MetaPhysic framekitti

Täällä voit keskustella eri pyörämalleista tai kysyä vaikka neuvoa, jos valinta tuottaa vaikeuksia.
Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja jviirret »

mhelander kirjoitti:

Lähtö on tosiaan erilaista kuin lowracerilla, vähän vaikeempi saada molemmat jalat polkimiin ja reippaasti liikkeelle. Samoin lyhyt akseliväli tuntuu hitaalla vähän kiikkerämmältä.

Epäilen että kun totut korkeaan pyörään niin huomaat että se nopeus joka korkealla tuntuu kiikkerältä on liian hidas ajettavaksi lowracerilla ensinnäkään.
Se kiikkeryyden tunne voi johtua myös siitä että tässä pää on liki taka-akselin päällä ja lowracerissa edempänä. Myös tangon sivuttainen heiluriliike voi olla eri suuruinen.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Nojanalle
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 4802
Liittynyt: 09 Touko 2010, 07:33
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja Nojanalle »

Kyllä se kiikkeryys johtuu juuri tuosta että pyörä on akaseliväliltään lyhyt ja pää on samalla tasolla kuin taka-akseli.
Lyhyt on herkä kääntymään ja oiva jos porukkaa on ympärillä. Pitkä akseliväli ja runsaampi takaylitys rauhoittaa pyörää roimasti. Väri on kyllä aika "hempeä" ja poikeava mitä yleensä näkee ja sehän on makuasia josata ei kiistellä.
Itse odotan näitä ajotuloksia , vähän pitenmältä ajo tuntumalta, johan siinä täytyy miehen ensin täysin tottua uuteen pyörään . Ennenkuin pystyy sen hyvyytä ja paremmuutta entiseen arvostella. :lol:

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jviirret kirjoitti:

Epäilen että kun totut korkeaan pyörään niin huomaat että se nopeus joka korkealla tuntuu kiikkerältä on liian hidas ajettavaksi lowracerilla ensinnäkään.

Juu...

jviirret kirjoitti:

Se kiikkeryyden tunne voi johtua myös siitä että tässä pää on liki taka-akselin päällä ja lowracerissa edempänä. Myös tangon sivuttainen heiluriliike voi olla eri suuruinen.

Tämä on totta, siksi pistin, vaikka olenkin 180cm pitkä, penkin aivan etumaisiin kiinnitysreikiin. Näin neuvoivat muut MP:n omistajat. Stemmi on hieman eri mittainen kuin lowracerissa (=lyhyempi) joten sitäkin kautta, ja että Roval 700c rattaan kokonaispaino (josta suurin osa eturattaissa on kehällä) on pienempi mutta kehä siis kauempana kuin 451-rattaassa vaikuttaa myös ohjaukseen nopeuden suhteessa.

Kokeilen kunhan kerkeän Campy + Mavic GP4 + 36 2mm pinnaa eturatasta josko suorapuolatun "huteruus" on myös mukana. Jos vielä häiritsee.

Aamusella rullasin vajaan kolmen kilsan työmatkan vekottimella pyöräteitä pitkin ja täytyy sanoa että hyvin kiihtyy. Pienempi massa tuntuu selvästi kun alikulkujen alamäkiin kiihdyttelee. Sama toisin päin, ylämäet menee tosi jouhevasti, tuntuu että joka jalan kuopasu vie selvästi eteenpäin, aivan kuin kunnon kilpapyörällä.

Aamun sääennustus lupas kovaa puuskittaista tuulta ja siitä sain näytteen melkein perillä, ei lowraceriin sivutuulipuuskat näin rajusti ota. Saa nähdä kehtaako lähteä töiden päälle vielä valosalla pidemmälle lenkille jos tuuli pysyy tuolla tasolla tai yltyy...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
Stapani
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 848
Liittynyt: 16 Touko 2008, 20:43
Paikkakunta: 00920 Helsinki

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja Stapani »

Yep

Hieno pyörä ja minä tykkään väristä.
Myös täällä odotetaan mielenkiinnolla noita keskari-vertailuja vanhaan.
Tosin kunnon ajokelejä vertailuun saa hetken odottaa.....

