Kipu on sellainen pistävä/vihlova ja esimerkiksi, jos käden nostaa suoraan sivulle ja kiertää sitä myötäpäivään niin tuntuu. Lääkäri antoi diagnoosiksi ahtaan olkapään, ehkä niin. Kuulemma pystyis hioa jotain luuta/rustoa pois

jori kirjoitti:Se mitään hiomista tarvitse -nuori mies. Lisää liikeratoja avaavia liikkeitä ja hiiri tietokoneella vasempaan käteen. Luut ja rustot ovat elävää kudosta ja ne muokkautuvat sen mukaan, mitä niiltä vaaditaan. Rupea vaatimaan siltä olkapäältä muita asioita, kuin tähän mennessä. Olen nähnyt röntgenkuvat, jossa 8 kuukaudessa sääriluukin muotoutuu täysin uudelleen pelkän harjoittelun avulla, miksei joku olkapää. Älä helvetissä anna kirurgin pilata niveliäsi.
ED. Koska ilmeisesti ei ole vasenkätisiä sorveja, sinun on yritettävä löytää työhommiisi uusia tapoja tehdä kappaleiden nostoja, jotta myös vasen kätesi kuormittuu, ja olkapääsi liikealue laajenee.
jviirret kirjoitti:Mikään mun selkävaivoista ei oo koskaan muuttuneet parempaan suuntaan nojapyöräilemällä. Mun pyörät on tosin pystympiä ja siksi epätasaisuudet hakkaa pahemmin.
Kickbikellä potkuttelu on ollut ylivoimaisesti parhaiten kuntouttavaa liikuntaa, mutta eipä sitäkään talvella uskalla varauksetta ehdottaa varsinkin jos on vielä murtumiakin...
Jukka
PW kirjoitti:jviirret kirjoitti:Mikään mun selkävaivoista ei oo koskaan muuttuneet parempaan suuntaan nojapyöräilemällä. Mun pyörät on tosin pystympiä ja siksi epätasaisuudet hakkaa pahemmin.
Kickbikellä potkuttelu on ollut ylivoimaisesti parhaiten kuntouttavaa liikuntaa, mutta eipä sitäkään talvella uskalla varauksetta ehdottaa varsinkin jos on vielä murtumiakin...
Jukka
Ei tuo nojailu varmaankaan oo juuri selkää vahvistanu mutt ei myöskään heikentäny - mielestäni vähän kipeelläkin selällä voi nojailla.
Nuo nikaman murtumat on vanhoja, eikä ne oo liikkumista haitannu - tuon onnettomuuden jälkeen oon huomannu ett selkä väsyy pitemmän pystyssä olon aikana, varsinkin jos kantelee jotain. Rankaa on vaikee saada loppu päivästä suoraksi.
Semmonen tuntuma ett vaikka joskus vihloo selkää, kunnossa olevilla lihaksilla pystyy pitämään selän kasassa, eikä tipahda polvilleen niinku joskus on käyny.
jori kirjoitti:Helposti luulee, ettei nojapyöräily liikuta ruotoa, mutta kun tarkkaiet ajoasi, huomaat, miten lantio kiertyy moneen suuntaan yläselän ollessa tuettuna selkänojaan.
Vilijami kirjoitti:Pythonitrike on liian helppo ajaa, pitää olla positiivinen jättö
Palaa sivulle “Nojapyöräily urheiluna”
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa