Sivu 26/34

Re: pw1

Lähetetty: 12 Heinä 2015, 22:11
Kirjoittaja Pastori
jori kirjoitti:

Töissä oli hieno paja, jossa oli työkalut ja koneet kaikki yhdessä huoneessa ja siellä hommat edistyivät. Sitten hallintoviskaalit huomasivat, että koneissa ei ole nykysäännösten mukaisia suojaimia ja panivat saman tien oven lukkoon. Tämä tapahtui huhtikuun alussa. :evil: Tuolla löytyi työkalut. Nyt ne on siellä lukkojen takana. Sieltä ne teoriassa löytyy, muttei niistä ole hyötyä, kun niitä ei pääse käyttämään. :evil: :roll:

Jep. Meillä oli hirmu hieno semmoinen pyörivä teräsharjakone - kunnes huomattiin ettei siinä ole asianmukaisia suojauksia. Laite poistettiin huutokaupassa (ja mulla ei tietenkään ollut rahaa) ja tilalle tuli suojamääräykset täyttävä mutta muuten täyspaska laite. Uskomatonta tölväilyä.

Se olikin kiva paja se teidän entinen.


Re: pw1

Lähetetty: 12 Heinä 2015, 23:15
Kirjoittaja jooseha
jori kirjoitti:

Onhan se selvä, että yleisimmin käytettyjä avaimia täytyy olla enemmän, sillä niitähän on aina jollain pöydillään ja eri työmailla pitkin taloa.

Jos niitä on monta on niitä vaan enemmän hukassa :lol:


Re: pw1

Lähetetty: 13 Heinä 2015, 19:59
Kirjoittaja PW
2015-07-13 19.56.16.jpg
2015-07-13 19.56.16.jpg (234.58 KiB) Katsottu 2298 kertaa

Oisko se hiinä? Paluu rissan akseli viel hitsaamatta.


Re: pw1

Lähetetty: 13 Heinä 2015, 21:43
Kirjoittaja jori

Tämähän se räyhäkkä peli on. Onkohan sinulla nimet ristissä. 8)
Katselin vaihdekalkulaattorilla, että 70/13 rattailla pääset normaalikadenssillasi (120 rpm) noin 70 km/h. :shock:

ohje kalkulaattorisivulle: Krjoittele haluamasi rattaat listaan ja paina "do the math(s)", muuta yksiköt "kph" ja valitse laskettava asia.


Re: pw1

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 08:50
Kirjoittaja PW
jori kirjoitti:

Tämähän se räyhäkkä peli on. Onkohan sinulla nimet ristissä. 8)
Katselin vaihdekalkulaattorilla, että 70/13 rattailla pääset normaalikadenssillasi (120 rpm) noin 70 km/h. :shock:

ohje kalkulaattorisivulle: Krjoittele haluamasi rattaat listaan ja paina "do the math(s)", muuta yksiköt "kph" ja valitse laskettava asia.

Pienin takartas on 11piikkinen 8)
Ei taida miun normaali kadenssi olla lähelläkään tuota tänään - saati sitten tuolla rattaalla, ett jaksasin pyörittää mutt katotaan jos saan toimimaan.
Nokian 200m:llä voi kuitenkin koittaa normaalia kovemmalla kadenssilla 8)


Re: pw1

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 09:00
Kirjoittaja jviirret

Isossa etulehdessä on se etu, ettei tarvi käyttää noita pienimpiä takarattaita. Maastopakassa "nousu" on yleensä 2 piikkiä, eli 11-->13 muutos on 18%, mutta ylempänä pakassa 15-->17 on vain 13%. Helpompi löytää oikea välitys. Tosin isoimmissa rattaissa piikkiero on usein suurempi, joka taas arkiliikenteessä on parempi.

Jukka


Re: pw1

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 09:01
Kirjoittaja PW

80 kadenssilla 70/11 rattailla = 53km/h - olis oma ennästys.


Re: pw1

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 09:06
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

80 kadenssilla 70/11 rattailla = 53km/h - olis oma ennästys.

