Suomessa ei vissiin ole kauheasti LWB pyöriä näkynyt? Taitavat olla enemmänkin suosittuja tuolla USAssa.
Joka tapauksessa sydämeni sykkää noille naurettavan pitkille venytetyille masiinoille ja tarkoitus olisi hankkia sellainen ensi kesäksi, jos ja kun lähettifirmani alkaa tuottaa jotain, insallah.
Mutta mutta, oli tarkoitus hieman spekuloida näitä malleja. Eli yritän nyt päättää hankkisinko
RANSin Stratus XP:n
Longbikes Slipstreamin
vaiko
HASEn Tagunin
Hasen etuna on tietty helpompi saatavuus, Slipstream ja Stratus XP ovat varmaankin suht kalliita rahdattavia (plus tulli, tietty) mutta ehkäpä voisikin tilata vain rungon? Ei tuo Tagunkaan kyllä varsinaiseti halpa ole. Stratus XP on yläohjauksella, Slipstreamissa ja Tagunissa alaohjaus raidetangolla
Käyttötarkoituksena olisi tälläinen toooooooosi pitkien matkojen ajelu pohjois-Norjassa tai Islannissa (siis kuitenkin enempi tiellä, ei maastossa). Haluan nimenomaan ChroMo rungon mahdollisimman vähillä kommervenkeillä (Tagunin iskari arveluttaa...)
Eli olisi kiva kuulla jos jollain on kokemuksia LWBstä? Ja jos joku on mua näppärämpi hitsausvehkeiden kanssa niin toki saa jotain projektirakentelua ehdotella ja esitellä.[/img]
Lähetetty: 23 Heinä 2007, 10:45
Kirjoittaja JTH
Listastasi puuttui LWB klassikko Easy Racer Tour easy. Tästähän on olemassa aika hienot ohjeet sen tekemiseen. Itellä on alullaan TE-kloonin valmistus. Ja samaan tarkoitukseen on tulossa, matkafillariksi..
Listastasi puuttui LWB klassikko Easy Racer Tour easy. Tästähän on olemassa aika hienot ohjeet sen tekemiseen. Itellä on alullaan TE-kloonin valmistus. Ja samaan tarkoitukseen on tulossa, matkafillariksi..
Kiitos linkistä! Easy Racer on kyllä aivan mahtavan hieno peli.
Voi kumpa olisikin aikaa ja työkaluja tuollaiseen projektiin.
Lähetetty: 23 Heinä 2007, 12:53
Kirjoittaja Jarcco
Mulla on omavalmiste LWB ja tosi tyytyväinen siihen olen. Sopii juuri siihen käyttöön mihin fillaria tarvin, eli työmatkoille ja lyhyille muutaman kymmenen km:n lenkeille. Varmaan toimisi pitkilläkin reissuilla myös. http://personal.inet.fi/koti/muurman/LWB/index.htm
Jenkkivalmistajat toimittavat kyllä pelkän rungonkin ja voi olla jopa ihan kohtuuhintainen nykyisellä dollarin kurssilla. Stratus Le olisi halvempi kuin xp ja ihan ok ajokki sekin. Bacchettalta on tulossa kiinnostava uutuus, Bellandare: http://www.bacchettabikes.com/recumbent ... endare.htm
Jos mahdollista, kannattaa kokeilla ylä- ja alaohjattuja malleja ensin, vaikka swb- mallisia koska ohjaustangon paikka on se merkittävin ero näissä pyörissä.
Lähetetty: 23 Heinä 2007, 19:46
Kirjoittaja jviirret
Mulla on nyt vuoden ollut käytössä itsetehty pyörä rans26:n mitoilla: http://www.ransbikes.com/V2%202607.htm http://www.omanetti.fi/ninajukk/26lwb.htm
Pääsääntöisesti työmatka-ajoa, 20-30min/suunta, 8km matka. Joskus olen n.18km pätkän kokeillut ajella yhteen kyytiin. Noiden kokemusten perusteella ehdottomasti ala-ohjattava, jos yhtäjaksoiset ajomatkat on 30-60min tai enempi. Kädet(hartiat) alkaa tuossa kohden rasittua liikaa.
