Re: Ukrainan HPV
Katetta päälle.
http://hpv.com.ua/2016/01/skotchmobil-novi-foto/
Onko siihen vedetty teippi liimapuoli ylöspäin, putkien päälle ja teipin päälle oranssi muovi? Scotch nimi tulee siis teipistä - saanu sponsorin vissiin
Täältä löydät kaiken tiedon nojapyöristä, kinnereistä ja velomobiileista sekä nojapyöräilytapahtumista.
http://nojapyorafoorumi.fi/
Katetta päälle.
http://hpv.com.ua/2016/01/skotchmobil-novi-foto/
Onko siihen vedetty teippi liimapuoli ylöspäin, putkien päälle ja teipin päälle oranssi muovi? Scotch nimi tulee siis teipistä - saanu sponsorin vissiin
Onkohan tuo pinta kutistemuovia, jonka saisi föönillä pinkeeksi. Osaako joku sanoa kuinka paljon suurempi ilmanvastus on lepattavalla katteella sileään kuoreen verrattuna. Kapellirekat lienevät tätä selvittäneet.
MM kirjoitti:Onkohan tuo pinta kutistemuovia, jonka saisi föönillä pinkeeksi. Osaako joku sanoa kuinka paljon suurempi ilmanvastus on lepattavalla katteella sileään kuoreen verrattuna. Kapellirekat lienevät tätä selvittäneet.
Ainakin rekoissa lepattava pressu kuluttaa kovaa suorakaideboksii vähemmän. Mutta tää lienee eri juttu.
http://hpv.com.ua/2016/02/kolis-davno-n ... ehnologiy/
Kaavat kattamisrojektiin.
Kinnerin mitotus pohdintaa http://hpv.com.ua/2016/02/vuzli-v-korpusi-velomobilya/
Lyhyet kammet ei oo vissiin viel rantautunu Ukrainaan-
Miten tuommoseen sähköputki-teippi-muovipussikinneriin mennään kyytiin? Kestääkö tuo materiaali tosiaan 100kg ukon punnertamisen aukon reunalla
Vilijami kirjoitti:Miten tuommoseen sähköputki-teippi-muovipussikinneriin mennään kyytiin? Kestääkö tuo materiaali tosiaan 100kg ukon punnertamisen aukon reunalla
Kyllähän reunan voi vahvistaa istuinaukon kohdalla.
Jos tuolla rakenteella tekiskin tällaisen. Verhoukseen käyttäisin trikoota.
Vilijami kirjoitti:Miten tuommoseen sähköputki-teippi-muovipussikinneriin mennään kyytiin? Kestääkö tuo materiaali tosiaan 100kg ukon punnertamisen aukon reunalla
Tuota miekin ihmettelen - saas nähdä miten Aleksei tuon ratkaisee.
irakas kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Miten tuommoseen sähköputki-teippi-muovipussikinneriin mennään kyytiin? Kestääkö tuo materiaali tosiaan 100kg ukon punnertamisen aukon reunalla
Kyllähän reunan voi vahvistaa istuinaukon kohdalla.
Jos tuolla rakenteella tekiskin tällaisen. Verhoukseen käyttäisin trikoota.
Nojapyöräilijän hautajaisarkku? Sori, ei pitkä aika viimeisestä hautajaisesta, asia on tuoreena mielessä.
http://hpv.com.ua/2016/02/pershiy-viyiz ... tchmobili/
Valmiilta näyttää, jotenkin Aleksei sinne on sujahtannu sissään ku ajovideokin on todisteena.
Oma koppasuunnitelma on jo suht valmiina päässä. Sellainen monen materiaalin hybridi, lainaa voimakkaasti lennokkipuolelta jälleen. Työläs metodi, mutta mulla on aikaa.
Toteutuu todennäköisesti kun löytyy sopiva huokea trike 26-tuumaisella takapyörällä. Luultavasti ensi talven juttuja. Toki kopan voisi tehdä jo ennenkin trikeä, jos mitat olisivat suunnilleen tiedossa. Muodoksi ajattelin vaikkapa Mangon tai XL-Milanin suoraa kopiota, jota hieman kustomoidaan sopimaan omaan hartialeveyteen ja 26-tuumaiseen pitkään perään. Tietysti voisi tehdä myös Quattrovelon kopan, mutta sille täytyisi tehdä sitten DIY-runko a"la Velogatti. Trike täytyisi unohtaa. Quattro olisi itse asiassa helpompi, koska se koppa on vähemmän muna ja enemmän laatikko. Quattrosta löytyy jo suht hyvät kaksitahot netistä. Runkohommat ovat sitten vähän hankalia ilman hitsausmahdollisuutta kotona. Ammattimies Tattarisuolla hitsaa kyllä, mutta se on sitten parikymppiä per sauma.
Puurimoilla jäykistetty kova foami, joka jännitetään vielä pinnoittamalla. Paketti 500-Finnfoamia maksaa reilun satasen kotiin toimitettuna. Ei saa levyinä, täytyy ostaa koko paketti, mikä kyllä velomobiiliin aika pitkälti kuluneekin. Esim kulkuaukon saa kestäväksi upottamalla siihen kohti foamiin rimarakenteen.
Rahat olis ostaa trike ja tehdä vaikka heti, mutta sitten kesän budjetti näyttäisi nollaa, ei hyvä.
Työmäärältään kuitenkin kokonaisuutena vähäisempi, kuin suuri mallilennokki. Ei tarvitse rakentaa kuutta laippaa kahden millin rimoista joilla jokaisella on oma servo jotka sitten synkronoidaan sähköisesti välille 0-45 astetta ja saranoidaan erilleen.. Kinnerin koppa on semmosta poikki-ja-pinoon hommaa.
Kunhan ääneen ajattelen taas. Antaa ajatuksen vielä kypsyä.
Tuon Ukrainan kinnerin tuo koppamuovi täytyisi saada jännitettyä jotenkin. Lämmöllä tai muuten. Tulisi jäykempi, aerodynaamisempi ja nätimpi.
Ihan veikeä se on toki noinkin.
Voisikohan tuon peiton tehdä kuten Sopu-teltan. Kankaaseen ommeltaisiin sisäpuolelle putkisolat, joihin pujotetut muoviputket pitäisivät sen ryhdissä, kun kankaaseen olisi ommeltu puvun tapaan vyötärökavennukset yms. Liittäminen poikittaiskaariin putkista klipseillä.
MM kirjoitti:Voisikohan tuon peiton tehdä kuten Sopu-teltan. Kankaaseen ommeltaisiin sisäpuolelle putkisolat, joihin pujotetut muoviputket pitäisivät sen ryhdissä, kun kankaaseen olisi ommeltu puvun tapaan vyötärökavennukset yms. Liittäminen poikittaiskaariin putkista klipseillä.
Varmasti vois, pitäs vaan osata kaavottaa ja ommella.
MM kirjoitti:Voisikohan tuon peiton tehdä kuten Sopu-teltan. Kankaaseen ommeltaisiin sisäpuolelle putkisolat, joihin pujotetut muoviputket pitäisivät sen ryhdissä, kun kankaaseen olisi ommeltu puvun tapaan vyötärökavennukset yms. Liittäminen poikittaiskaariin putkista klipseillä.
Voihan kangassuikaleet liimata runkoputkiin.
vaaka kirjoitti:irakas kirjoitti:Vilijami kirjoitti:Miten tuommoseen sähköputki-teippi-muovipussikinneriin mennään kyytiin? Kestääkö tuo materiaali tosiaan 100kg ukon punnertamisen aukon reunalla
Kyllähän reunan voi vahvistaa istuinaukon kohdalla.
Jos tuolla rakenteella tekiskin tällaisen. Verhoukseen käyttäisin trikoota.
Nojapyöräilijän hautajaisarkku? Sori, ei pitkä aika viimeisestä hautajaisesta, asia on tuoreena mielessä.
Niinpä! Kaksi kärpästä.....