Sivu 26/34
Re: pw1
Lähetetty: 12 Heinä 2015, 22:11
Kirjoittaja Pastori
Jep. Meillä oli hirmu hieno semmoinen pyörivä teräsharjakone - kunnes huomattiin ettei siinä ole asianmukaisia suojauksia. Laite poistettiin huutokaupassa (ja mulla ei tietenkään ollut rahaa) ja tilalle tuli suojamääräykset täyttävä mutta muuten täyspaska laite. Uskomatonta tölväilyä.
Se olikin kiva paja se teidän entinen.
Re: pw1
Lähetetty: 12 Heinä 2015, 23:15
Kirjoittaja jooseha
jori kirjoitti:Onhan se selvä, että yleisimmin käytettyjä avaimia täytyy olla enemmän, sillä niitähän on aina jollain pöydillään ja eri työmailla pitkin taloa.
Jos niitä on monta on niitä vaan enemmän hukassa 
Re: pw1
Lähetetty: 13 Heinä 2015, 19:59
Kirjoittaja PW

- 2015-07-13 19.56.16.jpg (234.58 KiB) Katsottu 2298 kertaa
Oisko se hiinä? Paluu rissan akseli viel hitsaamatta.
Re: pw1
Lähetetty: 13 Heinä 2015, 21:43
Kirjoittaja jori
Tämähän se räyhäkkä peli on. Onkohan sinulla nimet ristissä.
Katselin vaihdekalkulaattorilla, että 70/13 rattailla pääset normaalikadenssillasi (120 rpm) noin 70 km/h. 
ohje kalkulaattorisivulle: Krjoittele haluamasi rattaat listaan ja paina "do the math(s)", muuta yksiköt "kph" ja valitse laskettava asia.
Re: pw1
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 08:50
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:Tämähän se räyhäkkä peli on. Onkohan sinulla nimet ristissä.
Katselin vaihdekalkulaattorilla, että 70/13 rattailla pääset normaalikadenssillasi (120 rpm) noin 70 km/h. 
ohje kalkulaattorisivulle: Krjoittele haluamasi rattaat listaan ja paina "do the math(s)", muuta yksiköt "kph" ja valitse laskettava asia.
Pienin takartas on 11piikkinen
Ei taida miun normaali kadenssi olla lähelläkään tuota tänään - saati sitten tuolla rattaalla, ett jaksasin pyörittää mutt katotaan jos saan toimimaan.
Nokian 200m:llä voi kuitenkin koittaa normaalia kovemmalla kadenssilla 
Re: pw1
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 09:00
Kirjoittaja jviirret
Isossa etulehdessä on se etu, ettei tarvi käyttää noita pienimpiä takarattaita. Maastopakassa "nousu" on yleensä 2 piikkiä, eli 11-->13 muutos on 18%, mutta ylempänä pakassa 15-->17 on vain 13%. Helpompi löytää oikea välitys. Tosin isoimmissa rattaissa piikkiero on usein suurempi, joka taas arkiliikenteessä on parempi.
Jukka
Re: pw1
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 09:01
Kirjoittaja PW
80 kadenssilla 70/11 rattailla = 53km/h - olis oma ennästys.
Re: pw1
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 09:06
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:80 kadenssilla 70/11 rattailla = 53km/h - olis oma ennästys.
Kuinka pitkät kammet siinä on, kuulostaa tosi matalalta tuo 80... Retkiajossa toki alempikin normaalia, mutta kai sitä lähemmäs sataan pääsee tällaisessa repäisyssä? Tai kannattaa valita välitys niin että pääsee.
Jukka
Re: pw1
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 09:17
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:80 kadenssilla 70/11 rattailla = 53km/h - olis oma ennästys.
Kuinka pitkät kammet siinä on, kuulostaa tosi matalalta tuo 80... Retkiajossa toki alempikin normaalia, mutta kai sitä lähemmäs sataan pääsee tällaisessa repäisyssä? Tai kannattaa valita välitys niin että pääsee.
Jukka
Kammet on n. 155mm
Re: pw1
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 20:13
Kirjoittaja PW
Keräilin renkaita tähän alle - edellisen kerran tässä pyörässä ollu ilmeisesti takana Schwalben marathon slicksi, koska se oli vanteella. Pumppasin ilmaa 6bar mutta kohta kuului suhahdus ja kumi tyhjä - paikkasin ja laitoin uuvestaan - ulkokumi pomppas paikoiltaan ja sisuri hajos. Tarkemmin ku katoin, ulkokumin reunasta oli nirhantunu kumia ja se ei ilmeisesti enää pysy vanteella. Ei noillakaan kumeilla paljoo oo ajettu 
Re: pw1
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 20:38
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:ulkokumi pomppas paikoiltaan ja sisuri hajos. Tarkemmin ku katoin, ulkokumin reunasta oli nirhantunu kumia ja se ei ilmeisesti enää pysy vanteella.
Noin voi käydä myös siinä tapauksessa ettei kumi lähde täyttövaiheessa nousemaan tasaisesti, eli ehtii jostakin nousta liikaa ilman että jostakin toisesta kohdasta on edes pois pohjaurasta.
Nirhaantumat ei haittaa, eikä vaikuta tuohon, ainoastaan se että kudoksia on poikki.
Jukka
Re: pw1
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 20:49
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:PW kirjoitti:ulkokumi pomppas paikoiltaan ja sisuri hajos. Tarkemmin ku katoin, ulkokumin reunasta oli nirhantunu kumia ja se ei ilmeisesti enää pysy vanteella.
Noin voi käydä myös siinä tapauksessa ettei kumi lähde täyttövaiheessa nousemaan tasaisesti, eli ehtii jostakin nousta liikaa ilman että jostakin toisesta kohdasta on edes pois pohjaurasta.
Nirhaantumat ei haittaa, eikä vaikuta tuohon, ainoastaan se että kudoksia on poikki.
Jukka
Jaa, olisko noin
Ekalla kerrallakin ulkokumi oli ilmeisesti pompsahtanu - se on aika löysän olonen tuossa vanteella, menee päälle kevyesti sormin laittamalla. reunalangan päällä on kangas näkyvissä, noin 30cm matkalla ja siitä se miusta pomppaa ylös.
No aloin taistella toisen, uuden kumin ja toisen vanteen kanssa - katotaan miten tuon kanssa käy 
Re: pw1
Lähetetty: 14 Heinä 2015, 21:02
Kirjoittaja Pastori
Nyt kun mulkakkn on ollut jo pari kelvollista ulkokumia - niin ne tosiaankin menee paikoilleen ilman työkaluja. Olisko tää sitä laatua vaiko mitä.
Re: pw1
Lähetetty: 26 Heinä 2015, 19:04
Kirjoittaja PW

- 2015-07-26 19.00.48.jpg (223.1 KiB) Katsottu 1938 kertaa
Jarrupalikat jos viel löytys.
Re: pw1
Lähetetty: 26 Heinä 2015, 19:09
Kirjoittaja PW
Poikani (MBB-nojailija) sanoi: "Kauheen pitkät ketjut" 