Rengaskooksi suosittelen molempiin päihin samaa 26" rengasta. Ei tarvi matkoilla kuin yhden vararenkaan ja on mukavampi kuin pieni rengas.
Jukka
Lähetetty: 24 Heinä 2007, 22:33
Kirjoittaja Hyötypyörä
Kiitosta mahtavista rakentelukuvista. Me ollaan tässä muutaman kaverin kanssa puhuttu jonkinlaisen tilan hankinnasta kerho- ja rakentelukäyttöön, mutta vielä ei ole mitään konkreettista saatu aikaan. Todennäköisesti menee ensi kesän hommiksi.
angletechcycles ilmotti että Stratuskin siirtyy pohjolaan noin 200-300e hintaan. Nyt kyllä on aika vaikea valinta Stratuksen ja Slipstreamin välillä.
Lähetetty: 25 Heinä 2007, 21:45
Kirjoittaja jviirret
No kyllähän yhden nojakin rakentelee vaikka taivasalla. Mullakin tahtoo autotalli olla kaiken mailman törkyä niin täynnä, että suurin osa nojakeista on tullut tehtyä siinä oviaukossa...
nyt kun vain olisi osaavaa porukkaa lähimailla ...
Lähetetty: 31 Heinä 2007, 19:52
Kirjoittaja jviirret
Herää kysymys että miksi tuollaisia pyöriä tehdään? Akseliväliltään ylipitkä, olisi järkevämpi jos etuosa rungosta olisi 10-20cm lyhempi.
Tuolla ketjulinjalla istuinkin olisi helppo laitta 10cm alemmas.
Jukka
Lähetetty: 31 Heinä 2007, 20:14
Kirjoittaja Hyötypyörä
jviirret kirjoitti:
Herää kysymys että miksi tuollaisia pyöriä tehdään? Akseliväliltään ylipitkä, olisi järkevämpi jos etuosa rungosta olisi 10-20cm lyhempi.
Tuolla ketjulinjalla istuinkin olisi helppo laitta 10cm alemmas.
Jukka
Estetiikka, varmaankin. Löytyy tuolta Atomic Zombien sivustolta toki alaohjattava joka on vähän normaalimman näköinen. Tuo ohjasysteemi Meridianissa näyttää jännältä, veikkan että myös toimii aika mukavasti.
Lähetetty: 31 Heinä 2007, 20:34
Kirjoittaja Jarcco
jviirret kirjoitti:
Herää kysymys että miksi tuollaisia pyöriä tehdään? Akseliväliltään ylipitkä, olisi järkevämpi jos etuosa rungosta olisi 10-20cm lyhempi.
Tuolla ketjulinjalla istuinkin olisi helppo laitta 10cm alemmas.
Jukka
Varmaankin tuossa on jätetty keskiön säätövaraa pitemmällekin kuskille.
Minun silmään tuollainen "kauko-ohjaus ei sovi, minusta se on turha koska yläohjaus toimii hyvin vähemmillä osilla sekä on kevyempi ja toimintavarmempi.
Lähetetty: 01 Elo 2007, 19:18
Kirjoittaja jviirret
Jarcco kirjoitti:
Minun silmään tuollainen "kauko-ohjaus ei sovi, minusta se on turha koska yläohjaus toimii hyvin vähemmillä osilla sekä on kevyempi ja toimintavarmempi.
Tuo akseliväli taitaa olla liian pitkä toimivalle yläohjaukselle. Tulee liikaa tilttiä tai liian loiva keulakulma, jolloin tasapainon ylläpitämiseksi tehtävät ohjausliikkeet laajoja.
Jukka
Lähetetty: 05 Elo 2007, 14:32
Kirjoittaja Hyötypyörä
No tulipas nyt sittenkin hankittua kymmenisen vuotta vanha Challengen Distance, joka tuntuu tarkoitukseen mitä parhaalta. Pistän kuvia jahka saan otettua