Sivu 10/10

Re: Nazca Pioneer kyytiä

Lähetetty: 04 Loka 2011, 22:28
Kirjoittaja jviirret
tavasti kirjoitti:
Nojanalle kirjoitti:

Kyllä noita vesileikurilla äkkiä tekee. Kunhan joku osaa tehdä vaan softan. Raaka-aine on suhkoh edullista . Täytyy harkita . Kuulemma kunon sopiva levy , niin kyllä siittä saa veroksen ja sitten vaan laatimaan sopivaa aihetta. :)

No siinä on ihan busineksen paikka, kun katsoo mitä nuokin levyt maksaa.

Melko riskibisnes alkaa myymään itse tekemiään jarruosia osia ulkopuolisille :roll: Suhteellisen varma pitää olla niiden kestävyydestä.

Jukka


Re: Nazca Pioneer kyytiä

Lähetetty: 05 Loka 2011, 07:54
Kirjoittaja Mahe

Kantsii lukasta tuolta valmistajan saitilta se How they are made -osio, ei se mene ihan vaan niin että otetaan pala peltiä ja leikataan jonkunlainen kötöstys.

Jarrulevyt kuumenee kovemmissa vauhdeissa pitkissä alamäissä aikalailla ja voi vääntyä, Levyn design vaikuttaa mm. siihen miten kovaa ääntä ne pitää jarruttaessa pidosta puhumattakaan jne.

Toki omalla pyörällä saa kokeilla mitä lystää, mutta omalla vastuulla sitten :)

Harmi kun tuota niiden web-levyä ei saa 203-millisenä, se olis sopivan hillitty mutta sais vähän näköä pyörään. Noi kallot ja lohikäärmeet ei niinkään iske, johan tuollaisiin kärkiin teloo ittensä jos vaikka kaatuu ;P


Re: Nazca Pioneer kyytiä

Lähetetty: 05 Loka 2011, 19:00
Kirjoittaja TKorho

Prätkäpiireissä noita kustomoituja jarrulevyjä on. Ehkä joltain kustom-pajalta tai keskikokoiselta suomalaiselta prätkäpajalta voisi saada myös pyörään sopivia levyjä. Toki noin reipas kustoimointi vaatii itseltäänkin viitseliäisyyttä. Prätkäjarrulevyt eivät välttämättä suoraan skaalaudu pienempänä polkupyörälle?


Re: Nazca Pioneer kyytiä

Lähetetty: 20 Touko 2012, 17:31
Kirjoittaja terppa

11825 km

Vaihdoin ketjusuojaputket, nyt ihan suosiolla alkuperäisiin kun ne tuntuu kestävän parhaiten ja niiden jäykkyys on juuri sopiva. Tilasin saksasta http://gingko-spezialradteile.de/ 4€ kappale hintaan ja yhdellä 2m putkella sain tehtyä veto- ja paluupuolen.

Eka vetopuolen putki oli vaihtokunnossa 6000 km jälkeen, parin epäonnistuneen putkikokeilun jälkeen laitoin paluupuolen putkesta ehjän pätkän vetopuolelle ja nyt sekin jotain 11000 km ajettuna näytti jo aika kuluneelta mutta ei ollut vielä puhki. Paluupuolella oli muovipinnoitettua vesijohtoputkea jonka muovipinnoite kesti n. 5000 km ja se oli vähän liian jäykkää ollakseen hyvä.

Katsotaan nyt paljonko näillä putkilla pääsee, jos parin tonnin välein muistaisi kiertää putkea niin kestoikä olisi varmasti melkoinen.