Re: pw1
Tuo nykyinen niska tuki ei kestä, pitäs askarrella uus penkki ja se juuri on jääny tekemättä.
Petri
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Tuo nykyinen niska tuki ei kestä, pitäs askarrella uus penkki ja se juuri on jääny tekemättä.
Petri
Tänään oli peräkärry taas käytössä kun työmaalle vein putken osia ja työkaluja. Ajellessa pälkähti ett jos huomenna veis ne 5*6m sadevesiputket tuolla. Paino ei olis ongelma mutt yhistelmästä tulis aika pitkä. Muistan ett jotkut oli saanu sakot kun olivat kulettaneet kahella pyörällä lipputankoo. Mutta jos nuo putket laittas peräkärryn "aisaksi" , saattas poliisi joutuu miettii pitempään millä perusteella sakon kirjottaa.
Petri
Tällaista kuormaako tarkoitit?
Joo, samaan tyyliin voi olla ett pitää hakee autolla ettei maine liikaa kasva.
Petri
PW kirjoitti:Tänään oli peräkärry taas käytössä kun työmaalle vein putken osia ja työkaluja. Ajellessa pälkähti ett jos huomenna veis ne 5*6m sadevesiputket tuolla. Paino ei olis ongelma mutt yhistelmästä tulis aika pitkä. Muistan ett jotkut oli saanu sakot kun olivat kulettaneet kahella pyörällä lipputankoo. Mutta jos nuo putket laittas peräkärryn "aisaksi" , saattas poliisi joutuu miettii pitempään millä perusteella sakon kirjottaa.
Ei kai ne sakkoja ollu saanu, mutta pääsivät lehteen: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Polk ... 5257643704
Tuossa väitetään että polkupyörää koskee pituuden suhteen samat säännöt kuin autoa, metri eteen ja kaks taakse saa olla ylitystä...
Jukka
PW kirjoitti:Joo, samaan tyyliin
voi olla ett pitää hakee autolla ettei maine liikaa kasva.
Petri
Jalankulkijalla ei liene pituus-, leveys-, korkeus-, painorajoituksia. Jos talutat kulkuettasi, pitäisi ymmärtääkseni onnistua laillisesti.
Joskus yllättävät ratkaisut toimivat sittenkin. Auvoisena kesäyönä skooterini teki tenän 40 km päässä kotoa. Aikani pähkäilin junia, busseja, takseja, hinausliikkeitä jne, mutta sitten välähti: miksi ihmeessä en taluttele sitä kotiin ja nauti elämästä. 10 tuntia ihmisenä suviyössä on varmaan aivan Sillanpääläinen kokemus.
Vajaa tunti oli todella nautittavaa menoa.
Sitten Hiace-pakettiauto pysähtyi vierelle ja kuski alkoi kysellä, tarvitsenko apua. Kiittelin ja selittelin käveleväni Espooseen. Tarkoitin todella, etten tahdo kyytiä. Mutta kaveri ei uskonut, vaan puoliväkisin otti mukaansa. Ei edes huolinut maksua perillä, ankaralla suostuttelullakaan. Lämmöllä häntä muistelen.
jviirret kirjoitti:Ei kai ne sakkoja ollu saanu, mutta pääsivät lehteen: http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Polk ... 5257643704
Tuossa väitetään että polkupyörää koskee pituuden suhteen samat säännöt kuin autoa, metri eteen ja kaks taakse saa olla ylitystä...
Jukka
Hehe, eli siis mun venetrailerini on laillinen! Takaylitystä on vain vajaat puolitoista metriä.
Minä kuljettelin aikoinaan Artisan-merikajakkiani tekemälläni pystypyörän peräkärryllä. Kuvakin siitä on, mutta en nyt sitä löytänyt. En joutunut tekemisiin kiiltävänappisten kanssa.
Sakari
Nebulus kirjoitti:Hehe, eli siis mun venetrailerini on laillinen! Takaylitystä on vain vajaat puolitoista metriä.
Ei taida olla laillinen painon puolesta. Lain mukaan pyörässä/kärryssä sai kuljettaa jotain ihan naurettavan pieniä kuormia.
Näitä levyjarruja jotka tässä pyörässä on, en oikeen ymmärrä. Muutaman päivän jarrut pitää säätämisen jälkeen ja sen jälkeen on taas kiristettävä kenkää lähemmäs. Ja matkaa ei todella oo kertynyt paljoakaan enkä jarruttele mitenkään paljoa tai kovaa mielestäni. Nytkin on kaikki säätövara käytetty, pitää ottaa nuo palat pois ja kattoo onks kummatkin kuluneet vai toinen vaan. Viimeks taisin vaihtaa vaan toisen ku toises oli vielä pintaa.
Onks normaalia ?
Petri
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 616406.pdf Jos teet niinkuin näissä ohjeissa sanotaan ja vaihdat molemmat jarrupalat yhtäaikaa . Niin pitäs kulua oikein. Jos olet tehnyt niinkuin yleensä ihmiset, että käyttöohjeet on niille jotka luulee että ei osaa. Niin lue nyt kuitenkin.
Ei oo miun jarrut noin hienot, vaijeritoimiset vaan. Eikä ne oo automaattisesti säätyvät, käsittääkseni itse oon kuusiokolo avaimella kkiertänyt tiukemmalle aina kun pito vähenee.
Petri
PW kirjoitti:Näitä levyjarruja jotka tässä pyörässä on, en oikeen ymmärrä. Muutaman päivän jarrut pitää säätämisen jälkeen ja sen jälkeen on taas kiristettävä kenkää lähemmäs. Ja matkaa ei todella oo kertynyt paljoakaan enkä jarruttele mitenkään paljoa tai kovaa mielestäni. Nytkin on kaikki säätövara käytetty, pitää ottaa nuo palat pois ja kattoo onks kummatkin kuluneet vai toinen vaan. Viimeks taisin vaihtaa vaan toisen ku toises oli vielä pintaa.
Onks normaalia ?
Kai niitä molempia kenkiä pitää kiristää lähemmäs kun palat kuluu Näin minä ainakin olen tehnyt
Jukka
http://techdocs.shimano.com/media/techd ... 605593.pdf Olisko nyt oikea sarja.
Itse olen keskittänyt ensin jarrusatulan suoraan niin että satula on niin löysä että se pääsee liikkumaan jus ja jus. Sitten säätänyt molemmista palojen säätöruuveista vuoron perään niin että satula on lukossa, eikä levy pääse pyörimään.Sit lukitset satulan kiini niiden kuusiokolo ruu veilla. Sen jälkeen palat alkuasentoon säätöruuveist ja kiristänyt vaijerin sääröt niin lähelle että palat rupee näkymään kulutuspinnaltaan. Sit säätänyt palat vuoron perää kummaltakin puolelta niin lähelle, että juuri ja juuri levy pyörii. Säätö pitää tehdämolemmista paloista , sillä jos toinen puoli on kauenpana kuin toinen , niin jarrutettaessa rupee levy soimaan ilkeesti . Kun se taipuu altoliikkeinä , kenkien välissä. Sen takia nuo palat uusitaan , aina yhtä aikaa. Saatko nyt selvää tästä toodista.