Tapani

Catrike Speed 3x26 2011
Quest XS Carbon 2015 "Kinuski"

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Höregrö kirjoitti:

Wau! Mahtavan näköinen peli, etenkin väri on osunut kohdalleen. Onko kiekot 700c vai 26"? Miltä liikkelle lähteminen ja pysähtyminen korkeammalla pyörällä tuntuu verrattuna lowraceriin?

No väristä voi olla montaa mieltä, mutta jos vaihtoehdot on kerman valkea tai mattamusta niin niistä tämä oli kuitenkin paras. Ja onhan se mukavan pirteä verrattuna M5:n tummaan metallinhohto siniseen...

Komponenteista on tämän keskustelun alussa tarkemminkin (ja eilisessä postissa selvitin vähän lisää mitä se radiaalisuus tarkoittaa) mutta ovat 700c ja 19mm gummit on päällä.

Liikkeelle lähtö on tällä tavallaan kiikkerämpää mutta nopeammin kiihtyvää joten ei vaikeuksia. On vain vähän erilaista, ja nyt on jalka maassa kun lowracerilla pysähtyessä laitoin vain vasemman käden maahan. Ei kestä unohtaa...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

tavasti kirjoitti:

Kyllä ainakin itse yläohjauksessa arvostin sitä saranoitua stemmiä. Jyrkissä, hitaissa käännöksissä nostin pystyy, koska ala-asennossa ei olisi yltänyt kädet kääntämään. Ja esim risteyksissä toisinaan nousen istumaan aikalailla pystyyn että näkee & näkyy hyvin, ja ei muuten onnistu ilman saranaa.

Aamun töihin ajon perusteella tuo sarana on mainio ! Jopa liikkeelle voi lähteä niin ettei selkä ole penkkiä vasten ja stemmi ylempänä. Sama pysähtyessä tai jos pitää risteyksessä liikkeestä katsoa kauemmas/aikaisemmin.

Itse pidän stemmin stopparia ylempänä jotta saan kyynärpäät paremmin kylkiluiden päälle. Kuten M5:ssä... jotenkin tuntuu rennommalta ja vähemmän kädet siellä reisien varjossa ilmanvastusta lisää.

Toisaalta tuo ohjaustanko tai paremminkin hitsattuna sen kiinteä kulma ei tunnu niin hyvältä kuin M5:n säätöjen ansiosta käteen sopivaksi haettu asento (tangon U on niin että kahvat osoittaa about stemmin suuntaan eteenpäin).

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Nojanalle kirjoitti:

Kyllä se kiikkeryys johtuu juuri tuosta että pyörä on akaseliväliltään lyhyt ja pää on samalla tasolla kuin taka-akseli.
Lyhyt on herkä kääntymään ja oiva jos porukkaa on ympärillä. Pitkä akseliväli ja runsaampi takaylitys rauhoittaa pyörää roimasti. Väri on kyllä aika "hempeä" ja poikeava mitä yleensä näkee ja sehän on makuasia josata ei kiistellä.
Itse odotan näitä ajotuloksia , vähän pitenmältä ajo tuntumalta, johan siinä täytyy miehen ensin täysin tottua uuteen pyörään . Ennenkuin pystyy sen hyvyytä ja paremmuutta entiseen arvostella. :lol:

Jepjep.

Siksi viritin ajoasennon täsmälleen samaksi kuin lowracerissa. Eroksi jää vain tuo ohjauksen lievä erilaisuus ja korkeammalla olo.

Jos kelit ei ihan mene persiilleen käyn töiden jälkeen ajamassa vertailun vuoksi ton 55km:n "kisareitin" normi sykkeillä. Saa nähdä miten käy, matkan varrella on about kaikki alueelta löytyvät "mäet". Tasaisella tuskin tällä ennätyksiä tehdään tai juuri havaittavaa eroa lowraceriin...

