Re: ICE Sprint 26 & Azub Max
Nyt meni hiukan reilu 50 km lenkki alle kahdessa tunnissa Azubilla. Mielestäni ihan hyvä noilla nousuilla, näillä läskeillä ja polvilla (ja tuolla pyörällä). Nyt jälkeenpäin vähän polvet protestoi, muttei pahasti.
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Nyt meni hiukan reilu 50 km lenkki alle kahdessa tunnissa Azubilla. Mielestäni ihan hyvä noilla nousuilla, näillä läskeillä ja polvilla (ja tuolla pyörällä). Nyt jälkeenpäin vähän polvet protestoi, muttei pahasti.
kmb kirjoitti:Video reissulta:
Olipas monta tuttua näkymää omilta nojapyöräretkiltäni.
kmb kirjoitti:Video reissulta:
Kattelin että ohjaustanko olis sulla aika vinossa. Kaatuessa varmaan vääntynyt, mutta sen saa suunnilleen suoraksi kun avaa stemmin ja teleskoopin kiristyksen ja säätää suoraksi. Aukiollessaan se ei toki sillon ole suorassa vaan lepää jommalla kummalla puolella runkoa kun rengas on suorassa
Lyhyt päivitys lähinnä kaluston osalta.
Hankin peräkärryn ja siihen koiran:
Menin Polarille töihin ja sain testattavaksi juttuja:
Noihin polkimiin sopivat kengät pitäisi vielä hankkia.
Peräkärry! Koira! Leluja! Kyllä käy kateeksi
Joudut kengät ja klossit maksattamaan firmalla
Sain vihdoin ajettua kadenssisensorin (ja nopeussensorin) kera vähän pidemmän lenkin, tältä näyttävät mittaustulokset: https://flow.polar.com/training/analysis/657346496
Kadenssin keskiarvo näyttäisi olevan tasan sata. Käppyröitä vertaillessa jonkunlainen yllätys itselle oli tuo, että mäkisyys ei tunnu kadenssia muuttavan oikein mitenkään (no, poislukien ne alamäet joissa en polje).
Otappa kuva, miten olet sen kadenssisensorin asentanut nojakkiin? Mä joskus koitin netistä löytää kuvaa mistä olis hahmottanut miten se nojakissa mahdollisesti tulis asennettua mutta en päässyt hajulle. Oli tosin sports trackerin sensori jota sillon tutkailin, mutta kuitenkin...
Mahe kirjoitti:Otappa kuva, miten olet sen kadenssisensorin asentanut nojakkiin? Mä joskus koitin netistä löytää kuvaa mistä olis hahmottanut miten se nojakissa mahdollisesti tulis asennettua mutta en päässyt hajulle. Oli tosin sports trackerin sensori jota sillon tutkailin, mutta kuitenkin...
Minä ratkaisin kadenssisensorin asentamisen nojakkiin (ja kinneriin) sillä, että tilasin nummelalaisesta polkupyöräliikkeestä 35 eurolla Garminiin uudenmallisen kiihtyvyysanturiin perustuvan kadenssisensorin. Se on muodoltaan pieni laatta, jonka voi teipata helposti kampeen ilmastointiteipillä, jota Myytinmurtajatkin paljon käyttävät. Eikä se tarvitse mitään magneettia vastakappaleekseen. Helppo on tämä uutuus, ainakin varrattuna siihen entiseen sirkukseen, joka oli kammottava häkkyrä ja siten mahdoton kiinnittää nojakkiin tai kinneriin. Jos jollakin vielä on pystypyörä, niin voisin myydä sen häkkyrän kohtuuhintaan...
Mahe kirjoitti:Otappa kuva, miten olet sen kadenssisensorin asentanut nojakkiin?
Sensori siis menee hyvin Azubin paksuun runkoputkeen, sensorin "asetin" on kumia ja sen saa käytännössä minkä tahansa kokoiseen putkeen kiinni. Mukana tulleet nippusiteet tosin jäivät liian lyhyiksi.
Magneettia en saanut ilman virittelyä riittävän lähelle sensoria, joten tein nippusiteestä tuommoisen rinkulan, johon magneetin teippasin. Rinkulan teippasin polkimen kampeen.
Mahdollisesti parempi systeemi olisi hankkia vahva neodyymimagneetti jonka pistää polkimen ruuvviin (johon magneetti tarttuu). Jos ei ole riittävän voimakas sieltä asti rekisteröimään polkaisua, magneeettiin voisi pistää kiinni jonkun metallitapin, joka kurottaisi kohti sensoria.
Miksei rattaan puolelle. Ratas on lähempänä puomia, jolloin ei tarvita kurotinrakennetta ja magneetin saa kiinni sisimmän rattaan ruuvin kantaan magneetilla itsellään.