Sivu 19/28

Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 11:19
Kirjoittaja irakas

Tosi hienoja suorituksia. Eniten arvostan Petrin saavutuksia. :shock:

Hänhän pärjää tasaveroisesti omatekoisella lowracerillaan huippuhyvien tehdasvalmisteisten nojakkien joukossa. :mrgreen:

Vaikka olen ajellut aika kauan nojakeilla, en ole hankkinut sykemittaria, joka on alkanut kiinnostaa Nokian tuloksia seuratessa. Olisiko ehdotuksia minkälainen ja hintainen sykemittari kannattaisi hankkia? :roll:

Sakari


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 11:23
Kirjoittaja Pastori
irakas kirjoitti:

Vaikka olen ajellut aika kauan nojakeilla, en ole hankkinut sykemittaria, joka on alkanut kiinnostaa Nokian tuloksia seuratessa. Olisiko ehdotuksia minkälainen ja hintainen sykemittari kannattaisi hankkia? :roll:

Sakari

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... ari#p13770

Loutekkiä: http://kauppa.motonet.fi/web/guest/etus ... id=38-1312
Haitekkiä: https://www.konebox.fi/PublishedService ... ode=111321


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 11:31
Kirjoittaja tavasti
irakas kirjoitti:

Vaikka olen ajellut aika kauan nojakeilla, en ole hankkinut sykemittaria, joka on alkanut kiinnostaa Nokian tuloksia seuratessa. Olisiko ehdotuksia minkälainen ja hintainen sykemittari kannattaisi hankkia? :roll:

Vastasin oman näkemykseni low-end vehkeistä tuonne: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... 708#p23708


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 11:50
Kirjoittaja Pastori

Ja pidetään mittarilätinät tuolla toisessa ketjuissa. Eiks vaan.

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... 04&p=13770


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 12:08
Kirjoittaja JuSa

OK, ensi vuoden tavoitteista, kun nyt otetaan kaikki oppi koetusta.

  1. "Kevytsammuminen" n. 7h kohdalla aiheutti epäedullisen vauhdin hidastumisen viimeiselle viidelle tunnille. Siis tasaisempi kokonaisvauhti kisassa varmaan toisi paremman tuloksen. Minulla ei ollut määrällisesti tarpeeksi ja tarpeeksi pitkiä lenkkejä. Sen voi osittain ensi vuodeksi korjata. Pitää siis aloittaa heti sellaisella vauhdilla, sykkeellä, jonka tietää, kokemuksesta, säilyttävän hyvän olon yli 7h.

  2. Minusta sykemittari on aivan ehdoton. Oman tilan seuranta ilman mittaria on liian vaativaa, vaikka tietysti periaatteessa mahdollista. Näin pitkällä matkalla ei voi helposti olla tarpeeksi kokemusta. Joku tunnin ajo on aivan eri asia.

  3. Jospa ensi kesäksi saisin Skorppariin katetta, ainakin nuo umpilokasuojat sivupyöriin, mielellään myös etukatteen. Molempia suunnittelin jo täksi kesäksi. Jos saan ne aikaiseksi, voin tämän kesän kokemuksen perusteella haaveilla 300km ylityksestä, jopa n.350km saavuttamisesta. Muuten, ilman katteita, 250km voisi olla aivan kohtuullinen minimitavoite.

Minusta olisi kiva kokeilla tunnin ajoa radalla ihan erillisenä kisana, ilman että seuraavan päivänä on 12h ajo.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 12:17
Kirjoittaja tavasti
JuSa kirjoitti:

Minusta olisi kiva kokeilla tunnin ajoa radalla ihan erillisenä kisana, ilman että seuraavan päivänä on 12h ajo.

Joo, sitten voisi ladata täysiä eikä tarvitsisi säästellä!


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 12:19
Kirjoittaja Stapani
JuSa kirjoitti:

Minusta olisi kiva kokeilla tunnin ajoa radalla ihan erillisenä kisana, ilman että seuraavan päivänä on 12h ajo.

