Olis taas kyssäriä Kissaniitylle ja muillekkin tietäville?

Onko mielessäsi nojapyöriin tai nojapyöräilyyn liittyvä kysymys? Haluatko kertoa kokemuksistasi? Kirjoita tänne ja saat varmasti vastauksia.
Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Olis taas kyssäriä Kissaniitylle ja muillekkin tietäville?

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

Tuossa pohdin takahaarukan ja rungon kiinnitystä/laakerointia tuntematta kuitenkaan rakennetta sen tarkemmin.
Haasteena ilmeisesti on estää veden ja hiekan pääsy tekemään tuhojaan...tuli mieleen (kokemusta psa autoista ja taka-akselituhoista)
näyttäs että alapuolelle vois porata vaikka kuusmilliselle rasvanipalle reiän...hydraamatonta rasvaa täyteen ja pitää pienen ylipaineen.
Vois jopa toimia jos se pääsee laakeritkin suojaamaan mallia ikuinen peli. Azubin sivuilla azub5 blogissa kuva siitä päättelin.
Ei viitsis purkamaankaan lähteä katsoakseen mitä sisältää....kommentteja kiitos.

Talvikumit alla hyvin kulkee huonommallakin pinnalla mutta se jaksaa ihmetyttää mikä se vastaantulijoita hymyilyttaa????

jori
Pistosuojattu sisällöntuottaja
Viestit: 13804
Liittynyt: 15 Syys 2006, 19:00
Paikkakunta: Tampere, Petsamo

Re: Olis taas kyssäriä Kissaniitylle ja muillekkin tietävill

Viesti Kirjoittaja jori »

Baskeri kirjoitti:

Tuossa pohdin takahaarukan ja rungon kiinnitystä/laakerointia tuntematta kuitenkaan rakennetta sen tarkemmin.
Haasteena ilmeisesti on estää veden ja hiekan pääsy tekemään tuhojaan...tuli mieleen (kokemusta psa autoista ja taka-akselituhoista)
näyttäs että alapuolelle vois porata vaikka kuusmilliselle rasvanipalle reiän...hydraamatonta rasvaa täyteen ja pitää pienen ylipaineen.
Vois jopa toimia jos se pääsee laakeritkin suojaamaan mallia ikuinen peli. Azubin sivuilla azub5 blogissa kuva siitä päättelin.
Ei viitsis purkamaankaan lähteä katsoakseen mitä sisältää....kommentteja kiitos.

Talvikumit alla hyvin kulkee huonommallakin pinnalla mutta se jaksaa ihmetyttää mikä se vastaantulijoita hymyilyttaa????

Noinhan laakereita aikanaan suojattiin pahoissa paikoissa. Takahaarukan joustoliikkeen liikenopeudet ovat niin hitaat, ettei rasva kuumene, vaikka enemmänkin pomputtelisi. Aikanaan niissä oli avoimet laakerit, eli rasva tuli läpi koko systeemistä ja likainen rasva tippui tielle.

Nykyisin kunnollisesti tiivistettyjen laakerien aikaan näihin ei juurikaan ole aihetta, sillä tuo laakeri ei tällaisessa paikassa oikeastaan koskaan kulu edes veden takia niin paljon, että se tarvitsisi vaihtaa. Lähinnä tärkeää on ohjata etu- ja takapyörästä roiskuva kura niin, ettei aivan suoraan pääse valumaan laakerikauloille. Nojapyörässä etäisyys etupyörään on suurempi, joten tämä ongelma on pahempi pystypyörissä, eikä sielläkään juuri rasvanippoja näe.

Ristiriita mielikuvan (arvattavan maailman) ja nähdyn maailman välillä ensin ahdistaa. Helpotus siitä, että ristiriita olikin vain hassu uudella tavalla oivallettu polkupyörä panee hymyilemään ja joskus jopa ääneen nauramaan. Hymy ja nauru ei siis oikeastaan kohdistu nojapyöräilijään lainkaan, vaan havainnoija hymyilee itsekseen ja nauraa oivallukselleen uudenlaisesta maailmasta. On mukava tuottaa näitä oivalluksia ympäristölle, joten kannattaa ottaa hymyt vastaan hymyilemällä takaisin.

