Mittareista
Osaako joku neuvoa mikä olisi edullinen, kestävä ja helposti luettava mittarimalli, jossa olisi mm. poljinkierrosten laskuanturit?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Osaako joku neuvoa mikä olisi edullinen, kestävä ja helposti luettava mittarimalli, jossa olisi mm. poljinkierrosten laskuanturit?
Mulla on tämä sigman bc1609. 35e, toimintoja ihan riittävästi ja saa kadenssianturin mut maksaa kympin ekstraa. Johdot nippanappa riittää nojakkiin takapyörälle, etupyörälle helposti.
Minulla on tämä: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=28224
Ei moitittavaa. Langalliset anturit, jotka on kivat, kun ei tarvi vaihdella pattereita.
Jos kiinnostaa liittää syke listalle. Niin lues tää:
Ja jos pitää päästä halvalla, niin erillinen mittari kadenssia mittaamaan. Eli toinen tavallinen fillarin mittari. Tarkan lukeman saamiseksi pitäisi olla sellainen jossa renkaan kehä määritellään milleinä, eikä niin kuin bilteman mittarissa, renkaan halkaisija tuumina. Lisäbonuksena mittari näyttää 'kadensiskilometrit' eli on mahdollista laskea montako kierrosta jalat ovat pyörineet reissulla
Tahtoisi löytää sellaisen mittarin, joka
Garminillahan noita on, mutta ovat kalliita. Onko porukoilla muita merkkejä käytössä?
ajarmala kirjoitti:Tahtoisi löytää sellaisen mittarin, joka
- näyttää nopeuden, matkan, ajan (nämä vain GPS:stä), sykkeen ja kadenssin
- logittaa GPS-tiedot, barometrisen korkeuden, sykkeen ja kadenssin kerran sekunnissa
- antaa siirtää lokin exceliin (vaikka sitten kiertotietäkin)
Garminillahan noita on, mutta ovat kalliita. Onko porukoilla muita merkkejä käytössä?
Onko 260 € kotiin toimitettuna liikaa ? Sillä saa Garmin Edge 500 gps-mittarin, nopeus & kadenssi sensorin, sykevyön ja pari telinettä. Ja pelaa... jopa Linux-käyttäjälle.
mhelander kirjoitti:Onko 260 € kotiin toimitettuna liikaa ? Sillä saa Garmin Edge 500 gps-mittarin, nopeus & kadenssi sensorin, sykevyön ja pari telinettä. Ja pelaa... jopa Linux-käyttäjälle.
Linuxissa? Jees! Loistavaa! Täytyy pitää mielessä tämä Garmin. Tiedossa se kyllä on ollut, mutta olisiko muitakin merkkejä olemassa?
Logittaako se myös sykkeen, kadenssin ja barometrisen korkeuden joka sekunti samalla tavalla, kuin GPS-infon?
ajarmala kirjoitti:Tiedossa se kyllä on ollut, mutta olisiko muitakin merkkejä olemassa?
On: http://dx.com/p/genuine-gssport-gb-580p ... 036?item=3 mutta tuosta tuskin kellään kokemuksia.
Jukka
ajarmala kirjoitti:Logittaako se myös sykkeen, kadenssin ja barometrisen korkeuden joka sekunti samalla tavalla, kuin GPS-infon?
Tottakai. Ja 3.00 firmwarella tallettaa referenssi korkeuden merenpinnasta ja käyttää sitä jolloin barometrisesti mitattuna korkeudet ja nousut mittautuu nyt oikein (tai ainakin tarkemmin). Vielä on tarkistamatta alamäkeen rullatessa että tallettaako nopeuden pyöräsensorista vai GPS:stä. 2.80 talletti GPS-nopeuden joka oli mitä sattuu, molemmat näyttävät kyllä pyöräsensorin nopeutta ruudulla.
On aivan mainio mittari, ja taustavalon saa päälle pimeällä ajaessa, silti akku kestää pitkään.
mhelander kirjoitti:....On aivan mainio mittari, ja taustavalon saa päälle pimeällä ajaessa, silti akku kestää pitkään.
Taustavaloa kyllä kaipais näin iltojen pimetessä. Bikeplanetissa oli tuota minun mittaria hintaan 30 euroa.
janx kirjoitti:Taustavaloa kyllä kaipais näin iltojen pimetessä.
Itse mietin vaikka mitä kypärä ledi viritystä viime syksynä kun km-kisassa ajelin viimeiset pitkät lenkit pilkkopimeässä. Sykkeen näki T6c:stä vain kun auto ajoi ohi...
Tuo Edgen taustavalo on mainio, sen kirkkautta voi myös säätää jos häiritsee tien näkemistä. Ja oman lämpömittarinsa mukaan lämmittää mittaria pari astetta jolloin kylmemmällä kelillä toimii näyttö vähän paremmin. Garmin lupaa tuolle -10 C joka riittänee joten kuten talvellakin minulle, kylmemmällä pitänee joka tapauksessa vaihtaa T6c ja laittaa se ranteeseen jolloin vaatteiden läpi vuotava lämpö pitää mittarin hengissä.
Ei GPS-reitin mittausta tarvita talvella, lenkkivaihtoehtoja ei montaa ole joten kun on ne ehtinyt kerran ajella Garminin kanssa niin Suunnon mittaamat keskiarvot sykkeelle, kadenssille ja nopeudelle riittää seurantamielessä mainiosti.
mhelander kirjoitti:Ei GPS-reitin mittausta tarvita talvella, lenkkivaihtoehtoja ei montaa ole joten kun on ne ehtinyt kerran ajella Garminin kanssa niin Suunnon mittaamat keskiarvot sykkeelle, kadenssille ja nopeudelle riittää seurantamielessä mainiosti.
Eikös se garminin voi laittaa esim. taskuun kovilla pakkasilla. Tuskin sulla ihan niin hurjat vaatteet on ettei se sais GPS signaalia sieltä käsin ja reittiä talteen jota voi sitten jälkikäteen ihmetellä.
Wacky kirjoitti:Eikös se garminin voi laittaa esim. taskuun kovilla pakkasilla. Tuskin sulla ihan niin hurjat vaatteet on ettei se sais GPS signaalia sieltä käsin ja reittiä talteen jota voi sitten jälkikäteen ihmetellä.
No miksei, pitää vaan saada syke näkyville ettei pääse karkaamaan lenkillä liian korkeaksi, reiteillä kun on "rullaavia mäkiä" joiden jälkeen helposti jää kovempi tahti päälle. Ja kaksi sykevyötä päällä ei toimi.
mhelander kirjoitti:No miksei, pitää vaan saada syke näkyville ettei pääse karkaamaan lenkillä liian korkeaksi, reiteillä kun on "rullaavia mäkiä" joiden jälkeen helposti jää kovempi tahti päälle. Ja kaksi sykevyötä päällä ei toimi.
Senhän saa ranteeseen kiinni sen 500:en. Jossain näin ihan jutunkin siitä.