Tuo olisi ok, mutta tapahtuma ei mahtuisi enää 1 viikonlopun sisään ja ei
välttämättä sopisi niin monen aikatauluihin.
Ja en ainakaan hirveän kauaksi viitsisi lähteä pelkästään tunnin kisaa varten.
Kyllä noita tunnin testejä voi tehdä aika monessa paikassa täällä pääkaupunkiseudulla,
kun vaan välttää pahimpia ruuhka-aikoja. Ajellaanhan noita pikku kisojakin muun liikenteen seassa,
esim Sotungintien tempo yms...


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 12:27
Kirjoittaja mhelander
tavasti kirjoitti:
JuSa kirjoitti:

Minusta olisi kiva kokeilla tunnin ajoa radalla ihan erillisenä kisana, ilman että seuraavan päivänä on 12h ajo.

Joo, sitten voisi ladata täysiä eikä tarvitsisi säästellä!

Mun mielestä toi setup jossa on 200m ja 1h ekana päivänä ja sitten ultra-matka (12h) toisena ei sulje toisiaan pois.

Tämä siis jos moottori on kunnossa... Toki täysi puristus 200m:llä (ja toistettuna jokusen kerran) vaikuttaa jonkin verran tunnin maksimaaliseen suoritukseen. Seuraavan päivän 12h on sitten "palauttelulenkki" jota tuskin kukaan pystyy vääntämään "täysillä".

Näin jonkin aikaa kun seurailin kommentteja ja jälkianalyysejä niin parhaan 12h tuloksen saa, kun:

  • tankkaa oikein (koko kilpailuviikonloppuun), etenkin edellisen päivän muiden matkojen aikana/jälkeen
  • opettelee mikä ravinto toimii omilla 3+ tunnin lenkeillä, sekä mikä on pitkän matkan tavoitesyke
  • ajelee lenkin tavoitesykkeellä ja tauot minimoiden ainakin puoleen väliin
  • jos tuntuu että hyvin kulkee niin loppumatkalle voi koettaa laittaa lisää "höyryä".

Näitä toki on helppo näin "sivusta" laukoa kun vuoden pisin lenkki on jotakin 60-80 km... Ja se sykemittari ja oman kropan/kuomituksen/sykkeen tuntemus on ehdoton edellytys. 12h on pitkä aika ja motivaation ylläpitoon tarvitaan muutakin kuin verrokki ajelijoita radalla. Tätä on hyvä harjoitella omilla pitkillä lenkeillä...


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 12:53
Kirjoittaja JuSa
Stapani kirjoitti:
JuSa kirjoitti:

Minusta olisi kiva kokeilla tunnin ajoa radalla ihan erillisenä kisana, ilman että seuraavan päivänä on 12h ajo.

Tuo olisi ok, mutta tapahtuma ei mahtuisi enää 1 viikonlopun sisään ja ei
välttämättä sopisi niin monen aikatauluihin.
Ja en ainakaan hirveän kauaksi viitsisi lähteä pelkästään tunnin kisaa varten.
Kyllä noita tunnin testejä voi tehdä aika monessa paikassa täällä pääkaupunkiseudulla,
kun vaan välttää pahimpia ruuhka-aikoja. Ajellaanhan noita pikku kisojakin muun liikenteen seassa,
esim Sotungintien tempo yms...

No ei minun mielestäni. Ainakin leveälle trikelle liikenteen seassa ajaminen on stressaavaa, ja häiriöitä riittää. Suljettu, turvallinen, nopea rata pitää olla. Olisin valmis tulemaan edestakaisin samana päivänä tunnin ajoa varten Nokialle.

Treenaan kestävyysharjoittelua PK-seudun pyöräteillä, mutta en edes pysty ajamaan mitään todellisia aikakokeita. Voisin ehkä ajatella jotakin edestakaisuuteen perustuvaa rataa Kehä-3:n Bemböle (mäen päältä)-Juvanmalmi-välisellä osuudella. Muita en tiedä. Sotungissa en ole vuosiin ajellut.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 15:17
Kirjoittaja Stapani

