Kilometrikisa

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4803
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Neljättä päivää tässä röhitty. Nyt näyttää paremmalta. Ylimäärästä C-vitamiinia kehiin ja paljon kuumaa juotavaa. Joku sanoi että myös ylimääräinen D-vitamiini auttaa. En tosin ole itse kokeillu. Että sempiä vaan ja kiini taudin selkään , ennenkuin se selättää sinut. Siinä ei sit saarnat auta . :)

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja terppa »

Nyt ollaan uudella tuhatluvulla keskiarvokilsoissa :mrgreen: Mulla oli viikon tauko ajamisessa nilkan takia mutta tänään menin yöllä töihin pyörällä ja ihan hyvältä tuntu. Virittelin "lopulliset" takakatteet ja heti tuli ensimmäinen yli 30 km/h keskarin ylitys työmatkalla 8) (tyyntä, märkä tie, lämpöä 10-13 astetta) Onpa kyllä saattanut 6 viikossa kuntokin kasvaa...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Asiaa :mrgreen: . Itse ajattelin tänään kunhan töistä maltan lähteä pyöräyttää saturaisen lenkin. Sijoitus on sitten tiimissa #3 :D saa nähdä pysyykö :oops: ...

Mulla on kaksi tavoitetta: saada 2t täyteen kisaan ja toissijainen kelivarauksella on pysyä keskiarvon yläpuolella. Eihän sitä kehtaa tulosta huonontaa olemalla mukana :!: .

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Voit vaikka pysyykkin. Mä ajelen vain lyhyttä työmatkaa. Korkeintaan pari pitkää loivennuslenkkiä ajelen. Mulla vaihtui jo toi sisälajiin jossa menee kans aikaa. Nyt no viikonloppu vielä duuniakin. Jonkun pitää olla meridiaanin alapuolellakin.

musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

No, minäkin olen taas saanut omat (vaatimattomat) ajeluni alulle. Työmatkaa (13 km/pv) lähinnä, kun tuo loma loppui, mutta onneksi on vielä kesälomaa jäljellä - sitä odotellessa.

t. musti

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja terppa »

Mites on Stapani meneekö 6000 kisakilometriä rikki :wink: Mä rupesin laskeskelemaan omiani, että mitä vaatisi 5000 km niin ei se olisi kuin 46 km/pv... tarttee yrittää...

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Tero, saattaa sittenkin mennä 6000 rikki.
Pysty- ja nojapyörällä viimeiset 4 kk mennyt
pienin 1240km ja suurin 1442km vauhdilla.
Koko vuoden saldo nyt 8397km ja tänään tulee illalla vielä
28km lisää, kun polkaisen duunista kotiin.
Pysyis vaan terveenä ja ei tulis ihan kaatosateita,
vielä tuntuu riittävän kipinää polkemiseen, vaikka
kaikki isot tapahtumat loppu mun osalta tuohon TDH 2011:n.

Hyvin olet kilometrejä veivannut sinäkin, tsemppiä tuon tavoitteen kanssa.

Sen olen huomannut, että välipäiviä pitäisi muistaa pitää........
välillä ei vaan kulje mihinkään ja kun päivän huilaa niin jo taas maistuu

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
GodTdd
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 348
Liittynyt: 12 Touko 2009, 16:48
Paikkakunta: Espoo

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja GodTdd »

Kyllä te veivaatte ihan hirmuisiä määriä, ei tässä perässä pysy vaikka kuinka yrittäisi. Onnea vain loppu syksylle ja toivotaan että 6 000km menee rikki.

Why not? Only one human captain has ever survived battle with the Minbari fleet. He is behind me. You are in front of me. If you value your lives be somewhere else.
Delenn, Severed Dreams, Babylon 5

musti&siippa
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 271
Liittynyt: 01 Helmi 2009, 20:14
Paikkakunta: Nokia

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja musti&siippa »

Jee, tänään menni tonni rikki! :D

t. musti

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja terppa »

GodTdd kirjoitti:

Kyllä te veivaatte ihan hirmuisiä määriä, ei tässä perässä pysy vaikka kuinka yrittäisi. Onnea vain loppu syksylle ja toivotaan että 6 000km menee rikki.

Mulla ei vissiin ole muuta elämää niin tulee vaan pyöräiltyä :D

musti&siippa kirjoitti:

Jee, tänään menni tonni rikki! :D

t. musti

Hieno homma! nyt vaan loppukiri jos vaan terveys jo kestää :wink: toivottavasti vaan pyöräilyilmoja pitelee...

Niin ne mielialat heittelee: yöllä poljin töihin pimeessä vastatuuleen tosi huonosti nukkuneena ja olin sitä mieltä, että hyvä jos 4500 km saan kasaan, niin takkuiselta tuntui meno. Iltapäivällä sama myötätuuleen; väsymys häipyi ja oli ihan järjettömän hyvä fiilis ajaa ja olisi voinut ajaa vaikka maan ääriin (ehkä olisi kannattanutkin)

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
optimistx
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 675
Liittynyt: 26 Marras 2006, 18:49
Paikkakunta: Espoo

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja optimistx »

terppa kirjoitti:

...

