ICE Trice Q vs. T

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
ivie
Viestit: 29
Liittynyt: 10 Heinä 2009, 16:39

ICE Trice Q vs. T

Viesti Kirjoittaja ivie »

Olen valitsemassa tadpolea ICE Tricen ja HP Velotechnikin Scorpionin (fx) välillä. Jälkimmäisen saaminen näyttää vievän helposti kuukauden tai ylikin, mikä tässä tapauksessa kääntää pyörät helposti brittipyörän suuntaan.

Valinta QNT:n ja TNT:n eli korkeamman ja matalamman rungon välillä on kuitenkin hankala. Molempiin epäilemättä tottuu ajan mittaan. Olisi kuitenkin hauska kuulla omistajien kommentteja fiiliksistään oman valinnan suhteen: onko pyörän korkeudessa tai ajoasennossa tullut jotain yllätyksenä, ja tuntuuko koskaan siltä, että matalampi/korkeampi runko olisi ollut sopivampi?

musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: ICE Trice Q vs. T

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

Miksi valita korkeampi malli?

musti

Strombringer
Viestit: 45
Liittynyt: 15 Touko 2009, 15:22
Paikkakunta: Ohkola/Mäntsälä

Re: ICE Trice Q vs. T

Viesti Kirjoittaja Strombringer »

musti&siippa kirjoitti:

Miksi valita korkeampi malli?

musti

Veit sanat suusta.
Itse olen ollut todella tyytyväinen ajaessani matalalla (Optima Trike).
Kokemukset vaivoista on todella vähäiset ja listaan ne korostaakseni niiden puutetta.
Aivan ensimmäisillä alle kilometrin harjoittelu ajoilla niskalihaksekset hieman väsyivät mutta sen jälkeen ei ole mitään ongelmia.
Ensimmäisillä 10Km lenkeillä käsivarret hieman kipeytyivät ennen kuin tottuivat alaohjaukseen.
Pidempiä pätkiä tien reunaa ,jossa on normaalia isompi kaato, ajaessa tuppaa ojan puoleisen jalan lihakset kipeytymään. Eli ei normi maantiellä ,mutta lähistölläni on muutama vanha ja kapea tie osuus jossa kolmipyörällä huomaa tosiaan ajavan kallellaan. Luulen myös että tämäkin vaiva menee ohi kun lihaksisto paranee ja opin ajamaan tuossakin asennossa oikein.

Niitä oikein kunnon jyrkkiä mäkiä hiekkatielle ei ole tullut kokeiltua, mutta semmoisessa normimäessä ainoat sutimiset on tullut kun olen laittanut lasten peräkärryn mukaan (lapsineen +30Kg), silloinkin pääsin ylös ongelmitta ,mutta hieman varoitteli että jyrkempää ei kannata kokeilla ja talvella ei kärryä vedetä.
Korkeempi runko saattaisi tuoda tuohon lisä apua ,mutta mielestäni hinta olisi liian iso. Omalla kohdallani talviajo vaikeutuu enemmänkin hoitamattomien pyöräteiden takia kinoksissa sohlaamiseksi.

Korkeempi vaikuttaa vain mielestäni hitaammalta ja kiikkerämmältä ilman vastaavaa hyötyä.
Tämä sanottu siis ilman kokemuksia mistään muusta nojapyörästä kuin omastani eikä siitäkään vielä kovin paljon.

-tero.s-

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: ICE Trice Q vs. T

Viesti Kirjoittaja jviirret »

musti&siippa kirjoitti:

Miksi valita korkeampi malli?

Korkeampi maavara, pääsee esim. rotvallien reunoilta alas runkoa kolhimatta.
Ei tarvi polkea ylöspäin, kun penkki korkemmalla polkimiin nähden.
Mäen nousu kyky parempi, kun korkeammasta painopisteestä johtuen paino siirtyy ylämäessä enempi vetävälle pyörälle
Parempi näkyvyys
Pyörän päälle ja päältä nousu helpompaa.

Matalan edut taas:
Mahdollistaa suuremmat kaarreajo nopeudet
Kovemmissa vauhdeissa ja vastatuulessa hieman nopeampi pienemmän ilman vastuksen ansiosta

Tämä siis yleisellä tasolla, täysin ilman kokemusperäistä tietoa em. malleista.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Ilpo
Viestit: 119
Liittynyt: 21 Elo 2007, 19:28
Paikkakunta: Vantaa

Re: ICE Trice Q vs. T

Viesti Kirjoittaja Ilpo »

Minulla on Trice Q normaalilevyisenä ja olen ollut siihen tyytyväinen, kovassakaan vauhdissa ei tarvitse jyrkissä käännöksissä olla varuillaan. Pyörä kulkee kuin radalla. Minulla on myös kokemusta Anthrotec:istä, jossa istutaan korkealla ja aina sai olla varpaillaan, kun teki vähänkään jyrkemmän käännöksen. Jos ostaa T-mallin, niin ei ainakaan kannata valita minun mielestä NT-versiota (kapeampi), ellei ole tosiaan rauhallinen ja tarkka ajaja.

Vastaa Viestiin