Ajelin nukutun yön jälkeen uudelleen ja huomasin että sainhan sen eilen "woblaamaan". Lopetin vaan heti niin tapahtuessa. Tänään jatkoin polkemista joten ilmiö varmistui. Ei mukava tunne
Hankaloittaa ohjaamista tuo löysä takahaarukka. Ei ole kunnollista tukipistettä selälle, kun takahaarukka antaa periksi keulaa kääntäessä. Kyllä se silti on täysin ajettava. Tuntuma vaan on paljon epämääräisempi kuin jäykällä haarukalla.
Pika MBB woblasi tosiaan aikoinaan ennen kuin vaihdoin uuden paksumman pikanivelen akselin paksumpaan ja isompihalkaisijaiseen putkeen. Nyt ei woblaa edes yli 30 vauhdeissa. En muuttanut takahaarukan hävyttömän ohuita 20101 neliöputkia vahvempiin (koska halusin tietää auttaako tuo akselin vaihto).
HP Spirit, Hase Kettwiesel, Hase Pino, Rowing Bike Thys, Pika MBB (omavalmiste), Challenge Hurricane.
Pika MBB woblasi tosiaan aikoinaan ennen kuin vaihdoin uuden paksumman pikanivelen akselin paksumpaan ja isompihalkaisijaiseen putkeen. Nyt ei woblaa edes yli 30 vauhdeissa. En muuttanut takahaarukan hävyttömän ohuita 20101 neliöputkia vahvempiin (koska halusin tietää auttaako tuo akselin vaihto).
Onko haarukan haaroja yhdistävä rakenne vielä risti, vai onko jo lyhyt, laajapoikkileikkauksinen poikkiputki. Se pikanivelen akseli herättikin jo uutuuttaan epäilyksiä ohuudellaan. Mikä on nyt poikkiputken halkaisija. Kuva olis kiva.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Nivelen puoliputkesta tämäkin haarukka joustaa. Jos intoa on, kokeilen hitsata poikkiputken haarukan väliin josko haarukkaputket olisivatkin riittävät Haluttaisi kyllä maalata tämä jo
Ei ollut enään intoa kokeiluun. Pahoitteluni Jori
Pistin rungon poikki kahdesta kohtaa ja laitoin tilalle 40 millistä. Vertasin sitä 36 milliseen ja totesin 40 millisen olevan ohuempaa tavaraa. Helppo valita tukevampi, kun ohuemmalla ei säästä painossa. Tein väliaikaisen tuennan että säilyy suorana.
Uudella putkella.
Naruja varten tuli samalla kiinnikkeet takahaarukkaan. Loppuu jarruihin hinkkaaminen
Ajattelin maalata samalla purkamisella eli haarukkakokeilut loppuu.
Hitsasin emäputken ympärille vahvikkeen 1,5 millin putkesta ettei varmasti notku.
Talousvaaka näytti runkokitin (runko+etuhaarukka+ohajuslaakeri) painoksi 3,5 kiloa ja vaneripenkin 1,1 kiloa kiinnityspulttien kanssa.
Mun mielestä siitä tuli tylsän näköinen.
Kaari saattaa vaihtuakin. Se ei kulje renkaan keskilinjalla ja painaa keskiötä aavistuksen kieroon. Näkyy nyt maalattuna paljon paremmin.
Väri muuten näyttää kuvassa väärältä. Oikeasti se on rehellisesti vihreä ilman sinisen häivääkään.
edit
Kävin pikku lenkin. Pyörä on paljon jämäkämpi ajaa. Kuoppaan ajaessa ei enää jousta rungosta eli on myös kovempi. Paikallaan kun kokeili polkea jarrua vasten, ei joustoa laittanut merkille. Samaten ohjausakselin pultin pää ei liiku enää rengasta päin. Emäputki siis jousti ennen vahvistamista. Se pitänee tehdä paksummasta tavarasta kuin huonekaluputki tai ainakin pidempi kuin 52 millinen
Ei kannata uskoakaan. Kävin meinaan 35 kilsan maantielenkin puoliksi vesisateessa. Ei ollut sen kevyempi kuin ennenkeen, mutta pyörä kulki selvästi kovempaa
Aivan järkyttävän raskaat ne entiset kumit, kun voi varustelua lisätä ja silti paino putoaa toista kiloa. Painoeroa en ilman vaakaa kykene havaitsemaan Rullaavuudessa eron kyllä huomaa ja kovuudessa, kun käyttää täysiä paineita.
Oli muuten tosi tukeva ajaa kun koko selkä oli aivan läpimärkä. Kunnollinen tukipiste ohjaukselle.
Pöh, yritin etsiä kuvaa tästä valmiina kuljetuskuntoon taitettuna. Tässä olisi hyvä paikka sellaiselle ja tonen Tavastin Pyh-ketjussa, kun siellä on puhe kuljetettavuudesta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma