Nojakin kuljetustelineet

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Nojakin kuljetustelineet

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Tervehdys!

Onkos näistä ollut puhe? Tarvetta olisi kattotelineisiin tai peräkoukkuun kiinnitettävälle telineelle. Ei tarvisi joka kerta pakua tyhjentää pyörän kuljetusta varten. Thulella ainakin olisi, mutta sopiiko nojakille. Mulla nojakkina pitkä runkoinen highracer. Akseliväli taitaa olla yli 120 cm...

T: Janne

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Avatar
Hopea
Sisällöntuottaja
Viestit: 1087
Liittynyt: 20 Loka 2006, 09:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Nojakin kuljetustelineet

Viesti Kirjoittaja Hopea »

Nurkassa vanha Thule, mittasin. Runkoputki on 130 cm, renkaiden kiinnittämiseen tarkoitetut remmit tulevat ääriasennossa noin 122 sentin päähän toisistaan. Pystytuki tulee korkeudelle 48-55 cm runkoputkesta korkeimmillaan. Kuvittelen ainakin minun tarpeisiin tuon riittävän. En ole kokeillut katolle kun Kangoo syö kohtuullisen vaivattomasti kaksi nojapyörää ja kaksi matkustajaa...

Sinner Demon 2026 2006-> Savenmaa Alku 2009-2012 HP Velotechnik Gekko FX 2012->

eemeli
Sisällöntuottaja
Viestit: 1110
Liittynyt: 03 Elo 2007, 22:36
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Nojakin kuljetustelineet

Viesti Kirjoittaja eemeli »

Kiitos Hopea!

Täytyy tutkia paremmin kun pääsee maalta taas ihmisten ilmoille... Vaikuttaa lupaavalta. Mulla käytössä Fiat Fioriino. Justiin mahtuu nojakki sisällekkin, mutta kun se on yleensä kaikenlaista roinaa täynnä.

Ehkä tuo etuhaarukkaan kiinnitettävä malli sopis parhaiten. Muissa malleissa epäilyttää tuo tuen pituuden riittävyys...

T:Janne

-Janne-

Heijaa heijaa heijaa kerho :D ...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Nojakin kuljetustelineet

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kun laitat nojakin sinne katolle etuhaarukata. Suunittele sille samalla jokin lisätuki . Ettei sivuttaisvoimat vaaputa pyörää kovin. Itse käytin lisätukena liinaa aikanaan. Nykyiseen ajoneuvoon kun en viellä ole löytänyt uutta tellinkiä katolle on pyörän kulvetus jäänyt. 8)

Avatar
irakas
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3850
Liittynyt: 26 Touko 2008, 17:19
Paikkakunta: Vaajakoski

Re: Nojakin kuljetustelineet

Viesti Kirjoittaja irakas »

Kun laittaa lautalavetin kattotelineen varaan, ei tarvitse purkaa nojakkia ollenkaan ja saa kuljetettua vaikka useampiakin:

Kuva

Sakari

Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason

http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26

Vastaa Viestiin