Kilometrikisa?

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

60,3 km ei hyvä päivä. Sumea tuuli paluumatkalla ja niskatyyny lipesi sidontaliinoista kahdesti. Tulipa sitten testattua poikittain asetuskin, joten ylävartalo eteen ja ei niskatukea, kun niska oli väsytetty aiemmin. Noin suuri ilmatyyny toimii jousena ja pompottaa tien töyssyissä päätä paljon. Ei näe hyvin. Pakko tehdä jäykempi hartia- ja päätuki. Eka kerta tuo Uuden Porvoontien pyörätien loppuun asti ja paluu lenkki syömättä ja lähtiessä pohjalla vain omanelörtsy ja vettä niukasti mukana, kun tie vie. Ei taaskaan ollut tarkoitus ajaa noin pitkää reissua, joten litra vettä meni liian helposti ja köyhäilin kotiin ostamatta mitään :mrgreen:

Kun niskatuki vie nenän kohti taivasta, päätä kannattelevat lihakset joutuvat koville. Jouduin pitämään paluureissulla tyynyn kahden sidonnan lisäksi kaksi niskan palauttelupaussia 30 km matkalla. Villi tunne on kaulalihasten alapään jänteiden venyminen kovaa, kun pää pilkkii voimien puutteesta, kun pää roikkuu alempana kuin selkärangan linja ja ajaa töyssyyn :shock:

Oli hyvääkin. Nopea ja helppo ristiselkätuki ja kulmaraudan selkään uppoamisen estäjä oli tehdä Etolan polvialustan leikkaus ja geneerisen lisätaskun sisään tunkeminen, kun pussukassa itsessään oli kiinnitys, jolla sai paketin kiinni runkoon. Joskus pääsee helpollakin. Ei niin hyvin mennyt saman alustan laittamisessa istuimelle ilman kiinnitystä. Leikkaus istuimen päällä no brainer, mutta onnistui putoamaan yhdessä lähdössä. Kaaduin jalan luistaessa jollain töhkällä, kun jalka ei pitänytkään pyörää pystyssä, kun pyörälaukku oli sen ojan puolella, johon kamppauduin pyörän kera grr. Laskeuduin molemmille jaloille nou hätä, mutta ketju pomppasi eturattaalta. On pitänyt olla pää aika seis janolta ja auringon alta lipan porotuksesta sekä väsymyksestä, kun väänsin ketjun keskimmäiselle eturattaalle. Vipu oli pienimmän kohdalla :oops: Ei sotkua pahempaa ongelmaa, kun käsin käänsin kampia nähdäkseni toiminnan ja ongelma selkisi ennen starttia.

Pyöräilyhenkselihousussa ei lahkeen paikalleen lukitusta, joten lahje valui aurinkosuojatun alueen yläpuolelle reittiä.Palanut kaista reidessä.

Jotta olisi iloinen loppu, vaikka polvialusta kompressoitui, voi kestää ja riittää pehmustuksena, tuntui kivalta iskunvaimennus suhteessa vauhtiin ja töyssyihin.

PS ohitin Suuret oluet pienet panimo festarin alla Sakarin kilsakisassa, joten ei kiva loppu hänelle muuten kuin, että haastan hänet ohittamaan minut, kun neljän tohinapäivän jälkeen huomenna mutsin sairaalatarkastukseen saatto ja palautysjuomien pariin. Simojakin!!! Ehkä nimeltään, mutta myös juotavia.

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3851
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja irakas »

Hah, ei onnistunut vielä vaaka. :mrgreen:

Minulla oli kolmen päivän kilometrit merkitsemättä. Muistathan vielä, että minä joudun sähköavustuksen vuoksi puolittamaan kilometrini. Ilman puolitusta ne olisivat nyt 1466 km.

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

Vain kirjattu kilometri on virallinen totuus hehe. No onnea sijoituksesi palatuksesta oikealle paikalle, mutta lepopäivien ja työsählinkien jälkeen täältä tullaan :D Kai sitä kuka vaan sähköllä ajaa varsinkin, jos pedelecin poistaa ;-)

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

vaaka kirjoitti:

Vain kirjattu kilometri on virallinen totuus hehe. No onnea sijoituksesi palatuksesta oikealle paikalle, mutta lepopäivien ja työsählinkien jälkeen täältä tullaan :D Kai sitä kuka vaan sähköllä ajaa varsinkin, jos pedelecin poistaa ;-)

Sopis varmaan sullekkin. No joo, hollantilaiset ihmetteli mun ajokkia höga kustenilla. Etsivät sähköja.
Kerroin että me finskit ollaan vaan tälläsiä hölmöjä. Luomuna mennään:)

Avatar
Mahe
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 12 Syys 2008, 08:08

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja Mahe »

1,5 viikon tauon jälkeen eka kruisailu 24,5 km. Reissussa kipeytynyt kinttu kestää polkemista mutta jotain siellä tuntuu edelleen. Pitänee jatkaa kuntouttamista rauhallisilla lyhyillä lenkeillä. Samalla viimeinen niitti mun Nokia-ämpyilylle, mutta Yaana miettii edelleen osallistumista :)

Markus Heikkilä - Pyörät: Specbike Technics Comfort tadpole trike / DFXL kinneri / Tern Link D7i taittopyörä / vm -74 Peltirunko-Jopo

vaaka
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3069
Liittynyt: 10 Maalis 2015, 08:13

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja vaaka »

25,6 vastoin tervettä järkeä, joten Sakari saa taas kirjata hihassaolevat kilsansa mennäkseen takaisin ohi kisasivulla. Märkää luvattu ja ihme kyllä koivet pökkelöinä hehe.

