MENI JO: Annetaan hyvään kotiin melkein valmis r200:n runko

Nojapyörien kauppapaikka.
Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

MENI JO: Annetaan hyvään kotiin melkein valmis r200:n runko

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Annetaan hyvä projekti jollekulle loppuun saatettavaksi.

R200 oli hyvä idea. Tein sitä ahkerasti viime syksynä. Mutta taikauskoisten henkilökohtaisten syiden vuoksi mua ei kertakaikkiaan huvita palata tähän hankkeeseen enää olleskaan, ikinä.

Rakkine on lähes valmis. Takahaarukka uupuu - sekä poljinkeskiö on hitsaamatta ja puomin kiinnitys tekemättä - ja taittopyörän paikka. Etuvtoistahan mä tästä suunnittelin - mutten tietenkään puutu siihen mihin veto sitten tulee.

Tästä saisi ILIMATTEEKSI joku lähes valmiin rungon. Sanoisin että päivän työllä saisi valmiin kulkineen.

Alkuvaiheen kuva tässä:
Kuva

Kuvasta poiketen rungot saumat ja emäputki on hitsattu kiinni. Rungon takaosa on pätkäisty valmiiksi poikki. Paksumman neliöputken sisään tuleva pätkä jossa on sovitus poljinkeskiölle ei myöskään näy.

Rekennusprojektista täällä lisää: http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=2634

Erikoistarjoukseen kuuluu:

  • Runko
  • kuljetus JNS-JKL-TRE-NOKIA akselilla, jota silloin tällöin ajelen.
  • tarvittaessa 559 kierrätysrenkaat löytyy bonarina

HUOM: Stemmi, penkki yms. ovat kuudeessä, joten ne eivät kuulu "hintaan"

EDIT: Tuhosin tavastin ja mun joutavat kuvan näkymiseen liittyvät viestit tuosta alta.

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: MENI JO: Annetaan hyvään kotiin melkein valmis r200:n ru

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Kiva. Tälle löytyi koti.

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: MENI JO: Annetaan hyvään kotiin melkein valmis r200:n ru

Viesti Kirjoittaja jori »

Tuleeko uusi nojapyöräilijä?

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Avatar
Pastori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 7042
Liittynyt: 22 Joulu 2007, 16:07
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: MENI JO: Annetaan hyvään kotiin melkein valmis r200:n ru

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Joo. Helsinkiin. Raportoikoon itse. Zox henkistä oli suunnitellut tekevänsä ja täähän nyt on tosi hyvä startti sille. 24 kiekot kuulemma tulee alle. Tässähän on kuudeeta kymmenen senttiä matalammalla toi jakkaran paikka joten noilla 24 kiekoilla tulee ihan koko perheen pyörä.

KlausS
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: MENI JO: Annetaan hyvään kotiin melkein valmis r200:n ru

Viesti Kirjoittaja KlausS »

Tässä lyhyt raportti r200 rungon uudelta omistajalta.

Runko tulee kotiin, jossa on ennestään Hase Kettwiesel ja Challenge Mistral pyörät jatkuvassa käytössä. Viime talvena rakensin varttia vaille valmiiksi Puu-Bachetta http://www.nojapyorafoorumi.fi/viewtopic.php?f=3&t=2842 -projektini.
Minulle on tuon Puu-Bachetta projektin yhteydessä kertynyt kasapäin uusia pyöränosia, kuten vaihteisto, kampisarja, sekä 24" etu- ja takapyörät. Olenkin koko kesän suunnitellut uutta projektia syksylle ja esikuvana on ollut etuvetoiset Zox-pyörät. Lupaan syksyn mittaan kertoa "Nojapyörän rakentaminen" -kohdassa r200 projektin etenemisestä uudessa kodissa.

-Klasu-

Vastaa Viestiin