Sain tänään vanteet kotiin ja rupesin neljä tuntia sitten todella verkkaisella tempolla putsailemaan muttereita ja laittelemaan kinneriä kasaan. Huomasin kaksi asiaa:
-Toisen renkaan laakerit joutuu pian vaihtamaan n. 3,7 tkm ajon jälkeen. Uusia tilattu.
-Vasemman puolen rengas on kulunut paljon vähemmän kuin oikean puolen. Johtopäätös: aurauskulmissa parantamisen varaa.
Uudet pölykapselit ovat vähän epäkäypäisiä. Pitää olla metsurin kourat jos meinaa saada ne nätisti paikalleen. Itsellä meni tunti yhteensä enkä silti saanut toista ehjänä kiinni.
Huomasin lisäksi ärsyttävimmän osan Questissa: nopeusmittarivaijeri menee pyöräkoteloon ja siinä kotelon reiässä on sellainen kumieriste. Se eriste luiskahtaa hyvin äkkiä kotelin puolelle eli lähtee siis irti ja sitten joutuu irroittamaan koko renkaan jos haluaa tökkiä sen takaisin paikoilleen.
Edit 04:40
VALMIS!
Melkein kuusi tuntiahan tuohon meni, mutta tuli taas opittua ja toistoa tuli.
Asiat jotka olisivat nopeuttaneet huoltoa:
-Älä koskaan nyhdä nopeusmittarin vaijeria! Siirrä sitä varovasti kotelon puolelle tai sieltä pois. Se kumieriste tuppaa lähtemään herkästi irti.
-Varmista aina alussa että jarruvaijerin suojaputken pää on siellä rumpujarrun vetokahvahärpättimen syvennyksessä. Nyt ei ollut ja se aiheutti ongelmia koko ajan kun en tajunnut miksi rengas ei mene paikoilleen ja jatkuvasti jarru hankaa.
-Varaa magneetti lähelle. Siitä on apua kun yrität nakkisormilla asetella renkaan ripustuksen keskimmäistä mutteria kierteille ja sormi lipeää.
-Pitäisi olla joku todella tylppä taltta lähellä jotta nuo varaosapölykapselit saisi paikoilleen. Ne ovat siis erilaisia kuin alkuperäiset. Paljon jäykempiä.
Muutokset:
-Eturenkaat rihdattu 3674km kohdalla (3,7 tkm). Karsikon pyörähuolto on jumalainen pulju.
-Oikean renkaan aurausta lisätty yksi kierros. Minulla ei ole superhifivehkeitä aurauskulmien täydelliseen toteamiseen joten testataan renkaiden kulumisella. Se Velomobiel.nl -työkalu kyllä on, mutta senkin tarkkuus on rajattu.