Velomobiele NL on käytetty lähes pakasta vedetty carbon questa xs 5250,- hintaan , ihan hyvä tarjous. Onko hän missä testattu nopeutta iso veljeen nähden tai muihin veloihin verrattuna, tuntuis et ilman vastus ainakin hiukan pienempi ja 180 cm kuski sopii sisälle pujottelemalla varmaan koska kulkuaukko pieni.
T Jouni
Siirsi tämän tuonne muualla myynnissä osastolle!
Viimeksi muokannut karseehirvee, 06 Helmi 2014, 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Velomobiele NL on käytetty lähes pakasta vedetty carbon questa xs 5250,- hintaan , ihan hyvä tarjous. Onko hän missä testattu nopeutta iso veljeen nähden tai muihin veloihin verrattuna, tuntuis et ilman vastus ainakin hiukan pienempi ja 180 cm kuski sopii sisälle pujottelemalla varmaan koska kulkuaukko pieni.
T Jouni
Siirsi tämän tuonne myytävänä osastolle!
Nyt en muista oliko se Stradaan vai Mangoon verrattuna mutta Quest xs pitäisi olla 10% nopeampi, kerran olen kokeillut ja kyllä se keveämmän tuntuisesti meni kuin oma Mango, toisaalta omassa on aina "riittävästi" lisäkilojakin mukana. Tuohon hintaan kannattaisi jo ostaa jos on kinneriä vailla
Nojasyklismiä vuodesta 2010
"Nojapyöräily on parasta mitä voi tehdä housut jalassa mutta kinnerillä voi ajaa myös ilman housuja"
Kokeilitko Hämeenlinnassa Quest xsää? Mie en kokeillu ku Pieter oli sitä mieltä ett en mahdu. Pituutta 185cm ja leveyttäkin ehkä liikaa.
Kyllä kai tuon kulkemaan saat ku vähä polkaset
En löytäny sivua jossa nuo on myynnissä?
Petri
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Kiitos linkistä, aika edullisia nuo Questitkin 2750,-
Petri
Niissä on sitten 20" takapyörä kans, eli ei ihan yhtä nopeita kun uudemmat on, mutta ero on suhteellisen marginaalinen. Eturatas voi olla vähän kallis korvaa kun se kuluu koska sen pitää olla kans normaalia isompi kun takapyörä on niin pieni. Edullinen ostaa ei välttämättä ole aina edullinen pidemmällä aikavälillä.
Molemmat käytetyt xs Questa mallit myyty tuli eilen sähköpostissa tieto, isompaa mallia varmaan löytyy koska tuotannossa ollut pidempään ja halpa hintakin 2750,-.
Ja uusi DF-malli lähtee tuotantoon huhtikuussa toimitusaika 6kk, tilauskanta jo nyt 20kpl vaikka vain proto malli tuotteesta tehty! Tämä aika hyvä eteenkin kun ei mitään nippelitietoa ole julkisesti esillä, saatikka korkeus/leveys, kova kilpailua go-onen malleille tulossa.
Moi,
kokeilin quest XSää Hollannissa noin vuosi sitten, mun 179cm mahtui noin sentin marginaalilla sisään (olkapäiden korkeus ja polvet olivat lähinnä koppaa). veikkaan että 185cm on liikaa ellei ole kovin luiro ja/tai hyväksy kyyryssä ajoa.
DF näyttää kovasti siltä pyörältä millä Daniel Fenn, GoOnen puuhamies, voitti MM kissa 2013. DF on takuulla nopea, tuskinpa velomobiel muuten sitä alkaisi edes tuottamaan.
Velomobielin mukaan XS on pienille ja hoikille ihmisille. Nyt sinne änkeää pieni ja paks...roteva. Jos kellekään tulee mieleen kysymyksiä mitä haluaisitte minun tarkistavan teille niin kirjoitelkaa toki ketjuun tai laittakaa YV. Koetan dokumentoida mitat mahdollisimman hyvin kunhan asetun kopperoon. Kirjoitin tämän viestin, jotta mahdollisesti joku toinenkin saisi suuntaa antavat vastaukset omiin kysymyksiinsä ilman erillistä Tammisaaren reissua.
Näkyvyys ulos kiinnostaa. Kuinka lähelle eteen näkee. Laita maahan joku keppi poikittain ja aja niin lähelle, että se juuri ja juuri katoaa keulan taakse. Parkkeeraa kinneri ja käy mittaamassa matka keulasta keppiin. Onko istuimessa korkeussäätöä. Laita vielä itsestäsi istumakorkeus. Silmien korkeus tietysti on se tärkeä mitta, mutta silmistä ylös taidamme olla melko saman mittaisia kaikki.
Jori
On se kumma hyypiö tämä ihminen.
Kun kerran omaksuu tietyn käsityksen ja asenteen jostain asiasta, tulee aivan kuuroksi ja sokeaksi todisteille, jotka kumoaisivat nuo käsitykset, ja varsinkin unohtaa ne. - Sakari Holma
Näkyvyys ulos kiinnostaa. Kuinka lähelle eteen näkee. Laita maahan joku keppi poikittain ja aja niin lähelle, että se juuri ja juuri katoaa keulan taakse. Parkkeeraa kinneri ja käy mittaamassa matka keulasta keppiin. Onko istuimessa korkeussäätöä. Laita vielä itsestäsi istumakorkeus. Silmien korkeus tietysti on se tärkeä mitta, mutta silmistä ylös taidamme olla melko saman mittaisia kaikki.
Silmieni korkeus maasta on 161 cm kun seison suorana. Istumakorkeuteni (selän pituus) on 67 cm hujakoilla. Ohjaamosta näkyi maa 6-7 metrin päässä kun istuin oli alimmassa asennossa. Jos sitä olisi nostanut niin hartiat olisivat ottaneet kiinni sisäänmenoaukon reunaan. Istuma-asento oli mukava ja hartioiden sivuille jäi reilu sentti tilaa, sekä vasemmalle että oikealle kun penkki oli alimmassa asennossa. Penkissä siis on korkeussäätö, pätee niin Quest XS:ään, Questiin ja Stradaan. Alla kuva jossa näkyy tismalleen yhtä kauas kuin mitä näin silmillä turhia kuikuilematta yllämainituilla asetuksilla. Valitettavasti pyörä oli minulle jaloista liian ahdas koon 44 kengillä. Polvet osuivat kattoon, kengän etuosa keulaan ja kantapäät eivät mahtuneet kunnolla ulos pohjan aukoista. Stradassa ei ollut näitä ongelmia, mitä nyt siinäkin meinasi kengän kärki hipoa keulaa 170mm kammilla, jotka olivat säädetty muutama milli liian kauas.
Kuulostaa korkeilta nuo mitat, silmien korkeus ja istunakorkeus. Tarkoittaako istumakorkeus, penkin korkeutta?
Tarkoitin sillä tätä, univaje pukkaa päälle. Tein korjaukset ylempään viestiin. Nyt täytyy tunnustaa että en tajunnut mittauttaa miten korkealla pää ja silmät olivat siellä ohjaamossa napottaessa. Onneksi sentään on tuo valokuva. XS:n korkeus on 85,5 cm.