Sivu 2/2

Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 09 Touko 2014, 09:14
Kirjoittaja eemeli

Useana vuonna tullut osallistuttua, mutta tänä vuonna jää väliin muiden kiireiden takia. Tätä tapahtumaa voi kyllä suositella myös niille, jotka haluaa ajaa hieman rauhallisemminkin. Mukava tunnelma, reitti ja aika vähän ruuhkia varsinkin jos ajelee jälkijoukoissa...


Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 10 Touko 2014, 02:34
Kirjoittaja VeloWagon
PW kirjoitti:

Jos ei muuta kyytiä löydy, Mangon pitäs mahtuu linja-autoon.

Petri

Niin tuota linja-autoa en edes tullut ajatelleeksi! Kiitti vinkistä Petri!


Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 10 Touko 2014, 18:39
Kirjoittaja pikametri

Kerran menin Kettwieselin kanssa bussissa ja kuski vaan mainitsi, että kannattaa soittaa liikennöitsijälle ennakkoon ja varmistaa että ks. vuorossa on tilaa siellä isossa rahtitilassa. Aamuisin on kuulemma parhaiten tilaa, illalla rahdataan matkahuollon paketteja.


Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 16 Touko 2014, 18:38
Kirjoittaja tavasti

Ilmottauduin mukaan, mutta saas nähdä mitä tulee. Nyt pystyy sanomaan, että ainakaan viikkoon ei ole mitään asiaa pyöräilemään, ehkä kahteenkaan. Ei mitään liikuntaa, sisällä käkkimistä, joten en tiedä onko minusta lähtiäksi. Katsotaan.


Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 16 Touko 2014, 20:38
Kirjoittaja jori
pikametri kirjoitti:

Tuli menoja, joten osallistunkin sitten Pirkan YÖ-pyöräilyyn.

Sama juttu. Vaimon veljen ja vaimonsa 50-vuotiset on tuona lauantaina Kajaanissa. :( No, yöpyöräily onkin minulle tutumpi. En ehtinyt ilmoittautua, mutta ajelen omin eväin. :roll:


Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 02 Kesä 2014, 02:37
Kirjoittaja VeloWagon

Kun tuo Pirkan kierros on niin aikaisin niin pitää tulla jo edellisenä päivänä paikalle. Ajattelin yöpyä riippumatossa leirintäalueella ellen muuta keksi viikon sisällä. Onko muita mahdollisesti suunnittelemassa vastaavaa?


Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 10 Kesä 2014, 23:04
Kirjoittaja VeloWagon

Eka Pirkka ajettu! Hieno kokemus ja mahtava maisemareitti! Järjestelyt olivat erittäin toimivat. "Vain" kaksi kertaa eksyin reitiltä johtuen oman tarkkaavaisuuden puutteesta risteyksissä mutta virheet tuli korjattua nopsaan eikä ylimääräisiä hutikilometrejä tullut kuin ehkä pari. Kinnerin erilainen nopeusprofiili aiheutti sen että yksinajelua oli käytännössä 95% ajelusta. Garminin akku loppui ikävästi 30km ennen maaliviivaa joten tarkkoja lukuja keskareista sun muista ei voi antaa mutta Mangon oma mittari näytti keskariksi 33km/h (ajokeskinopeus), joka tietysti putosi merkittävästi kun piti reiluja pausseja.
Mutta minne katosi Vuoltu!? Odottelin aikani Komin huoltopisteellä (84km lähdöstä) mutta jatkoin sitten matkaa parin muun tutun polkijan kanssa kun miestä ei kuulunut. Toivottavasti pääsit maaliin ehjin nahoin ja renkain! Jouduin kiirehtimään bussiin joten en jäänyt pitkäksi aikaa maaliinkaan odottelemaan.

Tiedoksi Mangon omistajille: Mango mahtuu heittämällä Expres bussin tavaratilaan! :) Näin suunnittelen sen kuljettamisen Turkuunkin Myllyn pyöräilyyn.


Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 11 Kesä 2014, 00:23
Kirjoittaja vuoltu

Ajelin palan matkaa sun peräs alussa, mutta en kokenut vauhtia sopivaksi kun oli vielä reippaasti yli 200km matkaa jäljellä vaan lyöttäydyin pystäriryhmän perään. Siinä kärvistelin aikani enenkuin uskoin että se ei vaan toimi. Ylämäkeen sai ajaa kaiken mitä irtos ja ero vain kasvoi. Tasaisella ja alamäessä ne sai kyllä helposti kiinni, mutta sitten homma meni jarrutteluksi.

VeloWagon kirjoitti:

"Vain" kaksi kertaa eksyin reitiltä

Samoin kävi minulle. Missasin Siurossa käännöksen Miharintielle. Nopeutta oli tuossa kohtaa runsaat 40kmh. Aivan järkyttävän ylämäen (just ja just jaksoin polkea sen ylös) päällä tie muuttui päällystämättömäksi. Pysäytin ekan auton joka ajoi ohi ja kyselin että mitenkä pääsen parhaiten takaisin oikelle reitille - eivät osanneet auttaa. Samaan aikaan sieltä kiipes pystäriryhmä saman mäen päälle ja liimauduin heidän perään siksi aikaa että reitti löytyi.

Joo ajoin loppuun asti ja Stravan mukan 27,5kmh liikkuvalla keskarilla. Kohtuu pitkät tauot pidin kanssa. Eksymiset vaikuttivat sen verran henkisesti että kun ei reittimerkkejä vähään aikaan ollut näkynyt tippui myös oma vauhti ettei kovin paljoa tarvitsisi ajaa takasin. Oikein harmittaa kun en Garminiin ladannut reittiä enakkoon. Mutta nyt se on siellä. Ja ensvuonna pysähdyn vain joka toiselle huoltopisteelle.

VeloWagon kirjoitti:

Garminin akku loppui ikävästi

Olisko mahdollista että taustavalo oli kokoajan päällä? Mulla loppu viime vuonna sen takia akku kesken.

Tuomo


Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 12 Kesä 2014, 12:56
Kirjoittaja VeloWagon

No hyvä että pääsit maaliin! :D

vuoltu kirjoitti:

Olisko mahdollista että taustavalo oli kokoajan päällä? Mulla loppu viime vuonna sen takia akku kesken.

Voi olla että lataustaso ei ollutkaan ihan täynnä kun matkaan lähdin. Olisi pitänyt ladata varmuuden vuoksi ihan täyteen yön aikana.


Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 12 Kesä 2014, 16:16
Kirjoittaja vuoltu
VeloWagon kirjoitti:

No hyvä että pääsit maaliin!

Päätavoite oli päästä maaliin. Kun en ollut Raptobikella vielä noin pitkää matkaa ajanut niin en oikein osannut arvoida kuinkaa kovaa kannattaa mennä. Ensi vuoden tavoitteena on ajaa läpi kovempaa. Harmittaa tosissaan tuo "oikealla reitillä olon" hermoilu.

VeloWagon kirjoitti:

Voi olla että lataustaso ei ollutkaan ihan täynnä kun matkaan lähdin. Olisi pitänyt ladata varmuuden vuoksi ihan täyteen yön aikana.

Mun Garmin Edge 800 oli täyteen ladattuna lähtiessä ja siinä oli vielä 30% voimaa jäljellä maalissa.


Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 15 Kesä 2014, 02:44
Kirjoittaja VeloWagon
vuoltu kirjoitti:

Harmittaa tosissaan tuo "oikealla reitillä olon" hermoilu.

Joo, itsekin hoin koko ajan mantraa "Katso kylttejä! Katso kylttejä!" Mutta kun oli niitä maisemiakin. :lol:


Re: Pirkan pyöräily

Lähetetty: 15 Kesä 2014, 09:19
Kirjoittaja pikametri

Pirkan yöpyöräily suoritettu soutaen. Keli oli hieman heikko - kova pohjoistuuli ja loppuyöstä satoi vettä, vähän kuin vesillä konsanaan. Soutupyörällä nopeusvaihtelu pystypyöriin oli vieläkin suurempaa kuin normaalilla nojapyörällä. Ero oli varmaan samankaltainen kuin kinneri vs. pystypyörä, paitsi että soutupyörä ei mene alamäessä kahdeksaa kymppiä. Ajoajan keskinopeus oli noin 22km/h luokkaa, eli aika häntäpäässä köröttelin.