Mahtavat videot
Sain tässä mahtavan vinkin Ronilta fasebuukiin ja pakko oli katsoa ja kyllä rupes kutkuttaan tuo on pakko viellä koke . Katsokaa ja nautikaa.
www.YouTube.com
Shweeb Video
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Sain tässä mahtavan vinkin Ronilta fasebuukiin ja pakko oli katsoa ja kyllä rupes kutkuttaan tuo on pakko viellä koke . Katsokaa ja nautikaa.
www.YouTube.com
Shweeb Video
Kiitos lisätieroista. Mahtava visio. Jyväskylä olisi sopiva kaupunki toteuttaa näin vihdeä visio. Saatas opiskeliat suojassa siirtymään a piste b. Siinä liikenesuunittelijoille tosi turvallinen ja ekolookinen ratkaisu.
Koko lähiö myöhästyy töistä/koulusta ku joku huonompikuntoinen tukkii kiskot
Jukka
Näihän tietysti voi käydä. Toivotaan että kun kaikki polkevat heistä tulisi oikein velomennejä.
Eiku kato takanatulevat puskee vähän lisävauhtia... Sitte siinä etummaisessa ei jarrut toimikkaan ja menee ohi määränpäästänsä... Ja vain pakki puuttuu...
Markkinointi ainakin osataan, kaikki käyttäjät ovat nuorehkoja ja länsimaisen kauneusihanteen mukaisia. Ei mitään keski-ikäisiä läskejä
Jukka
jviirret kirjoitti:Koko lähiö myöhästyy töistä/koulusta ku joku huonompikuntoinen tukkii kiskot
Helppoa kuvitella just semmoista "ugrrrilainen mies moottoritiellä" -meininkiä: Jurnutetaan ohituskaistalla viittätoista eikä tasan varmaan olla vaihtamassa hitaammalle kaistalle vaikka minkälaista jonoa olisi muodostamassa. "MINÄ ajan tässä nyt!"
Unohdatte nyt tässä että julkisena tuollaisessa kyse on kuitenkin enemmän joukkoliikenteenomaisesta konseptista. Ei se bussikaan kulje sen lujempaa vaikka puolet matkustajista olisi juhakankkusia, eikä junaraiteille ole asiaa omalla resiinalla tai sähköveturilla hurjastelemaan miten tahtoo.
Eikö olisi pikemminkin niin, että jos tavalliset pulliaiset ajelee tuollaisella monoraililla niin pyöräteille jää enemmän tilaa tosiurheilijoille.
Mahe kirjoitti:Ei se bussikaan kulje sen lujempaa vaikka puolet matkustajista olisi juhakankkusia, eikä junaraiteille ole asiaa omalla resiinalla tai sähköveturilla hurjastelemaan miten tahtoo.
No bussilla ja junalla on kuitenkin aikataulut, eli tietää suunnilleen milloin on perillä jos nyt lähtee. Tuolla mennään aina hitaimman mukaan ja jos jonku vekotin särkyy ni siinä ähöttää koko kylä samasa sumpusa.
Ja minkälainen ryysis on väliasemilla noiden sukkuloiden kans, ku tavikset yrittää niitä käännellä raiteelta toiselle, eri suuntiin ja onko sitä vapaata kapselia just silloin ku ite tarvis. Jumalattoman kallis systeemi suhteutettuna ihmismäärään jonka pystyy jouhevasti kuljettamaan.
Paljon paremmin siis toimis ku jokaiseen kapseliin menis linja-autollinen ihmisiä ja ne liikkus kuljettajan ohjaamana aikataulujen mukaan vaikka sähköllä Huonokuntoset ja herkkähipiäiset vois mennä noilla ja hyväkuntoiset joka säänpolkijat ajelis pyöräteillä.
Jukka
Ugh
Tuo on kaiketi vielä konseptin asteella. Google valitsi firman (syyskuussa) toteuttamaan yhden 10100 ideoista ja samalla sijoitti firmaan 1 000 000 USD. Katsotaan mitä miljoonalla saavat aikaan sitten myöhemmin.
Tätä on uutisoitu mm Recumbent Blogissa: http://www.recumbentblog.com/2010/09/25 ... -schweben/