Alla vertailun vuoksi paino- ja hintatietoja viime vuodelta, kun kokosin oman Slywayni (kuva pyörästä ja kuskista tuossa hieman ylempänä). Eiköhän noista saa hieman osviittaa arvailuille. Vähän pientä tekstiä, toivottavasti saa selvän.
Taidat olla jo ratkaisusi tehnyt pyörän ja osien suhteen, mutta hämmennetään nyt vielä soppaa. Ei käytettyjäkään kannata suoralta kädeltä ohittaa. Esimerkkinä vaikka tuo meikäläisen Slyway: vähän ajettu italialainen highracer, josta voisin luopua 2 k€:lla (alla olevasta taulukosta hinta yhteensä ilman polkimia miinus 15 %:n arvonalenema vuodessa). Saisinpa siitä hyvän syyn omavalmisteen tekoon, toivottavasti jo tulevana talvena/ensi keväänä.
Meikäläisen pyörä ei ole Campagnolon osilla mm. siitä syystä, että ko. valmistajalta ei löytynyt laajan skaalan takapakkavaihtoehtoja (nyt käytössä Shimanon 11-28 -hampainen 10-pakka). Mutta eihän noilla pienillä välityksillä ole niin suurta merkitystä siellä pohjanmaan lakeuksilla, kun ei ole isoja mäkiä (?). (edit: itsellä on kyllä Campagnolon osat pystycrossarissa/maantiefillarissa, jossa vaihdeskaala on riittänyt).
Slyway ei ole aivan yhtä nopea kuin esim. tuolla toisaalla myynnissä oleva vanhempi M5 TiCa, mutta kyllä silläkin Nokian 200 metrin sprintissä 50 km/h rikkoi, vaikkei kuski kummoisessa kunnossa ole. Lowraceria korkeampana highracer tarjoaa helpomman ajettavuuden hitaassakin vauhdissa ja paremman näkyvyyden liikenteessä.
Tapsalla taisi olla paremmat kisakiekotkin tuohon kokoon (650c) myynnissä, jos sellaisia kaipaa.
Ei Slywayssä mitään vikaa ole, vaan polttelee halu päästä itse rakentelemaan ja kokeilemaan hieman toisenlaista menopeliä. Paineita aktiiviseen Slywayn myyntiin ei vielä ole, mutta Kälviän kakkosnelosen jälkeen 2k€ käteen iskevä saa kyllä pyörän mukaansa.