Sivu 1/3

Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 09:08
Kirjoittaja PW

Tutkailin vähän tuota Sunrideriä kun nojanallekin on siihen silmänsä iskeny että mikä laite ? Ulkonäkö, joka tetysti yksi tärkeimpiä valintaperusteista, on ihan kohdallaan. Nopeen näkönen ja muutenkin tyylikäs.
Ajoneuvoon asettuminen saattaa olla helpompaa ku esim. Mangoon tai Questiin koska yläosa kääntyy ylös saranoiden varassa.
Kuvien perusteella Sunrider näyttää enemmän teollisesti valmistetulta ku monet muut velomobiilit. Sisältä päin myös hyvin viimeistellyltä ei keskeneräiseltä niiku monet muut. Tämä ilmeisesti vastaavasti nostaa laitteen painoa toiselle kymmenluvulle, jos tuo 45kg minkä löysin on peruspyörän paino. Eli kaikkee ei voi saada.
Kantavuus noinkin painavalla laitteella on kuitenkin vain 110kg siis kuski ja kamat.
Tiedä sitten miten hyvin käytössä toimii ja kestää kun on noita luukkuja enempi. Pitävätkö ääntä ja kolinaa, tai alkaako repsottaa ajanmyötä jostain ?
Nopeella googlauksella en löytäny juuri mielipiteitä käyttäjiltä, minkä verran noita lie liikkeellä.
Lähtö hintakaan ei tunnu pahalta jos se on tuo noin 5500,- minkä löysin.

Petri


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 10:15
Kirjoittaja Jarcco

http://www.alligt.nl/
Noin 100 kpl niitä on tehty. Uusi kehittyneempi malli on tulossa tänä kesänä. Kokeilin tuollaista viime keväänä Kuten myös Stradaa ja A6:tta. http://muurjar.wordpress.com/2011/05/23 ... in-reissu/ Aika painava se on, sähköapu on tarpeellinen mäkisemmässä maastossa.


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 10:26
Kirjoittaja Nojanalle

Sit kun sen saan ostettua. Niin sähköapu siihen laitetaan. DW:tä tuli taanoin ohjelma jossa tämä ja Hase oli saanut kunnon sähköt avuksi. Tosin ne oli myös rekisterissä Saksassa. Eli kai se täälläkin onnistuu. Luulisi jos ollaa samojen EU lakien piirissä. :lol:


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 10:29
Kirjoittaja jviirret

Laitetaampa suora linkki http://www.sunrider-cycles.com/

PW kirjoitti:

Kuvien perusteella Sunrider näyttää enemmän teollisesti valmistetulta ku monet muut velomobiilit. Sisältä päin myös hyvin viimeistellyltä ei keskeneräiseltä niiku monet muut.

Saman olen minäkin huomannut ja sisältähän näitä kuljettaja enempi katselee kuin ulkoa

Kuva

PW kirjoitti:

Tämä ilmeisesti vastaavasti nostaa laitteen painoa toiselle kymmenluvulle, jos tuo 45kg minkä löysin on peruspyörän paino. Eli kaikkee ei voi saada.

Joo, raskas on. Osansa korirakeenteen lisäksi toki tuo kolmipyörä jousitus jota ei keveimmissä kinnereissä ole. Tässä on oletettavasti painossa mukana nuo varusteetkin, valot, peilit, levyjarrut rumpujen sijaan ja akku. Ei yksittäin paljon, mutta 100g sieltä toinen täältä...

PW kirjoitti:

Lähtö hintakaan ei tunnu pahalta jos se on tuo noin 5500,-

Tuokin selittää painoa. Ei tuohon hintaan kovin eksoottisia materiaaleja voi käyttää.

Jukka


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 10:32
Kirjoittaja jviirret
Jarcco kirjoitti:

Kokeilin tuollaista viime keväänä Kuten myös Stradaa ja A6:tta.

Minkälainen mielikuva jäi sisämelun suhteen, onko niissä eroja? Toisaalta kun pää on kaikissa ulkona niin eipä se nyt maata kaatava ole varmaan missään.

Jukka


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 11:15
Kirjoittaja PW

Jos on jo peruspyörä niin painava ett tarttee sähköavun niin sitt tulee vielä lisää painoo :? kierre valmis. No jollekin se sopii luultavasti miulle ei.
Luulisin ett jos Sakasssa hyväksytty yli suuri moottori ei automaattisesti mene meillä läpi, esim mopona tai muuna kevyenä ajoneuvona. Ei tosin ole oikeeta tietoo,mutt veikkaan ett pitäs katastaa.

Petri


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 11:19
Kirjoittaja Jarcco
jviirret kirjoitti:
Jarcco kirjoitti:

Kokeilin tuollaista viime keväänä Kuten myös Stradaa ja A6:tta.

Minkälainen mielikuva jäi sisämelun suhteen, onko niissä eroja? Toisaalta kun pää on kaikissa ulkona niin eipä se nyt maata kaatava ole varmaan missään.

Jukka

Ei jäänyt mieleen että mikään olisi ollut meluisa, kun alla oli sileää asfalttia. Kun oikein yrittää muistella niin Sunrider saattoi olla hiljaisin. Siinä oli myös eniten tilaa. Jos olisivat autoja niin Sunrider oli vähän kuin taksimersu, A6 corolla ja Strada ferrari :wink:


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 11:42
Kirjoittaja PW

Lukasin Jarcon testin uudestaan ja viimeisessä lauseessa maininta velomobiilien kehittämistarpeista mm. keventämien ja talviajo-ominaisuuksien parantaminen on varmasti totta. Voi olla ett pitää ittekin keskittyä tuohon rakentamiseen ja yrittää tehdä ainakin itselle parempi kuin nuo kaupalliset.