Niin ne mielialat heittelee: yöllä poljin töihin pimeessä vastatuuleen tosi huonosti nukkuneena ja olin sitä mieltä, että hyvä jos 4500 km saan kasaan, niin takkuiselta tuntui meno. Iltapäivällä sama myötätuuleen; väsymys häipyi ja oli ihan järjettömän hyvä fiilis ajaa ja olisi voinut ajaa vaikka maan ääriin (ehkä olisi kannattanutkin)

Joo, silloin varsinkin on erityisen takkuista, jos vastukset tulevat ennalta-arvaamatta.
Empien ja laskelmia tehden lähdin eilen ennustettua 5 - 7 m/s tuulta suoraan vastaan yli 100 km. Kehuskelin ennen lähtöä vaimolle, että kyllä tuommoinen tuuli vastaa jo ainakin 150 km matkaa, kunnes aloin itsekin ihmetellä omia väitteitäni. Jos tosiaan maan pinnalla olisi tuon verran tuulta ja jos pitäisin normaalin 17 km/h matkanopeuteni, niin energiaahan hukkuisi hmm... miten paljon oikeastaan?

No, kun näistä laskelmista pelästyneenä päätin, että enpä kiusallakaan aja enempää kuin sykkeen 110 /min verran vaikka tuuli välillä takaperin työntäisi ;).

Aukealla piti silmät mittareissa pienentää nopeutta... 9 km/h, jopa vain 8 km/h. Mutta onneksi aukeita oli vain kohtalaisesti.

Perille pääsin pirteänä, tosin peräti 7 h ajaneena. "Eihän tämä tuntunutkaan takkuiselta!".

Terppa, hirmuisia vauhteja ajelet alamäissä, lähes 80. Tuli pelottavana seikkana mieleen, että jos kumi puhkeaa tms ja tapahtuu onnettomuus, josta saadaan lukea sitten onnettomuusosiosta. Pitäisikö olla kyynärpääsuojia, polvisuojia yms skeittailijan tai moottoripyöräilijän varusteita kaiken muun lisäksi?

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja terppa »

optimistx kirjoitti:

Joo, silloin varsinkin on erityisen takkuista, jos vastukset tulevat ennalta-arvaamatta.
Terppa, hirmuisia vauhteja ajelet alamäissä, lähes 80. Tuli pelottavana seikkana mieleen, että jos kumi puhkeaa tms ja tapahtuu onnettomuus, josta saadaan lukea sitten onnettomuusosiosta. Pitäisikö olla kyynärpääsuojia, polvisuojia yms skeittailijan tai moottoripyöräilijän varusteita kaiken muun lisäksi?

Ihan pilkkopimeässä vastatuuli tuntuu isommalta vastukselta, (tai siis on minulla lamppu mutta se sojottaa kohti mustaa asfaltin pintaa). Valoisassa tulee näköhavaintoa kun puut taipuilee tai oksat heiluu mutta pimeässä ei näe mitään sellaista etenkin jos tienvarsi on vasta niitetty, ainoastaan tuntee näkymättömän vastuksen.

Kait nuissa alamäkihurjasteluissa omat riskinsä on mutta jos pelaa tilastollisella todennäköisyydellä niin se 1 rengasrikko/vuosi ei tule pahimmalla hetkellä... tai jos tulee niin sitten se on näin tarkoitettu... Kypärän kuitenkin äskettäin hankin paremman joka suojaa paremmin takaraivoa. Vaihteiston päivityksen jälkeen huippunopeudet sitten tippuu.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja mhelander »

No niin. Käytiin viikolla sijalla 7 mutta taas ollaan saavutetussa kuudennessa positiossa.

Minulla ilmeisesti viikko sitten kaatumisessa tuli isku oikean polven sisäpuolelle jänteeseen josta pitkien lenkkien ansiosta reiden etu/sisäosan lihas hapottui ja jänne alkoi oireilemaan.

Joten olen ajellut lyhempiä lenkkejä sitten vähän useammin. Toivottavasti kelejä riittää, vkonloppuna tarkoitus käydä vielä lisäämässä kilsoja. Tällä hetkellä tavoitteeseen reippaat 400 km joten vähän edellä olen.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Ilmeisesti viime viikonlopun TDH + Kälviä + Tampere tapahtumat vaikuttivat.
Heti kun vähän sadetta tai kylmempi tulee, sen huomaa ajovauhdissa
ja lenkkien pituudessa ainakin mun osalta.
Tässä olisi vielä pariin pidempään pystäri-kimppalenkkiin ehkä mulla sauma,
mutta katsotaan riittääkö motivaatio.
Eilenkin satoi koko päivän Kuortissa, aikamoista taistelua oli saada 31km aikaiseksi......

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
terppa
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3614
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 16:02
Paikkakunta: Lahden perämetsä

Re: Kilometrikisa

Viesti Kirjoittaja terppa »

Sateessa ja märällä tiellä tuntuu kulkevan huonommin, loppuviikosta kuitenkin töistä kotiin koitin ajella mutkien kautta, vähän olisi menoa saanut menevämmäksi renkaita pumppaamalla, 1,5 vk taitaa olla edellisestä ilman lisäyksestä ja vähintään se 1,5 bar vajausta. Nyt on onneksi hyvä pumppu niin kynnys ilmojen katteluun on pienempi, aikaisemmin olen käyttänyt auton kompressoria ja se on olevinaan niin työläs kaivaa sieltä tavaratilan alta :roll:

Tällä hetkellä 5. sija on aika lähellä, keskiarvokilsoissa eroa on reilut 45 km. Tänään kävin 102 km lenkin, mukava oli ajella vaikka tuli tehtyä väärä reittivalinta (surkea asfaltti ja jotkin rallikisat eli kauheamäärä autoja syherötiellä) maaseudulla on kuitenkin aina mukava ajella, mun mielestä ihanteellisin lenkin pituus on jotain 50-80 km, pitempi lenkki rupeaa vaatimaan tauon ja aikaa pitää olla enempi.

Nojasyklismiä vuodesta 2010

"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Vastaa Viestiin