Sivu 6/6

Lähetetty: 01 Joulu 2007, 22:26
Kirjoittaja tavasti
aniarana kirjoitti:

Olen miettinyt mitenhän toimisi n. 30 mm paineletkusta tehty nivel?

Hmh, en ole ihan varma ymmärsinkö millaista suunnittelit.
Paseossa on hahlo, ja siinä pultti läpi putkestä.
Ei lukituksia, ainoastaan ohjastangon aja-asennolle säätöruuvi.
Hmh, selitykseni on huono, kun olen bitti-puolen insinoori.
Tarvitsetteko kuvan?


Lähetetty: 02 Joulu 2007, 10:40
Kirjoittaja jviirret
Jarcco kirjoitti:
jviirret kirjoitti:

Nyt jo vähän harmittaa etten tehnyt heti 26" versiota :wink:
Oikein viimeisen päälle suunnittelemalla ja hyväksymällä vetopuolelle ohjausrullan, olis varmaan mahdollista päästä tuohon alle 60cm istumakorkeuteen?

Varmasti, onhan Zoxilla 40 sentin istuinkorkeus matalimmassa 26- mallissa.

Noo, kyllä mä taidan kuitenkin pysytellä tässä perinteisessä takavedossa. On niin helppo tehdä runkokin, kun käyttää takakolmion kokonaisena. Mallejakin tämmöiselle "semi lowracerille" näyttäs olevan usealla valmistajalla.

Jukka


Lähetetty: 06 Joulu 2007, 06:07
Kirjoittaja jviirret
Jarcco kirjoitti:

Minä olen rakennellut taas 26-26 LWB:tä, toivon mukaan pääsen pian testailemaan ennen kuin lumet sulaa pois.

Kuvia? Ei ainakaan nettisivullasi ole vielä mitään juttua.

Jukka


Lähetetty: 06 Joulu 2007, 16:05
Kirjoittaja Jarcco
jviirret kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Minä olen rakennellut taas 26-26 LWB:tä, toivon mukaan pääsen pian testailemaan ennen kuin lumet sulaa pois.

Kuvia? Ei ainakaan nettisivullasi ole vielä mitään juttua.

Jukka

Ei se vielä näytä paljon miltään:
http://personal.inet.fi/koti/muurman/LWB/lwb2008.jpg
Vähän harmittaa että joutuu purkamaan osat "keihäsestä" eikä pääse kunnolla vertailemaan niitä yhtäaikaa. Siihen tulee Tour easyn cobra- mallinen penkki eli selkänojakin on vaneria ja nykyistä pienempi. Juttua tulee lisää sitten kun alkaa rakentelun paras vaihe eli pääsee ekan kerran ajamaan :)


Lähetetty: 06 Joulu 2007, 19:22
Kirjoittaja JTH

Hienoa Jarkko!

Näyttää olevan sitä TE-klooni meininkiä :D

Sain just poraus/hitsaus jigi palikoita sorvarilta, kohta etenee omakin klooni. Easy Racerilta on tulossa etuhaarukka ja penkin päällinen. Oli nimittäin pakko saada kromattu etuhaarukka ja en lähtenyt muotoilemaan maantiehaarukkaa kun toi kromaaminen hitsauksen jälkeen on täälläpäin hankalaa...

-Janne


Lähetetty: 09 Joulu 2007, 00:11
Kirjoittaja aniarana

Tavast:
Hmh, en ole ihan varma ymmärsinkö millaista suunnittelit.
Paseossa on hahlo, ja siinä pultti läpi putkestä.
Ei lukituksia, ainoastaan ohjastangon aja-asennolle säätöruuvi.
Hmh, selitykseni on huono, kun olen bitti-puolen insinoori.
Tarvitsetteko kuvan?<<

Enpä juuri ymmärtänyt! Kyllä minulle ainakin kuva olisi tarpeen. :?

Sakari


Lähetetty: 18 Joulu 2007, 13:43
Kirjoittaja jviirret

Kirjasin ylös omakohtaisia mielipiteitä SWB:n ja LWB:n eroista kotisivuilleni:

Isopyöräinen, yläohjattava ja jousittamaton SWB vs. vastaava LWB:

+Parempi ajaa hitaassa vauhdissa
+Ketterämpi
+Eturenkaasta ei vesi roisku niin paljon kuljettajan päälle(vertailukelpoisilla lokasuojilla)
+Kompaktimman kokoinen, kuljetus ja varastointi helpompaa
+Näkyvyys parempi
+Eturenkaan pito parempi

+/-Liikkeelle lähtö hankalempaa kun on korkeampi, mutta pienempi lähtönopeus riittää

-Monimutkaisempi rakentaa
-Hitaampi
-Epätasaisuudet tuntuvat voimakkaammin
-Jalat ylettävät huonommin maahan
-Takarenkaan pito huonompi
-Ajofiilis ei oo niin rento

Unohtuiko jotain, tai onko joku peräti eri mieltä :)

Jukka


Lähetetty: 18 Joulu 2007, 16:10
Kirjoittaja jori
jviirret kirjoitti:

-Hitaampi

Mihin perustuu väite, että SWB olisi vastaavaa LWB:tä hitaampi?

Jori


Lähetetty: 18 Joulu 2007, 17:42
Kirjoittaja jviirret
jviirret kirjoitti:

No mitä nyt olen tuossa noita pyöriäni testaillut, niin kaikissa olosuhteissa tuo SWB on ollut hitaampi. Uskoisin sen johtuvan 10cm suuremmasta istumakorkeudesta.

Muutampa mielipidettä, istumakorkeuksissa ei ole kuin n.5cm ero (57cm vs 62cm). Nopeusero suuruusluokkaa 1min (42min vs. 43min) 14km mäkiselle tieosuudelle ilman lämpötilassa 0ast. Samalla selkänojan kulmalla, eri päivinä ja ilman sykemittaria.
Mutta mutta, normaali syke LWB:llä on aika tarkasti 130, kun SWB:llä samoissa olosuhteissa pyörii 126-128. SWB:llä kyllä saa sykettä pidettyä korkeammallakin, mutta sen huomaa sitten jalkojen väsymisenä. LWB:ssä polkimet on 10cm penkkiä ylempänä ja SWB:ssä 22cm ylempänä. Uusimman teoriani mukaan nopeusero tulee siitä, että jalkojen kyky tuottaa voimaa SWB:ssä on pienempi kuin LWB:ssä koska joutuu polkemaan enempi ylöspäin.

Jukka


Lähetetty: 22 Joulu 2007, 13:43
Kirjoittaja jviirret

ärh, nyt poistin vahingossa aiemman vastaukseni jorille.

Jukka