Petri


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 12:45
Kirjoittaja Nojanalle

PW:lä taitaa olla kevättä rinnuksissa. Toisille iskee Autokuume, naisille tuo Verho ja Mekkokuume. Mutta tämä kuume jota mies sairastaa on vakavaa. Älä kiusaa itsee ja perustele ostamista . Sillä kerran tällä eletään ja niin eletään kerran itsemmekin vuoksi. Saapa sit muistella siellä vaivaskodiss , että kyllä minäkin kun olin nuori. :roll:


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 12:51
Kirjoittaja PW
Nojanalle kirjoitti:

PW:lä taitaa olla kevättä rinnuksissa. Toisille iskee Autokuume, naisille tuo Verho ja Mekkokuume. Mutta tämä kuume jota mies sairastaa on vakavaa. Älä kiusaa itsee ja perustele ostamista . Sillä kerran tällä eletään ja niin eletään kerran itsemmekin vuoksi. Saapa sit muistella siellä vaivaskodiss , että kyllä minäkin kun olin nuori. :roll:

Sinnuu vaan yritän härnätä :D näillä kirjotuksilla.

Petri


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 13:16
Kirjoittaja Nojanalle

Hyvin onnistut. Varo että ei tuo kiusa osu omaan nilkaan. :mrgreen: pieni kiusa voi olla suuri. :lol:


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 15:24
Kirjoittaja terppa

Jos kohtuullisen hintaista ja hyvännäköistä etsii ja ei pelkää meteliä niin Allewederillä A8 -malli on jo myynnissä, jos oikein ymmärsin niin toinen proto on valmis ja vehje esitellään Spezi 2012 -messuilla. Painoa on 34 kg eli sen kanssa voi varmaan elää, ulkonäkö on tehty Wawin kaltaiseksi. http://www.alligt.nl/bodies/alleweder-a8.html

Kuva

Positiivista on rakennussarjan hinta: 3445€ ja todennäköisesti rahti on paljon kohtuullisempi kuin valmiissa kinnerissä. Se on sitten ostajasta kiinni onko huono asia, että joutuu/saa tunnin poikineen tallissa viettää rakennellen. Vailla mitään käytännön kokemusta epäilen kuitenkin aika meluisaksi kulkineeksi. Ulkonäkö jakaa mielipiteitä mutta jos ei maalia tuhlaa niin näistä alumiinisista tulee vanha hävittäjä fiilis. Minulta on mennyt ohi millaisen takuun muut valmistat antaa mutta Alewederin takuu 5 vuotta tai 50 000 km kuulostaa aika hyvältä.

A4-mallin saisi 600€ halvemmalla mutta ei samalla tavoin hivele ainakaan mun silmää.

Jos ei kumppanilta tule ostolupaa niin voi sitten reteesti sanoa, että mä teen sitten itse ja tilata rakennussarjan ja jos rahasta tulee myöhemmin puhetta niin voi todeta, että se on erikoismetalli nykyään hinnoissaan :wink: :D


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 16:04
Kirjoittaja PW

Noista allewedereistä en oo niin paljoo googlannu ett oisin saanu tolkkua mikä on mikäkin ku noita numeroitakin on vaikk kuin paljon ja osa on alumiinia osa kuituu tai muovii. Noista vois kyllä oman otsikon alle joku tietävämpi laittaa tarinaa.

Petri


Re: Sunrider

Lähetetty: 25 Maalis 2012, 16:12
Kirjoittaja terppa

http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopi ... =15#p20967 -linkin takaa löytyy pikakatsaus nykymalleihin.


Re: Sunrider

Lähetetty: 26 Maalis 2012, 23:57
Kirjoittaja ajarmala
PW kirjoitti:

Tutkailin vähän tuota Sunrideriä
Petri

Tulee vähän myöhässä, kun huomasin tämän keskustelun vasta:
---cut---
Pejantai 15.4.2011 Ijmuiden
Aerorider bv: täällä on Sunridereitä. Ajoin kahta versiota.

Sunrider moottorilla, mutta ilman sähköavustusta, koska akku oli tyhjä: laite on kovasti painava ja toimimattoman avustuksen takia erittäin raskas polkea ja erityisesti kiihdyttää. Onnistuin onneksi löytämään täältä satama-alueella sijaitsevalta paikalta yhden asfaltoidun tien pätkän (vaivaiset 300 m), jolla saattoi tehdä rullauskokeet (muut tiet olivat betonista nupukiveä…).

Sunrider sähköavustuksella: tämä on toki vänkä ajaa, koska sähköavustuksella laitteen saa helposti kiihdytetyksi vauhtiin ja jotenkin tuntui, että tämä versio olisi ollutkin kevyempi ajaa kuin tuo edellinen (olisiko niin, että toimimaton sähkömoottori siinä olisi tosiaankin syönyt tehoja?). Rullaukset toki tehty ja paremmalla skaalalla kuin edellisellä, koska kiihdytykset onnistuvat.

Sunrider on erittäin viimeistellyn näköinen myös sisätiloiltaan, mutta samalla se tekee sen kovasti painavaksi, koska kuori on siis oikeastaan kaksinkertainen, kun muissa se on vain ulkokuori. Laite tarvitsee ehdottomasti sähköavustuksen ja sitä ilman ei ole ollenkaan kiva ajaa eli on raskas.
---tuc---

T. Ari