DF XL

Yleistä keskustelua velomobiileista ja polkuautoista.
Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Saako tuota koppaa auki miten helposti? Itsellä on se onkelma että kiinni ja auki saa vain kahdella kädellä voimakkaasti vääntämällä.

Quest Carbon -2015

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja PW »

Hienoo ett pääset Nokialle!

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

rutunen kirjoitti:

Saako tuota koppaa auki miten helposti? Itsellä on se onkelma että kiinni ja auki saa vain kahdella kädellä voimakkaasti vääntämällä.

Tarkoitatko niitä kahta koukkua kuminauhoineen kopan sisällä joilla koppa tulee kinnerin reunaan kiinni.
Aika helppo avata ja sulkea, sormella vähän kuminauhaa venyttää.
Jos kuminauhassa pituutta tarpeeksi, voi säätää tekemällä solmun eri kohtaan.

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

PW kirjoitti:

Hienoo ett pääset Nokialle!

Jos sitä vaikka nyt pääsisi :D
DF:n kuljetus vielä mietityttää. Peräkärryn jos sais lainaksi tai sitten vois nikkaroida jonkin kuljetustelineen auton katolle taakkatelineeseen.
Onko kellään hyviä ohjeita ?

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja PW »

Velonautti kirjoitti:
PW kirjoitti:

Hienoo ett pääset Nokialle!

Jos sitä vaikka nyt pääsisi :D
DF:n kuljetus vielä mietityttää. Peräkärryn jos sais lainaksi tai sitten vois nikkaroida jonkin kuljetustelineen auton katolle taakkatelineeseen.
Onko kellään hyviä ohjeita ?

Kuva
http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... lla#p76041
Tepon versio - aika hifimalli ;)

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja PW »

Kuva
Sakarin versio, toimis varmaan kinnerilläkin, vanerilevy pohjana.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
PW
KOM
Viestit: 17765
Liittynyt: 09 Touko 2009, 21:22
Paikkakunta: Imatra

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja PW »

Kuva
Kuva
Terpan versio.

Petri

Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.

Avatar
Saukki
Sisällöntuottaja
Viestit: 1272
Liittynyt: 23 Huhti 2014, 21:46
Paikkakunta: Kälviä
Viesti:

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Saukki »

Saukki
Kaikki linkit
Quatrevelo, Azub Max 26"

"Käläviällä on vain hulluja ja pyöräilijöitä." -Paikallinen sanonta

Avatar
tm
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 5021
Liittynyt: 05 Loka 2007, 03:00
Paikkakunta: Nokia

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja tm »

Aika simppelillä kattotelineellä selviää (kolme u-kourua tai kulmarautaa kiinni tavallisiin kattotelineisiin), jos nostoavuksi löytyy toinen henkilö.
Jos yksin meinaa hoitaa koko homman, niin sitten pitää
A) työnnellä kinneri auton konepellin ja tuulilasin kautta katolle, kuulemma sekin onnistuu (voi vähän jättää jälkiä, jos kaikki ei mene nappiin...)
B) rakennella joku ramppi auton perään, malli meikäläisen himmeli tai terpan pykälää kevyempi versio
C) tehdä joku "hissi" auton sivulta nostoa varten (tällaistakin mietin, vaan tuntui monimutkaisemmalta kuin tuo takakautta operointi).

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja TMS »

Tässä video aiheesta:

Mutta DF:hän on niin kevyt että senhän nyt nostaa katon päälle suoraan sivultakin vai? No en ole kyllä itse kokeillut kun ei ole ollut tarvetta.

Mutta joka tapauksessa mielenkiintoisia kokeiluja ja hieno homma että pääset Nokialle!

Avatar
Velonautti
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 222
Liittynyt: 05 Heinä 2011, 22:41
Paikkakunta: Savonlinna

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja Velonautti »

Kiitoksia kuvista ja vinkeistä, jos sitä nyt jonkinlaisen häkkyrän kattotelineelle rakentaisi näillä vinkeillä. :D

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja jounisi »

770km tahkottu df:lla. Oikeanpuoleinen iskari alkoi
narisemaan. Millä metodeilla olette saaneet hiljaiseksi?

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

TMS
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 959
Liittynyt: 17 Kesä 2008, 09:34
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja TMS »

jounisi kirjoitti:

770km tahkottu df:lla. Oikeanpuoleinen iskari alkoi
narisemaan. Millä metodeilla olette saaneet hiljaiseksi?

Suunnilleen samoilla kilometreillä alkoi itsellä nitinä ja narina. Ei muuta kuin laitat molemmat iskarit osiksi ja rasvaat kaikki liikkuvat osat. Sitten iskarit takaisin kasaan. Ei ole hankala homma ollenkaan. Lisäksi iskareiden yläpäästä voi tipauttaa hieman öljyä sinne sisään. Öljyä suositellaan lisäämään harvakseltaan, olikohan se noin 5000 km välein.

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja rutunen »

jounisi kirjoitti:

770km tahkottu df:lla. Oikeanpuoleinen iskari alkoi
narisemaan. Millä metodeilla olette saaneet hiljaiseksi?

Mulla oli kans toi ongelma heti alusta asti, Theo vastasi näin kun kyselin että mitä rasvaa minä sinne tungen. Päädyin Motonetin MoS-rasvaan.

We have some special grease from a dutch manufactorer http://www.greentec.nl/producten/axp-smeervet/
Hard to get outside NL. But you can find something similar easy. Like MoS grease or the white grease used on bicycles for seatpost.
A thick grease is good. mostly not a grease that is for bearings.

Sieltä sisältä löytyy sellainen valkoinen osa jos purat iskarin. Siitä, ja sen alla olevasta kolmesta osasta kirjoitti seuraavaa:

Put them low against the damper, and put plenty grease on the upper white guide bush.
Those 3 foams fucntion to stop the wheel/strut from falling down when a wheel is in the air. that's all

P.S Älä ole kähmäle kuten minä ja uita noita kolmea vaahtomuoviosaa asetonissa. Ne kutistuvat hiukan :)

Kuva

Quest Carbon -2015

Avatar
jounisi
Viestit: 106
Liittynyt: 01 Elo 2014, 10:59
Paikkakunta: Kuopio

Re: DF XL

Viesti Kirjoittaja jounisi »

Pitääpä hakea Motonetista rasvat. En ole ehtinyt aloittaa vielä hommaa kuin sen verran että avasin keskiöruuvin ja kokeilin vetää rengas/vannesettiä irti pois edestä ennen yläpään ja nivelien purkua. Kevyellä väännöllä ei lähtenyt. Jos vaikka uskaltaisi kovempaa... :D

Challenge Fujin SL 2 / DF # 103

Vastaa Viestiin