Azub Bufo

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
KlausS
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Azub Bufo

Viesti Kirjoittaja KlausS »

Koitin etsiä aiemmista keskusteluista käyttökokemuksia Azub –pyöristä ja erityisesti heidän Bufo –mallista, mutten löytänyt paljoa teidän kommentteja.

Olen kovin mieltynyt ajatukseen, jotta hankkisin lumikinosten sulattua upouuden 24 dual drive –vaihteistolla varustetun Azub Bufon. Hinnaltaan tuo ei ole sen edullisempi, kuin esim. Nazca Cruiser, mutta pyörän IPS istuin tuntuu kovin houkuttelevalta, sillä ajajia perheessäni on muitakin (pienimmän ja suurimman pituusero on 16 cm) kuin minä.
Pyörä tulisi kuitenkin pääasiassa päivittäisille työmatkoilleni täällä Helsingissä, jotka ovat suuntaan noin 9 – 10 km pitkiä ja sisältävät joitakin vähän korkeampia nousuja. En aio ajaa pyörällä talvisin.

Foorumin vanhemmissa viesteissä moititaan Azub-pyörien laatua, mutta pitääkö tämä tänä päivänä paikkansa? Ainakin hinnaltaan Bufo ja Aplus yhtä kalliita kuin hollantilaiset vastaavat pyörät.
En ole myöskään nähnyt montaa käytettyä Azub-pyörää kaupan (tosin ei ole myöskään nähnyt HP Velotechnik –pyörääkään). Pitäisikö tuosta tehdä jotain johtopäätöksiä vai johtuuko tämä vain siitä, että hollantilaiset pyöräliikkeet myyvät hollantilaisia pyöriä?

Onko teillä kokemusta kuinka Azub-pyörien kohdalla takuu toimii? Ymmärtääkseni täällä ostettujen Nazca-pyörien osalta se hoituu ongelmitta Ronin pyörässä.

  • Klasu
sauri
Viestit: 104
Liittynyt: 17 Touko 2009, 11:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: Azub Bufo

Viesti Kirjoittaja sauri »

Mulla on ollut Azub Ibex toissasyksystä. Kuvaa: http://picasaweb.google.com/antti.puran ... 5280029634

Hyvin on toiminut eikä ole ollut pahemmin vikoja. Ainoa ongelma taisi olla se että penkin ollessa alhaalla, penkin kiinnike osui runkoon ja piti ikävää narinaa. Pätkä teippiä korjasi kuitenkin tilanteen ja uskoisin että tämä on ihan yksilövika (penkin kiinnike on U:n muotoinen rauta ja jos se on hieman liian leveä niin alaosa ottaa runkoon kiinni). Sramin x.7-vaihteet ovat toimineet moitteetta ja muuten ei ole ollut mitään ylimääräisiä ääniä eikä mitään ole mennyt rikki.

Ips on kätevä. Penkkiä voi säätää reilusti mutta noissa perusmalleissa eteen-taakse-ylös-alas-säätöä varten pitää ottaa pikalinkku irti. Jos haluaa nopeamman penkin säädön tai jos sitä joutuu tekemään usein niin kannattaa harkita noita kalliimpia malleja (bufo -> mini), siinä penkin voi säätää nopeammin.

Takuuta varten pitää olla yhteydessä käytännössä suoraan Azubiin, suomessa ei ole yhtään jälleenmyyjää.

Avatar
tavasti
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 2746
Liittynyt: 06 Elo 2007, 10:55
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Azub Bufo

Viesti Kirjoittaja tavasti »

sauri kirjoitti:

Takuuta varten pitää olla yhteydessä käytännössä suoraan Azubiin, suomessa ei ole yhtään jälleenmyyjää.

On suomessa jälleenmyyjäkin, mutta itse kyllä asioisin suoraan azubin kanssa, niin ostaessa kuin takuu-asioissa.

Ajokkina Nazca Paseo 26/26 ja opeteltavana kiertopalkinto-Python

"... mutta ei se toimi kuoppaisella savisella soratiellä, varsinkaan jyrkässä ylämäessä!"

sauri
Viestit: 104
Liittynyt: 17 Touko 2009, 11:56
Paikkakunta: Vantaa

Re: Azub Bufo

Viesti Kirjoittaja sauri »

tavasti kirjoitti:

On suomessa jälleenmyyjäkin, mutta itse kyllä asioisin suoraan azubin kanssa, niin ostaessa kuin takuu-asioissa.

Mikä/kuka?

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: Azub Bufo

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Azub:n sivujen mukaan www.sahkopyora.net

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

kissaniitty
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 281
Liittynyt: 16 Elo 2009, 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Azub Bufo

Viesti Kirjoittaja kissaniitty »

Olen ajanut puolisentoista vuotta (n. 10000 kilsaa) Azub 5:lla, ja hyvin on pelittänyt. Tosin olen vaihtanut vannejarrut rullajarruiksi (käytännössä huoltovapaat Shimanon BR-IM50R/F) ja hommannut eteen MEKSin joustohaarukan. Ainoa todellinen murheenkryyni oli takahaarukan "sarana" joka oli löystyttyään aika kinkkinen kiristää...tosin tämäkin on uusissa malleissa korjattu. Sanoisin, että hinta vastaa laatua. Toi mun "Vitonen" on siitä hintahaitarin puolestavälistä, parin tonnin hujakoilla. Voin ainakin oman kokemuksen perusteella suositella Azubin pyöriä.

Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy

Current fleet: Hase Tagun (2021-) - Hobie Mirage Oasis (2014-) - Specialized Source Elite Disc (2015-) - Radius C4 (2016-) - Trek Farley 5 (2019-) - Tern Link D7i (2020-)

KlausS
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Azub Bufo

Viesti Kirjoittaja KlausS »

Haluaisin vielä jatkaa kysymyksiäni Azub-pyörien takuusta. Heidän sivuilta en löytänyt siitä mainintaa. Kuinka pitkä takuu on esimerkiksi näissä Azub 5 ja Ibex -pyörissä? Entä tuliko pyörien mukana jonkinlaista huoltoohjekirjaa?

Vielä kiitos hyvistä vastauksista ja hyvää Joulua kaikille (myös pystypyöräilijöille).

-Klasu

kissaniitty
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 281
Liittynyt: 16 Elo 2009, 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Azub Bufo

Viesti Kirjoittaja kissaniitty »

Niinjoo, unohtui toi takuuaspekti mun viestistä. Löysin vanhan manuaalin Maxiin, Hardcoreen ja 5:een, jossa todetaan seuraavaa:

The warranty for the frame is standardly 2 years. If the customer fill and send the Registration form
to Azub Bike the warranty for the frame is automaticaly lenghten for 5 years. The warranty for
components following the laws of the country/state where you have bought the bike (Czech Republic
– 24 months).

ambringa.hu/download/manual-azub-english2006.pdf

En tiedä, pitävätkö vielä kutinsa...voisi kuvitella etteivät olennaisesti ole huonontaneet ehtoja. Ostin omani käytettynä, joten ole täyttänyt mitään takuulomakkeita. Luulisi tuon rungon kestävän pidempään kuin tuo viisi vuotta.

Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy

Current fleet: Hase Tagun (2021-) - Hobie Mirage Oasis (2014-) - Specialized Source Elite Disc (2015-) - Radius C4 (2016-) - Trek Farley 5 (2019-) - Tern Link D7i (2020-)

Vastaa Viestiin