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja jviirret »

mhelander kirjoitti:

Jos kelit ei ihan mene persiilleen käyn töiden jälkeen ajamassa vertailun vuoksi ton 55km:n "kisareitin" normi sykkeillä. Saa nähdä miten käy, matkan varrella on about kaikki alueelta löytyvät "mäet". Tasaisella tuskin tällä ennätyksiä tehdään tai juuri havaittavaa eroa lowraceriin...

Sun nopeudet normi sykkeelläkin on sellaiset että epäilen lowracerin olevan keskinopeudeltaan nopeampi vielä noin "lyhyellä" matkalla. Varsinkin jos sielä vielä tuulee niinkuin täällä.

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Jos sulla ei ole ongelmia 700c rattaiden kanssa lähdöissä, niin ei mullakaan sitten 650c :D Paljonko on istuinkorkeus? ja keskiön etäisyys tästä?

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja jori »

mhelander kirjoitti:

Kuva
2-4 kg vähemmän painoa, pienempi etupyörän vierintävastus sekä runko jonka jäykkyys keskiöstä takapyörään tuntuu ratakiskolta verrattuna lowracerin pitkään "spagettirunkoon".

PW kirjoitti:

Mikä on voimalinja ?

Kaikki mitä on jalkojen, jotka polkimia pyörittävät, ja takapyörän välissä. Siis keskiöpalkki, päärunko, takahaarukka ja penkki tuentoineen joiden välityksellä/tuella pyörän liike synnytetään.

Laitan tähän vähän yleisempää tarkastelua rungon jäykkyyden perusteista ketjuvoimien kannalta. Kun nyt sopivasti on asian huomioinut esimerkki tarjolla.

Iso osa tuosta MetaPhysicin jäykkyyden tunteesta johtuu etupuomin alapuolelle sijoitetusta vinoreevasta ja sen jatkeena rungon levennyksestä. Nämä ketjulinjaa seuraavat elementit yhdessä poistavat valtaosan etupuomin ylös-alas-joustosta, joka on takavetoisilla olennainen osa puomin joustoa. Lisäksi tietenkin tulee sivuttainen jousto, joka johtuu ketjulinjan sijainnista vastavoiman tarjoavan rungon sivulla. Joustoa kertyy myös ketjulinjan ja puomin/rungon/haarukan kulmasta ja etäisyydestä ketjulinjaan nähden, mikä aiheuttaa kyseisellä kohdalla runkoon etäisyyteen verrannollisen taivutusmomentin ketjulinjan suuntaan.

Etuvetoisessa valtaosa näistä joustosta puuttuu, koska ketjuvoima ei ulotu etuhaarukan takapuolelle lainkaan. Lisäksi lyhyemmän ketjun oma jousto on pienempi. Toisaalta etuvetoisessa joustoa tulee hiukan lisää vetopuolen taittopyörän joustosta, mikä on kuitenkin helppo pitää oikealla suunnittelulla pienenä.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

Syväri kirjoitti:

Jos sulla ei ole ongelmia 700c rattaiden kanssa lähdöissä, niin ei mullakaan sitten 650c :D Paljonko on istuinkorkeus? ja keskiön etäisyys tästä?

MetaBikes sanoo seuraavaa:

Wheelbase = 110cm
Seat height = 60cm
Bottom bracket height = 83cm
Rider's height = 1.70m-1.95m

Kannattaa huomioida että tämä hiilikuitupenkki on muotoiltu niin että sen etureunat on taitettu alas joka helpottaa jalan laittoa maahan.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jori kirjoitti:
mhelander kirjoitti:

Kuva

Laitan tähän vähän yleisempää tarkastelua rungon jäykkyyden perusteista ketjuvoimien kannalta. Kun nyt sopivasti on asian huomioinut esimerkki tarjolla.

Iso osa tuosta MetaPhysicin jäykkyyden tunteesta johtuu etupuomin alapuolelle sijoitetusta vinoreevasta ja sen jatkeena rungon levennyksestä. Nämä ketjulinjaa seuraavat elementit yhdessä poistavat valtaosan etupuomin ylös-alas-joustosta, joka on takavetoisilla olennainen osa puomin joustoa. Lisäksi tietenkin tulee sivuttainen jousto, joka johtuu ketjulinjan sijainnista vastavoiman tarjoavan rungon sivulla. Joustoa kertyy myös ketjulinjan ja puomin/rungon/haarukan kulmasta ja etäisyydestä ketjulinjaan nähden, mikä aiheuttaa kyseisellä kohdalla runkoon etäisyyteen verrannollisen taivutusmomentin ketjulinjan suuntaan.

Kuvasta on myös helppo nähdä ettei ketju taitu vetopuolella rullassa käytännössä lainkaan. Ja että ketju muutenkin seuraa rungon linjaa joten ketjun veto ei paljoa aiheuta taittoa ylös/alas suuntaan. Emäputken ympäristön vahvistukset vielä jäykistävät runkoa ja palkkia myös sivusuunnassa, kuten kuvassa huonosti näkyvä takahaarukan ja päärungon yhtymäkohta jossa on levy poistamassa sivuttaista taittoa.

Voin sanoa että jäykkä on...

jori kirjoitti:

Etuvetoisessa valtaosa näistä joustosta puuttuu, koska ketjuvoima ei ulotu etuhaarukan takapuolelle lainkaan. Lisäksi lyhyemmän ketjun oma jousto on pienempi. Toisaalta etuvetoisessa joustoa tulee hiukan lisää vetopuolen taittopyörän joustosta, mikä on kuitenkin helppo pitää oikealla suunnittelulla pienenä.

Tämä siis puomillisella etuvetoisella. Liikkuvakeskiöinen ei omaa edes tätä "heikkoutta" mutta omaa sitten omansa ohjaamisen ja polkemisen koordinoinnin suhteen.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Avatar
mhelander
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 3772
Liittynyt: 20 Syys 2010, 22:55
Paikkakunta: Oulu

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja mhelander »

jviirret kirjoitti:
mhelander kirjoitti:

Jos kelit ei ihan mene persiilleen käyn töiden jälkeen ajamassa vertailun vuoksi ton 55km:n "kisareitin" normi sykkeillä. Saa nähdä miten käy, matkan varrella on about kaikki alueelta löytyvät "mäet". Tasaisella tuskin tällä ennätyksiä tehdään tai juuri havaittavaa eroa lowraceriin...

Sun nopeudet normi sykkeelläkin on sellaiset että epäilen lowracerin olevan keskinopeudeltaan nopeampi vielä noin "lyhyellä" matkalla. Varsinkin jos sielä vielä tuulee niinkuin täällä.

Saattaapi olla. Töiden jälkeen lähdin polkemaan mutta just kun pääsin reitille löystyi vasemman kengän klossi. Joten eikun kotiin kiristämään, samalla pääsi eroon lukosta.

Matka jatkui, pistin väliajan hieman ohitse ajatellusta paikasta mutta kääntöpaikalle pääsin 47 minuutissa. Sivumyötäistä oli mutta lowracerilla ajelin kovemmalla myötäsellä vähän alhaisemmilla sykkeillä 50 minuuttiin. Tämä todella kiipeää mäet ! Ei mitään vaappumista, tai rungon notkumista. Vaikka 9-lehtisessä oli pienin 21-piikkinen ja nyt on 17. Selvästi paremmin kulkee mäkeen kun käskee.

Sykkeet oli tosiaan korkeammat mutta siihen on montakin syytä: niskatuki ottin ensin kypärään joten sitä ei voinut käyttää (tiedossa). L-koon penkki on ruholle sopivampi mutta M5:n M-kokoinen heitti lapaluiden kohtaa ylemmäs ja näin toimi tavallaan niskatukena. Enemmän sai jännittää niskaa ja ehkä vähän käsiäkin.

Sitten paluumatkalla huomasin että kuuluu jotakin hankausääntä, ja kun lopulta pysähdyin kunnolla katsomaan niin etuvanne otti jarruihin kiinni. Tarkemmin kun miettii sama ääni kuului mennessäkin ylämäissä... joten löysäsin jarrua ja matka jatkui. Loppumatkasta pääsi bio-breikillä pystärikuski ohi jonka nappasin helposti kiinni ja vedin äijää sitten melkein loppumatkan vähän kovemmilla sykkeillä. Roikkui pari kilsaa perässä, tuskin olisi pidemmälle jaksanutkaan siinä tuulessa ja vauhdissa.

Kotona sitten katsoin tarkemmin sitä eturatasta, ja siitähän puuttui pinna. Mutteri pyöri vanteen sisällä joten eikun toinen ratas tilalle ja tuubi veks. Mutterissa ei ollut pinnan pätkää joten se oli vain tippunut (?) pois. Ja toinenkin pinna oli niin löysällä että mutteri melkein oli siitäkin irti. Ei kumma että ohjaus tuntu huteralta kun vanne oli verraten löysästi navassa kiinni...
Ilmeisesti kun rihtasin nuo vanhat rattaat täysin suoriksi niin löystyivät mutterit ja kun 20 vuoden paussin jälkeen sai vähän kyytiä niin alkoivat pinnat irtoilla. Takarattaassa ei mitään ongelmia, sekin on rihtattu sekä viime kesänä että nyt.

No ei kun toinen varapinnoista paikalle ja rihtaamaan uudestaan. Pistin pinnat vähän tiukemmalle ja pudotin sitten kierteisiin CRC:n medium-ruuvilukitetta. Ja tuubiliimalla tuubia takaisin.

Kun virtaa vielä oli niin irroitin alumiinisen niskatuen osan missä pehmuste on kiinni ja muotoilin sen uudestaan niin että osoittaa takaviiston sijaan etuviistoon ja sitten kaareutuu voimakkaasti taakse. Näin yläosa välttää osumisen kypärään ja vaikka niskapanta jää pään ja pehmusteen väliin tukee se nyt kuten on tarkoitus. Mokoma on ilmeisesti suunniteltu huomattavasti pystymmälle penkin kulmalle jossa ilman kypärää kenties toimisi.

Ja stemmin säätöruuviin soft-lock ruuvilukitetta ja korkeus n. sentin korkeammalle kuin lowracerissa. En tykkää tämän tangon kulmasta, saisi osoittaa suoraan stemmin suuntaan mutta kun on kiinteäksi hitsattu. Harkinnassa on katkaista tanko irti stemmistä ja TIG:llä räkiä takaisin parempaan kulmaan. Tai sitten hiilarista tekemään... voisi olla tanko vähän eri mallinen että näkisi paremmin yli.

Tuli ennen töistä lähtöä tilattua 10-vaihteisen kettingit joten kun saapuvat pistän taakse keveämmän Hope & Arc en Ciel rattaan jossa 9-lehtinen pakka. Samalla tulee SRAM Rival jarrut niin saa Forcet mennä takaisin M5:een.

-Mika

Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.

Syväri
Sisällöntuottaja
Viestit: 1236
Liittynyt: 24 Kesä 2011, 14:35
Paikkakunta: Ilmajoki

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja Syväri »

Hyvältä vaikuttaa, mitä nyt pikkuvikoja.

Pakko avautua.. Rupiaa jo ärsyttämään, rungon piti tulla viime viikolla, nyt ensi viikolla. Osien pitäs olla jo matkalla mutta eivät ole. Vaikka tyhjäsin kaikki jotka ei ollu varastossa. arrrrrrrrrrrrrr

Avatar
jviirret
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 12381
Liittynyt: 27 Elo 2006, 10:25
Paikkakunta: Raahe

Re: MetaPhysic framekitti

Viesti Kirjoittaja jviirret »

Syväri kirjoitti:

Pakko avautua.. Rupiaa jo ärsyttämään, rungon piti tulla viime viikolla, nyt ensi viikolla. Osien pitäs olla jo matkalla mutta eivät ole. Vaikka tyhjäsin kaikki jotka ei ollu varastossa. arrrrrrrrrrrrrr

Saattaa joskus kestää, Slywayllä meni tilauksesta 5kk runkojen saapumiseen: http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=7&t=1090

Jukka

Riman ali ja suoraa ohi maalin...

Vastaa Viestiin