Tämän kuukauden saldo 1004km . Nyt kun katsoo taaksepäin , tulee itselle hyvä mieli.
Kyllä sitä Papan käppänä oppii . Aikaa se vie , mutta tyvestä puuhun noustaan.
Tsemppiä treeniin! Joko olet uskaltanut ilman käsiä ajoa kokeilla, entä yhdellä kädellä?
Huimat kilsat - MBB on paras
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kyllä se yhdenkäden ohjaaminen sujuu. Täytyyhän sitä vesipussia saada käytettyä . Ei sitä koko ajan viitsi pilli suussa ajaa.
Se mikä on tässä kehittynyt roimasti ,tuo jyrkien mutkien kääntyminen . Sekä pienien esteiden ja montujen väistely .
Viellä ei ole yhtään kaatumista tullut . Täytyy koputtaa puuta.
Kunhan tuon nopeuden saa viellä hivenen nouseen , niin olen tyytyväin.
Nyt menee rantaraitti hyvin sellaista 20km/h vauhtiakin. Ensinmäisillä kerroilla se oli sellaista 13km/h tunarointia.
Yli 40km/h ei ole viellä ilennyt laskee mäkee . Pää ei anna viellä myöten .
Tänään tuli mittariin 80km . Tämän vuoden kokonaiset tälläpyörällä nyt 1400km. Nyt tuntuu että miehestä ja pyörästä on tulossa yksi .
Nyt polkeminen sujuu 24km/h tuntivaurissa ja rupeen kaipaan isompaa ratasta edestä päälle .
Nyt täytyy laittaa kohta sekin mukaan pyöritykseen . Kun on ollut tähän asti vain joutava .
Kun varmuus kasvaa myös huolimattomuus lisääntyy . Tänään sit moksahdin kyljelleni . Pyörään ei mitään , miehen syyke kärsi .
Ajoin jyrkään kurviin , enkä katsonut tarkaan eteen . Hupsista keikkaan Nalle kyljellään , syy yksinkertaisesti se että kurvissa oli pehmeetä savee . Ei muuta tarvittu , vähän vauhtia onneksi . Pitkään ruohikkoon mies meni kyljelleen .
Täytyy sanoo jos olisi ollut alaohjaus niin vääntynyt olisi . Nyt ei mitään . Lisäksi oikeella kyljelläni on roikumassa vesipussi , joka vaimensi sopivasti lonkaluuta .
Ensinmäinen Kojakki vaihdettu . Pintaa reilusti jäljellä . Pinnan ja reunan välistä rupes repeentymään . Teki ajamisesta mielenkiintosta . Olisiko verrata lehmän paskaan . Niin rupes vikuroimaan takapää . Vienpä renkaan myyjälle ja lypsän uuden tilalle .
Ensinmäinen Kojakki vaihdettu . Pintaa reilusti jäljellä . Pinnan ja reunan välistä rupes repeentymään . Teki ajamisesta mielenkiintosta . Olisiko verrata lehmän paskaan . Niin rupes vikuroimaan takapää . Vienpä renkaan myyjälle ja lypsän uuden tilalle .
Mulla kävi viime kesänä sama homma. Yksi kolmesta kojakista repes nuin. Muut kaks kesti hyvin vielä vuoden.
Nyt kyllästyin alati säätämiseen . Tilasin eteen ja taakse Shimanon SLX netejarrut . Siittä en tierä ovatko hyvät tai huonot .
Uskon ettäparemmat kuin nykyiset halvat mekaaniset Shimano .
Ensiviikolla sit pääsee ne asentaan . Toivottavasti ennen Nokiaa.
Eilen asensin pyörään uudet SLX Shimanon jarrut . Tänään lenkillä testaileen niitä . Voi jumpe , nää on mahtava eristys askel jarruissa. Nyt ei tarte voimaa siihen että pyörä toppaa. Kahden sormen otteella , saa ylin kyllin voimaa. Pienellä sormen hipaisulla .
Miksen en ole ennen langennut tälläsiin tekeleisiin . Tyytyväinen nyt ostokseen .
Kiinasta tilasin pienet peilit . Eivät ehdi Nokialle , siksi joutuu tyytyyn isoon mohloon .
Tänään ketjujen huolto ja valmistautuminen Nokialle .
Niin. Kyllä sitä pikkuhiljaa alkaa tää sortuvien romujen kanssa askartelu hermostuttamaan - simppelii ja toimivaa uutta palikkaa saa näköjään kohtuuhinnalla.
Eilen asensin pyörään uudet SLX Shimanon jarrut . Tänään lenkillä testaileen niitä . Voi jumpe , nää on mahtava eristys askel jarruissa. Nyt ei tarte voimaa siihen että pyörä toppaa. Kahden sormen otteella , saa ylin kyllin voimaa. Pienellä sormen hipaisulla .
Miksen en ole ennen langennut tälläsiin tekeleisiin . Tyytyväinen nyt ostokseen .
Kiinasta tilasin pienet peilit . Eivät ehdi Nokialle , siksi joutuu tyytyyn isoon mohloon .
Tänään ketjujen huolto ja valmistautuminen Nokialle .
Mää voin lainata kypäräpeiliä, pitää muistaa lisätä varusteluetteloon. Ei jää peilin koosta ennätykset kiinni...
Niihän tässä kävi . Nokialla joku huomautti että istun toispuoleisesti. Asia piti korjata .
Penki oli kallellaan yläosaltaan 5mm oikeen käden puolelta. Nyt se on korjattu . Huomenna sit pitää suorittaa kojeajo ja nähdä paraniko ajo .
Samalla laskin takapäätä noin 30mm alemmaksi penkin osalta . Ohjauksen kulma muuttu 65 asteeseen . Ei tunnu yhtään pahalta .
Ompa sit vähän makaavampi asento .
Takapään takimmainen osa näytti olevan vinossa vasemmalle sivusuunnassa koko korkeudeltaan. En tiedä, johtuiko havainto sivussa istumisesta, vai onko asia näin myös suhteessa muuhun runkoon.
Nyt pitäs olla suorassa. Vaikka kuinka katsoo , niin aina jostain jää huomaamatta. Se taitaa olla tämän itserakentelun yksi puoli.
Pitäs varmaan kuvata pyörä ja sit mallailla tarkemmin .
Nyt pitäs olla suorassa. Vaikka kuinka katsoo , niin aina jostain jää huomaamatta. Se taitaa olla tämän itserakentelun yksi puoli.
Pitäs varmaan kuvata pyörä ja sit mallailla tarkemmin .
Ei se ny niin tarkkaa jos pystyy ajamaan eikä polkiessa huomaa ite. Takaa oli helppo huomata, Se takakopan kärki oli miustakin takarenkaan vasemmalla puolen kun taas Nallen keskipiste oli oikealla puolella Varmaan ajamisen kannalta tärkein on Nallen keskikohta, sijottaa renkaan päälle
Omissa pyörissä on melkeen kaikissa samaa vikaa, tai ainakin tuntuu, ett en istu ihan keskellä
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.