Re: Nojapyöriä Youtubessa
Onkohan tämä jo ollut täällä?
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Onkohan tämä jo ollut täällä?
irakas kirjoitti:Onkohan tämä jo ollut täällä?
On, asian voi varmistaa itsekkin kopioimalla youtubelinkistä loppuosan(tässä xhc8NSPQNlU) hakukenttään
http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... NlU#p69654
http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... NlU#p63197
http://nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.ph ... NlU#p51338
Jukka
8,5kg kuitu MBB, harmi etten ymmärrä yhtään italiaa.
Ota purjelautailija kyytiin.
YouTubessa Punasii Päin -leffan traileri. Mukana vilahtaa nojapyörä.
Neliveto: https://www.youtube.com/watch?v=kHf8862zj5o
Näitä on nyt useitakin erilaisia, käyttävätköhän samaa etuvetosysteemiä?
https://www.youtube.com/results?search_ ... mbent+quad
Useimmille riittäisi etuvetokin, mutta ei vissiin herätä tarpeeksi kiinnostusta?
Toimivan oloinen katkaisu-idea pythonin niveleen:
Satulatolpasta ja pyörän navoista tuttu pikalukko, nivelen lisäksi takapään jarrukahva lähtee etupäähän kuuluvasta ohjaustangosta ilmeisesti samalla mekanismilla?
Jukka
Samalla kanavalla keulitaan nojakilla
Jukka
No, ei oo ainoa laatuaan:
Jälkimmäinen ilemisesti ainakin käynyt suomessa:
Varttimaili(400m) 70sek, paljoko se on keskinopeutta? edit: n. 20,5km/h
Jukka
jviirret kirjoitti:Toimivan oloinen katkaisu-idea pythonin niveleen:
Satulatolpasta ja pyörän navoista tuttu pikalukko, nivelen lisäksi takapään jarrukahva lähtee etupäähän kuuluvasta ohjaustangosta ilmeisesti samalla mekanismilla?
Jukka
Tuohan on hyvä. Itse nivel on flevotyyppinen, mutta ohjausakselitapin kiinnitys takarunkoon kätevämpi ja sanoisin että tukevampi.
Eipä ole tullut mieleen, että katkaistavan pyörän ohjaustanko voi tosiaan katketa takajarrun puolelta. Helpompi tuo on, kuin alkaa irroittelemaan tuplajarrukahvaa tai vaijereita deltatrikessä.
Kaikkia ne venäläiset keksii
Go one evo-R esittelyvideo. Hyvin sujuvaa enklantia sälli puhelee, mutta kehuu ajelevansa Suomessa! Onks tuttu tapaus esim kinnerirekisterin pitäjälle? Mä en ainakaan ole kuullut että tollanen löytyis suomesta.
Lisäystä; .. Olihan siellä listassa näköjään tollanen kun vaan vaivaantui tarkistamaan.
Saksan velomobiilifoorumilla on ollut jonkin verran esillä takarenkaan räjähdys ajaessa ja sen aiheuttamat riskit kun muutama kuski on siellä ajanut räjähdyksen jälkeen nurin. Nyt yksi oli saanut tapauksen nauhallekin: https://www.youtube.com/embed/7rsu1Ime1nY
Mutta siis ei selvästikään mikään leikin asia, huonolla tuurilla tuossa videonkin tapauksessa olisi voinut käydä ikävästi. Kannattaisi siis varmaan silloin tällöin vilkaista takarenkaan kuntoa ja vaihtaakin vaikka ei vielä tarvetta näyttäisi erityisesti olevankaan.
TMS kirjoitti:Saksan velomobiilifoorumilla on ollut jonkin verran esillä takarenkaan räjähdys ajaessa ja sen aiheuttamat riskit kun muutama kuski on siellä ajanut räjähdyksen jälkeen nurin. Nyt yksi oli saanut tapauksen nauhallekin: https://www.youtube.com/embed/7rsu1Ime1nY
Mutta siis ei selvästikään mikään leikin asia, huonolla tuurilla tuossa videonkin tapauksessa olisi voinut käydä ikävästi. Kannattaisi siis varmaan silloin tällöin vilkaista takarenkaan kuntoa ja vaihtaakin vaikka ei vielä tarvetta näyttäisi erityisesti olevankaan.
TdH:ssa taannoin alamäessä Mangon takarenkaan puhjettua fiilis oli, että peräpää lähtee innokkaasti luikertelemaan sivulle, ja tulee kiirus saada kinneri pysähtymään ennen kuin lähtee omille teilleen. Onneksi oli suora tie eikä mutka...
Joku pieni "kannuspyörä" noihin kolmipyöräisiin pitäisi saada, siis sellainen jonka varassa takapää kulkee takarenkaan rikkouduttua. Tällaisenhan oli joku kinneriinsä rakennellut, linkki oli taannoin jossain täällä foorumilla.
Nelipyöräisten yleistymistä odotellessa...
Olikos joku tuumannut, että leveämpi rengas lähtee helpommin vanteelta takakumin puhjetessa
verrattuna kapeampaan? Mikä rengas oli takana tuossa Saksan tapauksessa? Ai niin, DF:n ei taida edes
mennä paksu takakumi...…….
Videon pyörässä oli Contin GP Force 25-622 koossa sisäkumin kera. Eli tässä kohdin ei auttanut kapea ja matalakaan kumi. Ajonopeus oli ollut 40 km/h räjähdyksen sattuessa. Sen verran tässä oli kaivettu verta nenästä että kyseistä rengasta oli uutena yritetty laittaa tubeleksiksi, mutta se oli pompannut pois vanteelta. Sen jälkeen ajettu yli 3tkm sisurin kanssa mutta nyt siis ilmeisesti taas rengas hyppäsi vanteelta aiheuttaen räjähdyksen. Olisiko rengas saanut kipeää jo silloin ensimmäisellä vanteelta pomppaamisella?