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja vph »

Ihan sikana tässä saisi polkea jos edes joukkueen keskiarvokilometrit haluaisi takamatkasta saavuttaa. Nyt näyttää puuttuvan vielä ainakin 500 km ja jokainen omakin poljettu metri vielä kasvattaa tuota keskiarvoa... ei taida mulla riittää ketjut tuommoiseen!

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

vph kirjoitti:

Ihan sikana tässä saisi polkea jos edes joukkueen keskiarvokilometrit haluaisi takamatkasta saavuttaa. Nyt näyttää puuttuvan vielä ainakin 500 km ja jokainen omakin poljettu metri vielä kasvattaa tuota keskiarvoa... ei taida mulla riittää ketjut tuommoiseen!

En osaa ottaa tätä keskinäisenä kisana. Pääasia että tytöt ja pojat viihtyy:-)
Vuodet vaihtelee...joskus ajaa enemmän toisinaan vähemmän.
Jouni

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1661
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja Härski »

10km matkaa kotio 45km/h lasissa tietyön yli ja PAM! sieltähän löytyi koholla ollut kaivonkansi =/ ja taas Durano sököks! Ainaki viides kerta tänäkesänä kun puhkee lenkillä. Ei oikee tiä itkiskö vai naarais.

..Eikä tietenkään puhelinta nukana. :mrgreen:

Härski
Sisällöntuottaja
Viestit: 1661
Liittynyt: 01 Syys 2014, 17:36
Paikkakunta: "satakunta"

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja Härski »

vph kirjoitti:

Ihan sikana tässä saisi polkea jos edes joukkueen keskiarvokilometrit haluaisi

Mitäs kiipeilet pitkin seiniä. Tällanen tasamaan tallaaja pääsee itellään etiäppäi kun vaan myötätuuleen levittelee käsiään! Mun-ja mun pyörän- elopainolla olis kyl aika hiljasta kiipeillä niitä tein mäkei.

kogam
Viestit: 162
Liittynyt: 11 Heinä 2014, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja kogam »

Härski kirjoitti:

10km matkaa kotio 45km/h lasissa tietyön yli ja PAM! sieltähän löytyi koholla ollut kaivonkansi =/ ja taas Durano sököks! Ainaki viides kerta tänäkesänä kun puhkee lenkillä. Ei oikee tiä itkiskö vai naarais.

..Eikä tietenkään puhelinta nukana. :mrgreen:

Vararengas /paikkaustarpeet mukaan, niin ei tartte puhelinta....

Pysty : Koga Miyata 2000- Noja : HPV Scorpion Fs 20 2015- Cruzbike Vendetta V 20 2020-

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Härski kirjoitti:
vph kirjoitti:

Ihan sikana tässä saisi polkea jos edes joukkueen keskiarvokilometrit haluaisi

Mitäs kiipeilet pitkin seiniä. Tällanen tasamaan tallaaja pääsee itellään etiäppäi kun vaan myötätuuleen levittelee käsiään! Mun-ja mun pyörän- elopainolla olis kyl aika hiljasta kiipeillä niitä tein mäkei.

Mun mielestä mäkisessä maastossa ajavilta pitäisi vähentää puolet kilometreistä. Eihän ne polje kuin puolet matkasta ja toinen puoli rullaillaan alas 8)
Täällä tasaisella joutuu polkeen koko ajan :(

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
vph
Sisällöntuottaja
Viestit: 1164
Liittynyt: 14 Loka 2014, 10:49
Paikkakunta: Provence-Alpes-Côte d'Azur ja Espoo

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja vph »

jviirret kirjoitti:

Mun mielestä mäkisessä maastossa ajavilta pitäisi vähentää puolet kilometreistä. Eihän ne polje kuin puolet matkasta ja toinen puoli rullaillaan alas 8)
Jukka

Eikäkun täältä olen lukenut, että oikea nojapyöräilytekniikka menee niin että alamäet poljetaan simona täysillä vauhtia seuraavaa ylämäkeä varten ja sitten se ylämäki ajetaan tasamaan tehoilla ja alamäen vauhdin avustuksella ylös. Ei siinä rullailla missään tuolla tekniikalla!

Kovasti olen tuota tekniikkaa koittanu reenata, mutta ei se vaan multa suju. Mutta emmä silti kilsojani kyllä puolita ellei oo pakko!

Avatar
samuel
Sisällöntuottaja
Viestit: 1543
Liittynyt: 29 Syys 2012, 14:48
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja samuel »

Jiihaa! En ole enää viimeisenä!

Päivemmällä kirjasin kilsoja ja hokasin että Aplari 12 kilsan päässä.
Nyt sitte piti käydä lenkki heittämässä että pääsin ohi.

Ongelman poikanen yöllä ajaessa on kaiken maailman sittiäiset, jotka tulee valoa kohti ja sitten ne on naamalla tai ne henkäisee keuhkojen puolelle.

Seuraavaksi sitte tietysti Aplari kirjaa ajetut kilsansa ja huomaan taas olevani 100km takamatkalla... :( :D :D

- Henri -
Pyörinä omasta päästä muokatut Sascha -» Sascha Evo ->> Sascha eVo (sähkö), LSL ja PYSTY pyörä -» Nopsilla

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Kilometrikisa?

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Muilla työt haittaa pyöräilyä, minulla se näyttää tänä kesänä lisäävän. Loma loppu ja nyt alkaa taas tuleen 16km/työpäivä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin