Sivu 10/34

Re: pw1

Lähetetty: 27 Syys 2011, 14:41
Kirjoittaja PW
Nojanalle kirjoitti:

Minulla on nurkissa vastaavat lastenpyörän. Laittaa isomman rattaan ja paanalle. Voi olla ainakin kokemus . :)
Ovat nelikanti kiinityksellä .

Saako noihin lukkopolkimet ? Lasten kammissa polkimet ollu miun havainnon mukan erikokosella reijällä/kierteellä.

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 27 Syys 2011, 14:49
Kirjoittaja Nojanalle

Täytyy tarkastaa . Kun menen pyörävajaan . :)


Re: pw1

Lähetetty: 28 Syys 2011, 15:50
Kirjoittaja Nojanalle

Kamissa lukee 102 ja varmaan tarkoittaa pituutta ,ainakin kun vetasin niitä 152 kampeen . Kokeilin lukkopolkimia kiini ja menivät. Jos haluat hullutella ihan kokeilun vuoksi . Niin ne kyllä saa siittä ,matkahuolon kautta kulkevat ja rahti makssaa vastaan ottaja. Eihän siittä tiedä minkä uuden puumin tästä viellä saammme aikaseksi. :roll:
Pääsee ainakin sanoo että mulla on lyhinmät kammet. :mrgreen:


Re: pw1

Lähetetty: 29 Syys 2011, 17:03
Kirjoittaja PW

Kun oli muuta rälläköitävää ja hitsattavaa niin en sitten malttanu :D vaan taivutin kuiteskin tuota keulapuomia alaspäin. Paluu rissaa nostin samalla joten paluuketju ei ota renkaaseen. Lyhyen koeajon jälkeen ei pahaa sanottavaa jalkojen laskemisen huomaa selvästi. Keskiö maasta 34-35 cm ja penkinalinkohta 27-28 cm , keskiö laskeutui lähes 10 cm en nyt muista paljo se oli ennen.

P1010889.JPG
P1010889.JPG (63.01 KiB) Katsottu 1940 kertaa

Nyt kun katson tuota kuvaa , kantapää on aika lähellä maata. Mutt hipomisesta ei oteta :D kallistus kulmat on kuiteskin aika pienet ja aika näyttää onko näin hyvä.

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 29 Syys 2011, 18:38
Kirjoittaja jori

Kun Petri ei nyt sitten tarvitsekaan niitä superlyhyitä kampia, niin tuopa nalle ne minulle kokeiltavaksi. Ota vaikka mukaan Vanhojen Velojen vuosikokoukseen viikon päästä.


Re: pw1

Lähetetty: 02 Loka 2011, 10:41
Kirjoittaja PW

Keskiö siirtyi laskun jälkeen myös hiukan lähemmäs joten tarve jatkaa keulapuomia lisääntyi. Ei paljon mutt muutama sentti. Eilen biltemassa poikkesin ja huomasin pakoputkihyllyssä putken tumppeja erimittaisia, mitat oli vähän sekasin ilmeisesti kun hyllyssä oli eri lukemat ku putken teipissä. Aikani valikoin ja sovittelin muka
50 mm seen putkeen ja valitsin pätkän jossa luki 45,5 mm. Kotona huomasin ett oikee mitta on jotain 48 ja risat eli ei käykään. Pitäs olla tulkki taskussa ku menee kauppaan. No etsintä jatkuu :)

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 02 Loka 2011, 11:47
Kirjoittaja Nojanalle

Hei meneeköhän tuo kantapää liian alas. Kannattaisiko ihan kokeila toisilla pidenmillä kammilla. Näkisi sen ennenkui se kolahtaa rotvalliin , tai asvaltiin kallistettaessa. Jatkaa sitten sitä puomia jos ei haittaa. :oops:


Re: pw1

Lähetetty: 02 Loka 2011, 12:10
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

Aikani valikoin ja sovittelin muka
50 mm seen putkeen ja valitsin pätkän jossa luki 45,5 mm. Kotona huomasin ett oikee mitta on jotain 48 ja risat eli ei käykään. Pitäs olla tulkki taskussa ku menee kauppaan. No etsintä jatkuu :)

Joo, eihän niitä voi oikein noin sovitella. Putki mutkissa/jatkoissa kun on paksunnoksia ja ohennuksia jotta menevät sisäkkäin liitoksissa. Toki tuohon väliin voit leikata vaikka ämpäristä muovisuikaleen, silloin sen kiristäminen onnistuu.

Jukka


Re: pw1

Lähetetty: 02 Loka 2011, 12:46
Kirjoittaja Syväri

Eikö saman asian olis ajanut isompi rengas takana? :D Vai onko siellä jarruja ollenkaan?


Re: pw1

Lähetetty: 02 Loka 2011, 12:53
Kirjoittaja Pastori

Veto edessä. Takarenkaan koolla ei niin suurta merkitystä ja silloinhan kaikki muutkin suhteet vähän muuttuu. Ihan hyvällä tiellä pw on.


Re: pw1

Lähetetty: 02 Loka 2011, 13:26
Kirjoittaja Syväri
Pastori kirjoitti:

Veto edessä. Takarenkaan koolla ei niin suurta merkitystä ja silloinhan kaikki muutkin suhteet vähän muuttuu. Ihan hyvällä tiellä pw on.

Tarkoitin poljinkeskiön laskua.


Re: pw1

Lähetetty: 02 Loka 2011, 14:24
Kirjoittaja jviirret
Syväri kirjoitti:
Pastori kirjoitti:

Veto edessä. Takarenkaan koolla ei niin suurta merkitystä ja silloinhan kaikki muutkin suhteet vähän muuttuu. Ihan hyvällä tiellä pw on.

Tarkoitin poljinkeskiön laskua.

Rengasta olisi pitänyt isontaa melko paljo jotta keskiö olisi merkittävästi laskenut. Samalla olisi noussut istumakorkeus ja nojakulma sekä jättö pienentnyt. Mikään noista ei varmasti ollut tavoitteena.

Jukka


Re: pw1

Lähetetty: 02 Loka 2011, 14:39
Kirjoittaja PW
Nojanalle kirjoitti:

Hei meneeköhän tuo kantapää liian alas. Kannattaisiko ihan kokeila toisilla pidenmillä kammilla. Näkisi sen ennenkui se kolahtaa rotvalliin , tai asvaltiin kallistettaessa. Jatkaa sitten sitä puomia jos ei haittaa. :oops:

Jos jatkan keulapuomia , on kyse vain parista kolmesta sentistä joten tuskin ottaa kammet kiinni maahan ja ainahan niitä voi lyhentää :D Äsken kävin taas ajelemassa eikä oikeen vieläkään tiijä tartteeko tuota jatkaa vai ei. Tuo penkki kun antaa mahollisuuven joko maata rötköttää tuolla edessä tai sitten kohottautua kauemmas. Välillä toinen asento tuntuu paremmalta välistä toinen. Kaupunkiajossa mielellään nousee vähän ylemmäs jotta näkee kuopat ym helpommin mutta tässähän onkin nyt Nokia tähtäimessä :D
Tässähän on periaatteena ollut ett kaikki turha pois kuten liian iso takakiekko, samalla on jäänyt takajarru pois. Hieman menee laittoman puolelle :oops:


Re: pw1

Lähetetty: 02 Loka 2011, 15:43
Kirjoittaja PW

Sitäpaitsi ei siell Nokiall tarvint sitä ainuttakaan jarruu :D taian jättää sen ens vuonna rannalle

Petri


Re: pw1

Lähetetty: 02 Loka 2011, 17:52
Kirjoittaja jori

Kuva
Yllättävän paljon näytti puomi lyhentyneen tuosta kulman muutoksesta. Jatkon tekeminen puomiin on aika työläs ja lisää painoa. Mitäpä, jos siirtäisit penkkiä sen tuuman taaksepäin. Painokin jakautuisi tasaisemmin etu- ja takapyörälle.