Jori

On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Olis taas kyssäriä Kissaniitylle ja muillekkin tietävill

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

No joo läppänä heitin tuon hymyilyn...ymmärrän toki että uus tyyli etenemisessä ihmetyttää. Pääasia että pojat viihtyy.

kissaniitty
Sisällöntuottajakokelas
Viestit: 281
Liittynyt: 16 Elo 2009, 12:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Olis taas kyssäriä Kissaniitylle ja muillekkin tietävill

Viesti Kirjoittaja kissaniitty »

Baskeri kirjoitti:

Tuossa pohdin takahaarukan ja rungon kiinnitystä/laakerointia tuntematta kuitenkaan rakennetta sen tarkemmin.
Haasteena ilmeisesti on estää veden ja hiekan pääsy tekemään tuhojaan...tuli mieleen (kokemusta psa autoista ja taka-akselituhoista)
näyttäs että alapuolelle vois porata vaikka kuusmilliselle rasvanipalle reiän...hydraamatonta rasvaa täyteen ja pitää pienen ylipaineen.
Vois jopa toimia jos se pääsee laakeritkin suojaamaan mallia ikuinen peli. Azubin sivuilla azub5 blogissa kuva siitä päättelin.
Ei viitsis purkamaankaan lähteä katsoakseen mitä sisältää....kommentteja kiitos.

Takahaarukassa on liukulaakeri, en oo nähnyt tarpeelliseksi tehdä sille mitään. Liikerata on naurettavan pieni, laakeri on hyvin vedeltä suojassa ja jos on kunnolla vaseliinia niin ei se vesi sinne pääsekään. Kun purin vanhan Azubin, niin laakeri oli vielä hyvässä rasvassa. Uudet vaseliinit väliin niin taas menee xxxxx kilsaa! Eli väittäisin aikasen huoltovapaaksi...

Nothing compares to the simple pleasure of riding a bike. ~ John F. Kennedy

Current fleet: Hase Tagun (2021-) - Hobie Mirage Oasis (2014-) - Specialized Source Elite Disc (2015-) - Radius C4 (2016-) - Trek Farley 5 (2019-) - Tern Link D7i (2020-)

Baskeri
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 518
Liittynyt: 10 Elo 2012, 20:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Olis taas kyssäriä Kissaniitylle ja muillekkin tietävill

Viesti Kirjoittaja Baskeri »

kissaniitty kirjoitti:
Baskeri kirjoitti:

Tuossa pohdin takahaarukan ja rungon kiinnitystä/laakerointia tuntematta kuitenkaan rakennetta sen tarkemmin.
Haasteena ilmeisesti on estää veden ja hiekan pääsy tekemään tuhojaan...tuli mieleen (kokemusta psa autoista ja taka-akselituhoista)
näyttäs että alapuolelle vois porata vaikka kuusmilliselle rasvanipalle reiän...hydraamatonta rasvaa täyteen ja pitää pienen ylipaineen.
Vois jopa toimia jos se pääsee laakeritkin suojaamaan mallia ikuinen peli. Azubin sivuilla azub5 blogissa kuva siitä päättelin.
Ei viitsis purkamaankaan lähteä katsoakseen mitä sisältää....kommentteja kiitos.

Takahaarukassa on liukulaakeri, en oo nähnyt tarpeelliseksi tehdä sille mitään. Liikerata on naurettavan pieni, laakeri on hyvin vedeltä suojassa ja jos on kunnolla vaseliinia niin ei se vesi sinne pääsekään. Kun purin vanhan Azubin, niin laakeri oli vielä hyvässä rasvassa. Uudet vaseliinit väliin niin taas menee xxxxx kilsaa! Eli väittäisin aikasen huoltovapaaksi...

Hyvä tietää..... kiitos infosta.

Vastaa Viestiin