Yep

Sen verran eroaa mun ajohommat Jusan vastaavista,
että minä ajelen puolestani pääsääntöisesti autojen seassa.
Tosin reitit tuolla Sipoon ja Porvoon teillä eroavat varmaan
Tapiolan tarjoamista vaihtoehdoista.
Enkä koe ollenkaan stressaavana.
Kun keskarit pyörii 30 hujakoilla, en oikein edes uskaltaisi
ajaa klv-väylillä muita kuin siirtymiä.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 15:33
Kirjoittaja JuSa

Olet sinä fakiiri! Kaksipyöräiset ymmärrän. Kun asuin Nurmijärvellä, valkoista viivaa pitkin tai siitä oikealle asvaltin reunaan olevaa n. 30cm kaistaa ajelin todella paljon pystypyörällä, mutta trikellä liikun noissa olosuhteissa vain poikkeusolosuhteissa. Samoin autolla liikkuessani inhoan valkoisen viivan vasemmalla puolella heiluvia pyöräilijöitä. Kun autojen nopeudet ovat 60-80km/h, ei ole paljon väliä onko pyöräilijän nopeus 15km/h tai 40km/h, paitsi ehkä niin, että 15km/h ohittuu nopeammin ja vaara on pienempi. Pari viikkoa sitten ajoimme, siis autolla, Snappertuunasta Inkooseen vanhaa, mutkaista "Kuninkaantietä" pitkin ja siellä juuri 40km/h ajavat pyörälenkkeilijät, joita oli aika paljon, olivat melkoisen stressaavia ohitettavia. Sinne en menisi trikellä kuin aseella uhaten. Pääteille on sitten ilmestynyt noita tärinäraitoja... Siksi trike on minulle taajamaliikuntaan, pyörä- ja puistoteille (esim Espoon Rantaraitti) sopiva liikunta- ja yhteysväline. Ehkä joskus hankin (tai teen) myös kaksipyöräisen nojakin, kunhan oikea eläkeikä pian koittaa.

Muuten rupesi houkuttamaan ajatus mennä tuonne Kehä3:n pyörätielle kokeilemaan omaa tunnin testiä, kunhan paikat ovat vertyneet.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 16:15
Kirjoittaja Stapani

Yep

Kun on 4 vuotta takana kimppalenkkejä kilpapyöräporukoiden
kanssa kilpurilla ja trikellä, niin siihen autojen seassa ajamiseen jotenkin tottuu.......
kilpureilla ei paljoa klv-väylillä ajella....
Hyvä kun mainitsit nuo tärinäraidat, aivan kamalia trikelle.
Onneksi mun vakkarireiteillä ei niitä ihan hirveästi ole.
Kehä 3:lla täällä Vantaan puolella on kyllä sen verran työmaita,
ei pysty tuntia ajamaan ilman hiekkaesteitä tai liikennevaloja.

Ota pyörä joskus kyytiin ja tule tänne Mellunmäen nurkille,
voin lähteä lenkkikaveriksi työvuorojen salliessa. Voisi vaikka pyörähtää tuon 2 viikkoa
sitten olleen ikämiesten PM-kisojen kierroksen, kyllä on sen verran mäkinen että
käy oikeasti kunnon treenistä, mutta tauot sitten sen mukaan.
Eihän meillä yli 50-kymppisillä enää ole kiire......


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 18:46
Kirjoittaja terppa

http://tero78.kuvat.fi/kuvat/Nokia/ -linkin takaa löytyy Maijan ottamia kuvia tapahtumasta.


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 19:13
Kirjoittaja PW

Olipas hyvät kuvat, varsinaiset potretit joka pyöräilijästä :D

Petri


Re: Lowride-12h Challenge in Nokia, 6.-7.8. 2011

Lähetetty: 10 Elo 2011, 19:32
Kirjoittaja tm
tavasti kirjoitti:

...tm on kuitenkin toipumassa viikonlopun rasituksista. Sehän on joutunut olemaan vain töissä, eikä ole juurikaan päässyt nojakin selkään lepäämään. Ja nyt miettii, että 'ei koskaan enää'...

Päinvastoin tässä mietitään, kuinka hommaa saisi kehitettyä ensi vuodeksi. Ja hoidettua toimitsijat muualta, niin pääsisi itsekin ajamaankin.

Kiitokset kuvalinkkien lähettäjille!