Onko emäputki jo kiinni. Kovin suureksi näyttäisi tulevan jättö tuolla asennolla. Etupyörää täytyisi siirtää edemmäs, jotta jättö muuttuisi kohtuullisemmaksi. Kiekkojen kuormituksien tasapainon kannalta olisi parempi, kun etupyörä olisi hieman taaempana, mutta se vain lisää jättöä.
Olisi hyvä, jos kuorma olisi mahdollisimman tasaisesti molemmilla pyörillä, kun ajetaan kaksi päällä. Kaksi ihmistä, joita on vain kaksi kiekkoa kantamassa, on joka tapauksessa melkoisen paljon, eikä kannata yhtään enempää kuormittaa kumpaakaan kiekkoa. Ne kun on suunniteltu vain puolen ihmisen kantamiseen –tai oikeastaan 2/3 ihmisen, sillä takapyörä kantaa pystärissä selvästi yli puolet kuormasta.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Emäputki on kiinni mutta etukiekko ei ja emäputkeakin voi laskea vähän jolloin kulma muuttuu paremmaksi? En kyllä jättöä näe kovin suurena olgelmana, niitähän on joka lähtöön
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Emäputki on kiinni mutta etukiekko ei ja emäputkeakin voi laskea vähän jolloin kulma muuttuu paremmaksi? En kyllä jättöä näe kovin suurena olgelmana, niitähän on joka lähtöön
Eipä tuossa muuta, mutta jättö on 235 mm ja melko vähän muuttuu noin pitkässä rungossa laskemalla alemmas. Etukiekkoa voi toki hieman viedä kauemmas eteen, mutta jotta jättö olisi wheel flopin kannalta siedettävä, pitäisi etupyörää siirtää eteen ainakin sata milliä, joka tekee sitten jo vaikeuksia yhdysputken linjan kanssa, ellei kampia nosta ylemmäs.
Liitteet
2WR ohjausgeometria.jpg (224.92 KiB) Katsottu 1721 kertaa
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Joo, takapään nosto paransi ulkonäköäkin. Jos siirtäisi takadropparit haarukan alapuolelle, niin sitä saisi vielä ylemmäs, jotta näkee Annikin eteen.
Ohjauskulma on nyt summittain 62°. Emäputki taitaa kyllä olla nyt liian lähellä rengasta, jotta siihen saisi lokasuojan.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Joo, takapään nosto paransi ulkonäköäkin. Jos siirtäisi takadropparit haarukan alapuolelle, niin sitä saisi vielä ylemmäs, jotta näkee Annikin eteen.
Ohjauskulma on nyt summittain 62°. Emäputki taitaa kyllä olla nyt liian lähellä rengasta, jotta siihen saisi lokasuojan.
Sepä se oli tarkotus, dropparit alle - heitin nyt vaan palikan renkaan alle simuloimaan tilannetta.
Niistä lokareista en oo koskaan tykänny.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Takimmainen penkin tuet rakentuu ja penkillä voi jo istua
Tuossa keikkojen arpomisessa unohdin jarrut kokonaan, Pyörätohtorin kiekoissa olis ollu levyjarrut - näihin pitäs askarrella vannejarrut En vaan osaa kaikkia asioita huomioida ja pitää mielessä kokoajan
Vannejarrujen laitto ei oo mielipuuhaani ja mihin ne saan kiinni, jarrutapit vai haarukan välistä kiinnitys Jälkimmäinen olis helpompi mutta saako hyviä jarruja tuolla "keskeltä yhden pultin kiinnityksellä"? Pitäs viel mahtuu 60mm Big applet väliin
Etujarru saattaa olla viel vaikeempi saada kiinni - Kahdet jarrut taakse
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Tandemissa kannattaa ihan oikeesti olla toimivat jarrut kun massaa on niin paljon enemmän
Siksipä jarrut tuli mieleen. Mitkä jarrut siihen kelpais? Mistä löytys? Vannejarruja tänään etsin, katotaan mitä huomenna
Kävihä se mieles jos teen ite
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
20160610_151358.jpg (219.26 KiB) Katsottu 1572 kertaa
Kun aina lähden tekemään suurinpiirtein, joutuu matkalla muuttelemaan ja silti tulee suurinpiirtein lopputulokseksikin. Alamäessä kun alotin homman, ni tasasella näyttää erilaiselta - perä laahaa vähän rumasti mutta kulkemista se ei haittaa.
Nyt jättö n. 100mm.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kun aina lähden tekemään suurinpiirtein, joutuu matkalla muuttelemaan ja silti tulee suurinpiirtein lopputulokseksikin. Alamäessä kun alotin homman, ni tasasella näyttää erilaiselta - perä laahaa vähän rumasti mutta kulkemista se ei haittaa.
Nyt jättö n. 100mm.
EIkös tuossa vielä takapää nouse jonkun verran, kun siirrät takapyörän akselin haarukan alle tulevaan droppariin. Jättökin hieman pienenee samalla.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma