Sattumalta nojakki.fi sivustolle eksyin http://nojakki.fi/page9.html tämä mainittu suomalainen nojapyörä onkin tuo Miragebikesin pyörä
Petri
Sattumalta nojakki.fi sivustolle eksyin http://nojakki.fi/page9.html tämä mainittu suomalainen nojapyörä onkin tuo Miragebikesin pyörä
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
PW kirjoitti:Sattumalta nojakki.fi sivustolle eksyin http://nojakki.fi/page9.html tämä mainittu suomalainen nojapyörä onkin tuo Miragebikesin pyörä
Vai olisko kuitenkin tämä http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=2409
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Moi,
Kyllä www.nojakki.fi sivuilla viitataan nimen omaan tähän MirageBikes Nomad pyörään. Pentti, joka ylläpitää noita sivuja veti projektia viime kesään asti, kunnes minä tulin kuvioihin mukaan. Kiitokset Pentille uurastuksesta tuotekehitysvaiheessa. Nyt meillä on menossa ponnistus breikata tämä maailmalla. Pyörä on esimerkiksi näytillä tulevilla Spezi messuilla ja meillä on jo puolen tusinaa vakavasti otettavaa kauppiaskandidaattia maailmalla, joten meillä on hyvät mahdollisuudet saada pallo pyörimään ihan aikuisten oikeasti.
T. Tatu Lund
www.miragebikes.com
No johan!
Mielenkiintoista. Ainakin tuotteistus taitaa olla kunnossa, toivotavasti ajotuntuma vastaa sitä! Tuo akseliveto on tosi mielenkiintoinen ominaisuus!
Jos tuo on fiilikseltään vaikka Spiritiä vastaava niin voisi olla minulle kaupunkipyöräksi ihan mielenkiinnostakin!
TKorho kirjoitti:No johan!
Mielenkiintoista. Ainakin tuotteistus taitaa olla kunnossa, toivotavasti ajotuntuma vastaa sitä! Tuo akseliveto on tosi mielenkiintoinen ominaisuus!Jos tuo on fiilikseltään vaikka Spiritiä vastaava niin voisi olla minulle kaupunkipyöräksi ihan mielenkiinnostakin!
Positiivista kuulla. Tuon suuntaisilla ajatuksilla olemme pyrää viimeistelleet, toki pyrkimyksenä on ollut tehdä pieniä juttuja paremmin kuin Spiritissä. Esimerkkinä voisin antaa penkin muotoilun. Nomad on myös selvästi Spirittiä kalliimmpi, joten laadun onkin oltava joka suhteessa hyvä. Jos pyörän hankkiminen kiinnostaa, niin kannattaa olla yhteyksissä meihin. Katsotaan miten pyörä saadaan käteviten perille. Sivustoltamme löytyy yhteystiedot.
T. Tatu Lund
www.miragebikes.com
Hmm. Mielenkiintoista. Jos HP Velotechnic Spirit maksaa heidän sivuiltaan (ilman rahteja) 1780€, ja hinnoittelu on 'selkeästi kalliimpi', niin puhutaan siis jostain 2500€ pyörästä? Edelleenkin kunnioitettava ja upea projekti, mutta eihän tuo helppo hinta ole.
TKorho kirjoitti:Hmm. Mielenkiintoista. Jos HP Velotechnic Spirit maksaa heidän sivuiltaan (ilman rahteja) 1780€, ja hinnoittelu on 'selkeästi kalliimpi', niin puhutaan siis jostain 2500€ pyörästä? Edelleenkin kunnioitettava ja upea projekti, mutta eihän tuo helppo hinta ole.
Kyllä, ohjeistuksemme on 2995 hinta. Eli pyörä ei suinkaan ole halpa. Toisaalta jos haetaan lähimpiä kilpailijoita, niin Flevo Greenmachine on hinnaltaa 4000 euroa, joten siihen verrattuna Nomad on sangen ok. Spirit ja Streetmachine kulkevat 2000 euron paikkeilla, joten olemme siellä puolivälissä. Ja tarjoaahan Nomad selkeästi erilaisen ratkaisun. Tuotantomääräthän tässä ratkaisevat myös. Ne ovat vähän kaikilla alan valmistajilla enemmän tai vähemmän pieniä. Siksi hinnat näissä tuppaavat olemaan kaikilla suhteellisen korkeita.
T. Tatu
Kaikkea aina verrataan hintaan. Kun pitäs lähtee kohdasta , mikä on laatu ja mitä hyötyjä sillä on saatu. Tässä pyörässä on saatu ketjut pois ja sen tuoma hyöty on huolto vapaus. Kyseessä on markinaali pyörä , markinaali pyörien joukossa. Eli kysyntä on rajattua. Minun mielestä hinta on kohdillaan. Hyvinkin harkittava ostos.
Nojanalle kirjoitti:Kaikkea aina verrataan hintaan. Kun pitäs lähtee kohdasta , mikä on laatu ja mitä hyötyjä sillä on saatu. Tässä pyörässä on saatu ketjut pois ja sen tuoma hyöty on huolto vapaus. Kyseessä on markinaali pyörä , markinaali pyörien joukossa. Eli kysyntä on rajattua. Minun mielestä hinta on kohdillaan. Hyvinkin harkittava ostos.
Varsinkin jos vertaa about vastaavia kisanojakkeja, kuten MetaPhysic:ä ja Vendettaa. Edellisen saa noin 2-3 tonnin hintaan hyvillä osilla ja jälkimmäinen on hinnat alkaen 4 taala-tonnia joka teki siitä ja runkokitistään heti kättelyssä aivan liian kalliin mulle.
Jos kolmella tonnilla saa pyörän jonka huoltotarve on lähes nolla (eli parempi kuin normaalisti ihmisten hankkimien fillareiden) ja käyttövarmuus parempi niin ei se välttämättä ole huono sijoitus.
-Mika
Käytössä: omavalmisteet Evo off-roader @ 2015 & Vendetta kopio @ 2012, tehtaalta M5 CrMo Lowracer @ 2010
Myydyt: Proto off-roader omavalmiste @ 2012-2016, MetaPhysic (26"/29er & 700c) @ 2011-2017.
Joo, en minäkään valita, ei vaan lähde taskurahoilla kolmanneksi pyöräkseni... Sitäpaitsi tajusin vasta nyt että tuossa on 8-vaihteinen napavaihde.
Siihen saa varmaan periaatteessa 11 vaihteisen Alfinen Shimanolta . Kyllä ne 8 riittää normi ajossa.
TatuLund kirjoitti:Kyllä, ohjeistuksemme on 2995 hinta. Eli pyörä ei suinkaan ole halpa. Toisaalta jos haetaan lähimpiä kilpailijoita, niin Flevo Greenmachine on hinnaltaa 4000 euroa, joten siihen verrattuna Nomad on sangen ok.
Kun katsoo pikaisesti niin hintaero kuroutuu kyllä umpeen Flevon vaihteistolla ja hiukan erilaisilla monohaarukoilla. Nyt sitten tekisi mieli testata molempia ja verrata jos reaalihinta on suurinpiirtein samalla tasolla.
Onkohan meilläpäin yhtään Greenmachinea?
Pastori kirjoitti:TatuLund kirjoitti:Kyllä, ohjeistuksemme on 2995 hinta. Eli pyörä ei suinkaan ole halpa. Toisaalta jos haetaan lähimpiä kilpailijoita, niin Flevo Greenmachine on hinnaltaa 4000 euroa, joten siihen verrattuna Nomad on sangen ok.
Kun katsoo pikaisesti niin hintaero kuroutuu kyllä umpeen Flevon vaihteistolla ja hiukan erilaisilla monohaarukoilla. Nyt sitten tekisi mieli testata molempia ja verrata jos reaalihinta on suurinpiirtein samalla tasolla.
Kyllä, analyysisi osuu nappiin. Rohloffin vaihteisto tuo yleensä noin tonnin verran lisähintaa pyörään. Sekä Greenmachine, että Nomad ovat sangen pienen tuotantosarjan tuotteita, joten alumiinirungon materiaaleille ja työstölle tulee aika lähelle samat kustannukset. Niinpä nuo loppuhinnatkin ovat suhteessa aika samoilla haminoilla.
En ole Suomessa yhtään Greenmachinea nähnyt, se on kiinnostava pyörä ja itsekin haluaisin joskus kokeilla sitä. Nojapyörämaailmassa hienoa on juuri tuo erilaisesten ratkaisujen runsaus ja MirageBikesissa olemme ylpeitä siitä, että voimme rikastuttaa sitä entisestään.
Ja vaikka olemme suunnitelleet Nomadin ensisijaisesti urbaanipyöräksi, soveltuu se mukavasti matkantekoonkin. Eilen kiertelin 44km sillä Paimion ympäristössä.