoa, mutta liikenteen vaarantaminen voi olla se syy miksi saisit sakot ylinopeudesta.

Avatar
jooseha
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5150
Liittynyt: 09 Kesä 2009, 22:43

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jooseha »

Wacky kirjoitti:

Poliisin virallinen linjaus on ettei polkupyörällä saa ylinopeus sakkoa, mutta liikenteen vaarantaminen voi olla se syy miksi saisit sakot ylinopeudesta.

Johtunee varmaankin siitä ettei pyöräilijälle saa antaa rikesakkoa ylinopeudesta. Menee heti päiväsakoille. Ei olisi hyvää julkisuutta, jos autoilija selviää 70 eurolla ja pyöräilijä saa vähintään yhden päiväsakon. Normaali-ihmisen oikeustaju ei voi ymmärtää miksi autoilijalla on rangaistus pienempi :?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13849
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja jori »

Wacky kirjoitti:
Hopea kirjoitti:

Kyllä mä olen sitä odottanut, että jossain olisi silleen tutka. Siis jos saan fillarilla ylinopeussakot, ihan varmaan kehystän sen lapun seinälle. :wink:

Enkä valita vaan ylpeänä maksan. 8)

Poliisin virallinen linjaus on ettei polkupyörällä saa ylinopeus sakkoa, mutta liikenteen vaarantaminen voi olla se syy miksi saisit sakot ylinopeudesta.

Hyvä päätös poliisilta.(ilonpilaajat :evil: ) Jos saisi ylinopeussakkoja pyörällä, siitä tulisi todennäköisesti tavoittelemisen arvoinen kunniakirja. :mrgreen:

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3851
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja irakas »

Tänään Rantaraitilla pieni pojan nappula kysyi isältään: "Mikä toi on?" Isä sanoi:"Se on nojapyörä. Kato, setä makailee vaan!" :mrgreen:

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Avatar
Wacky
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3874
Liittynyt: 14 Heinä 2010, 12:38
Paikkakunta: Helsinki, Vesala

Re: Parhaat Kommentit

Viesti Kirjoittaja Wacky »

irakas kirjoitti:

Tänään Rantaraitilla pieni pojan nappula kysyi isältään: "Mikä toi on?" Isä sanoi:"Se on nojapyörä. Kato, setä makailee vaan!" :mrgreen:

Sun kohdalla se taitaa olla aika oikeassa että makoilet vaan ;)

Vastaa Viestiin