Re: MBB tandem 2WR
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/M ... 000030030/
Biltsusta saa pikkupaloja tuota taulumuovia.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/M ... 000030030/
Biltsusta saa pikkupaloja tuota taulumuovia.
Katos taitaa olla kiinni eturungossa, niin mimmonen on ollu vaikutus ajotuntumaan?
Ymmärtääkseni pitäis vaikuttaa samoin, kuin oravaohkauksen pitkän tillerin, joka huonontaa itseohjautuvuutta. Lisäksi etupään pituus on venunu melkoiseksi, mikä kasvattaa paljon ohjaavan rungon hitausmomenttia, mikä puolestaan tekee nopeiden ohjausliikkeiden tekemisestä hankalaa/ mahdotonta.
Mitä jos katos olisikin kiinni takarungossa, esim penkin takaa?
Leuhakka peli jokatapauksessa! =)
Härski kirjoitti:Katos taitaa olla kiinni eturungossa, niin mimmonen on ollu vaikutus ajotuntumaan?
Ymmärtääkseni pitäis vaikuttaa samoin, kuin oravaohkauksen pitkän tillerin, joka huonontaa itseohjautuvuutta. Lisäksi etupään pituus on venunu melkoiseksi, mikä kasvattaa paljon ohjaavan rungon hitausmomenttia, mikä puolestaan tekee nopeiden ohjausliikkeiden tekemisestä hankalaa/ mahdotonta.
Mitä jos katos olisikin kiinni takarungossa, esim penkin takaa?
Leuhakka peli jokatapauksessa! =)
Katos on kiinni niskatuessa ja edestä ohjaustangon päälle taivutetussa muoviputkessa, sisuskumilla. Kiinnitykset on senverran venyvät ja löysät, ett ohjauksessa ei tunnu. Kiinnitykset on vielä kehitteillä, ei kaikissa tilanteissa katteet pysy paikoillaan ja esim vasemmalla peukalolla, pidän katon kulmaa paikoillaan. Jossain kohtaa kiinnitin liian tiukaan ja sen kyllä huomas, ettei pyörä käänny kunnolla. Eli tässäkin pätee vanha viisaus: "Ei oo löysän voittanutta"
Kävin paikallisessa muovikaupassa, hypistelemässä muoveja. Polykarbonaattia tarttu sopiva pala tarakalle, ehkä katto tähän tai jotain muuta. Millin paksua, 075mm:kin olis ollu. Retkipatjaakin oli rullatavarana ja eri paksuisina 3 ja 6 mm oli metrin leveenä, 10mm paksu 2m leveenä. Sitten oli tiukempaa solumuovia 3mm ja 5mm paksuina ja metrin levyistä - painavampaa tietyst mutta ehkä tukikaarien painossa voi tuon erotuksen säästää.
Mieleen hiipunu ajatus, ett kattas tän kokonaan, tai ainakin melkein sitten olis kakspyöränen kinneri
Näkymä ohjaamosta.
Jos uskallat täyskattaa, kerro tuulen ja ohittavien rekkojen vaikutuksesta, kun hotsittaa kokeilu.
En tiedä onko täyskatteelle muuta syytä ku kokeilunhalu - siksihän se pitänee toteuttaakin
Katteen alla käy vielä aikamoinen viima, osa tullee keulakatteen alta ja osa tuulilasiaukosta. Keulapallukka ehkä vähän estäs alakautta tulevaa viimaa. Tuulilasiakin vois kokeilla. Sitten vähitellen lisätä kylkiä jos siltä tuntuu.
Katteen vois tehdä niinkin, ett tuo keulakate, jatkus suoraan ohjaustangon yli leuan alle ja pään päälle sekä kasvojen eteen tarpeen mukaan koppa ja visiiri - pienempi ilmanvastus, ehkä
Sateenvarjokeula sovituksessa hempee
Siirtymätaipaleella - työasussaan.
Leikkasin ostamani polykarbonaattilevyn alustavaan muotoonsa kun aurinkoisena päivänä älysin, ettei telttapatjan alla viiti pimeessä ajella
Nyt pitäs vielä keksiä, millä ja miten kiinnitän levyn, kukkakeppeihin tai vastaaviin kaari- ja tukirakenteihin. Jesarilla ei viittis tuhrata, siistiä levyä
Poraa reijät ja nippusiteellä?
Vilijami kirjoitti:Poraa reijät ja nippusiteellä?
Juu, yks vaihtoehto - tulee vaan reikiä ja ne pitäs sitten tiivistää Jos nuo tukikepit laittaa ihan reunaan, ei reijät niin haittaa.
Suunnittelen nyt ensin tuon tukirakenteen uusiks jos sitten ois helpompi kiinnittää levy siihen päälle. Löysin kaks perinteistä suksivapaa, joista vois tehdä nuo pitkittäis juoksut - yltäis perältä keulalle asti.
Tuo pieni sateenvarjo istu helposti paikoilleen senkun tyrkkäsin paripiikeistä keulakaaren väliin ja varren runkoputken sisäään kiilasin
vaaka kirjoitti:Jos uskallat täyskattaa, kerro tuulen ja ohittavien rekkojen vaikutuksesta, kun hotsittaa kokeilu.
Tänään oli tuulinen päivä, en huomannut mitään vaikeutta ajamisessa - ainut ongelma vastatuuleen ajaessa, tuulilasia olis kaivannut. Noilla samoilla katteilla + keulasateenvarjo.
Tuon kolmipyörän katteessa samaa muotoa ku tähän tandemiin kaavailen, paitsi pysty tuulilasi tai tähystysaukko olis parempi. Tuon läpinäkyvän materiaalin kiinnitys kankaaseen vois olla fiksu idea - siitä olis helppo jatkaa sivuja, esim vetoketjulla kiinnittäen.
Tänään ajoin kohtuullisessa vesisateessa, ja aika hyvin suojas kate kastumiselta. Hanskat kastu kun vesi valui katolta, suoraan käsille. Polykarbonaatti levyn leikkasin T-malliseksi, niin leveä osa peittää myös kädet. Asentamista vaille valmis