Kuinka pitkät kammet siinä on, kuulostaa tosi matalalta tuo 80... Retkiajossa toki alempikin normaalia, mutta kai sitä lähemmäs sataan pääsee tällaisessa repäisyssä? Tai kannattaa valita välitys niin että pääsee.

Jukka


Re: pw1

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 09:17
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

80 kadenssilla 70/11 rattailla = 53km/h - olis oma ennästys.

Kuinka pitkät kammet siinä on, kuulostaa tosi matalalta tuo 80... Retkiajossa toki alempikin normaalia, mutta kai sitä lähemmäs sataan pääsee tällaisessa repäisyssä? Tai kannattaa valita välitys niin että pääsee.

Jukka

Kammet on n. 155mm


Re: pw1

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 20:13
Kirjoittaja PW

Keräilin renkaita tähän alle - edellisen kerran tässä pyörässä ollu ilmeisesti takana Schwalben marathon slicksi, koska se oli vanteella. Pumppasin ilmaa 6bar mutta kohta kuului suhahdus ja kumi tyhjä - paikkasin ja laitoin uuvestaan - ulkokumi pomppas paikoiltaan ja sisuri hajos. Tarkemmin ku katoin, ulkokumin reunasta oli nirhantunu kumia ja se ei ilmeisesti enää pysy vanteella. Ei noillakaan kumeilla paljoo oo ajettu :?


Re: pw1

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 20:38
Kirjoittaja jviirret
PW kirjoitti:

ulkokumi pomppas paikoiltaan ja sisuri hajos. Tarkemmin ku katoin, ulkokumin reunasta oli nirhantunu kumia ja se ei ilmeisesti enää pysy vanteella.

Noin voi käydä myös siinä tapauksessa ettei kumi lähde täyttövaiheessa nousemaan tasaisesti, eli ehtii jostakin nousta liikaa ilman että jostakin toisesta kohdasta on edes pois pohjaurasta.
Nirhaantumat ei haittaa, eikä vaikuta tuohon, ainoastaan se että kudoksia on poikki.

Jukka


Re: pw1

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 20:49
Kirjoittaja PW
jviirret kirjoitti:
PW kirjoitti:

ulkokumi pomppas paikoiltaan ja sisuri hajos. Tarkemmin ku katoin, ulkokumin reunasta oli nirhantunu kumia ja se ei ilmeisesti enää pysy vanteella.

Noin voi käydä myös siinä tapauksessa ettei kumi lähde täyttövaiheessa nousemaan tasaisesti, eli ehtii jostakin nousta liikaa ilman että jostakin toisesta kohdasta on edes pois pohjaurasta.
Nirhaantumat ei haittaa, eikä vaikuta tuohon, ainoastaan se että kudoksia on poikki.

Jukka

Jaa, olisko noin :? Ekalla kerrallakin ulkokumi oli ilmeisesti pompsahtanu - se on aika löysän olonen tuossa vanteella, menee päälle kevyesti sormin laittamalla. reunalangan päällä on kangas näkyvissä, noin 30cm matkalla ja siitä se miusta pomppaa ylös.
No aloin taistella toisen, uuden kumin ja toisen vanteen kanssa - katotaan miten tuon kanssa käy :roll:


Re: pw1

Lähetetty: 14 Heinä 2015, 21:02
Kirjoittaja Pastori

Nyt kun mulkakkn on ollut jo pari kelvollista ulkokumia - niin ne tosiaankin menee paikoilleen ilman työkaluja. Olisko tää sitä laatua vaiko mitä.


Re: pw1

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 19:04
Kirjoittaja PW
2015-07-26 19.00.48.jpg
2015-07-26 19.00.48.jpg (223.1 KiB) Katsottu 1938 kertaa

Jarrupalikat jos viel löytys.


Re: pw1

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 19:09
Kirjoittaja PW

Poikani (MBB-nojailija) sanoi: "Kauheen pitkät ketjut" :mrgreen: