Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Haluatko jakaa Sinun omia kokemuksiasi/näkymyksiäsi nojapyöräilystä?
Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

päivämäärä: 12.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 375

Viime viikon jälkeen jotain on muuttunut polkemisessa kun tasaisella nopeudet nousevat lähes koko ajan tuonne lähelle 30 km/h ja sitten tulee hengästyttyä ajan mittaan. Alkaa tulla mieleen jo pystypyöräilytyyli teinivuosilta.

Quest Carbon -2015

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja jviirret »

rutunen kirjoitti:

Viime viikon jälkeen jotain on muuttunut polkemisessa kun tasaisella nopeudet nousevat lähes koko ajan tuonne lähelle 30 km/h ja sitten tulee hengästyttyä ajan mittaan.

Alkaa nojapyöräilyssä tarvittavat lihakset kasvamaan, niiden hapentarve kasvaa, syke nousee ja hengästyy. Alat olla pisteessä jossa hapenottokyky rajoittaa nopeutta enempi kuin lihaskunto.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

päivämäärä: 16.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 381

Katotaan miten kauan menee että se hapenottokyky kasvaa myös.

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

päivämäärä: 17.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 393

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

päivämäärä: 18.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 399

Uusi testi miten nopeasti renkaat tyhjenecät kun sisäkumi vaihtui edessä.

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

päivämäärä: 19.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 410

Molemmissa renkaissa tippuu vuorokaudessa 6bar->5bar. Tänään tuli ensimmäistä kertaa ajettua yli viittäkymppiä. Alamäki oli tosin takana, mutta se ei tehnyt menosta yhtään vähemmän nautinnollista.

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

päivämäärä: 20.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 413

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

päivämäärä: 21.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 435

Kävin kimppalenkillä. Toisessa pyörässä on sigman mittari joka on säädetty taulukon mukaan. Oma sigman mittari on säädetty mittaamalla renkaan halkaisija. Heitto näiden kahden tavan välillä matkamittauksessa on 5%. Minulla siis näytti vähemmän.

Quest Carbon -2015

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

päivämäärä: 24.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 446

Kävin katselemassa lyhyempiä kampia mutta ostinkin 4 paketillista sukkia. Nazcalta saa 155mm ja Suomen pyörätukusta 150mm.

Quest Carbon -2015

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Ai oliko Joensuun kaupassa hyllyssä 150 kammet?

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

päivämäärä: 25.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 469

sanoivat että 150mm on pienin, yhdet 130mm kuulemma oli kans mutta sanoivat että 150mm sopivat paremmin käyttöön.

Asiasta toiseen, olettekos te nojapyörän omistavat lukijat huomanneet että jos tangosta laskee irti niin se lähtisi teillä kääntymään aina samalle puolelle? Itselle lähtee vääntämään rengasta vasemmalle. Koetan tässä pähkäillä onko syynä A. peilin ilmanvastus. B. Vaijerien reitti tangosta vai C. joku marginaalinen epäsymmetrisyys.

Viimeksi muokannut rutunen, 25 Elo 2012, 20:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Quest Carbon -2015

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja Pastori »

OK. Mä käyn kysyyn niitä 130 millisiä :)

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

Pastori kirjoitti:

OK. Mä käyn kysyyn niitä 130 millisiä :)

Tarkennan sen verran että en kysynyt että tarkoittiko myyjä että heillä on tuota 130mm kokoa hyllyssä vai että sitä on mahdollista tilata tukusta. Kun kerroin että etsiskelen vielä lyhyempiä kuin 130mm niin asian selvitys loppui siihen kun kertoivat ettei heiltä sellaisia voi saada.

Quest Carbon -2015

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13840
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja jori »

rutunen kirjoitti:

Asiasta toiseen, olettekos te nojapyörän omistavat lukijat huomanneet että jos tangosta laskee irti niin se lähtisi teillä kääntymään aina samalle puolelle? Itselle lähtee vääntämään rengasta vasemmalle. Koetan tässä pähkäillä onko syynä A. peilin ilmanvastus. B. Vaijerien reitti tangosta vai C. joku marginaalinen epäsymmetrisyys.

Toki voi olla vaijerit ja peilin ilmanvastuskin, mutta todennäköisimmin etukiekko on hiukan vinossa siten, että renkaan ja tien kosketuspiste ei ole emäputken akselin tasossa, vaan hiukan sivussa. Kokeile löysätä etukiekon kiinnitystä hiukan ja käännä kiekkoa siten, että siirrät rengasta haarukan välissä hiukan vinoon siinen suuntaan, kuin vetely tuntuu.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
rutunen
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 707
Liittynyt: 03 Heinä 2012, 14:51
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ensimmäiset kokemukset nojiksesta [Nazca Fuego]

Viesti Kirjoittaja rutunen »

päivämäärä: 26.8.2012
mittarilukema päivän lopussa (km): 485

Hyvä vinkki, kiitos. Tämän päivän ajojen jälkeen polvet, etenkin vasen, kipeytyivät. Pitänee pitää taukoa ja lukea samalla netistä aiheesta.

http://www.machinehead-software.co.uk/b ... lator.html - joku laskuri kammen pituuden määrittämiseksi jalan sisäsauman (inseam) perusteella.

Quest Carbon -2015

Vastaa Viestiin