MYYTY Hase Kettwiesel Tour vm.2012

Nojapyörien kauppapaikka.
KlausS
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 15:42
Paikkakunta: Helsinki

MYYTY Hase Kettwiesel Tour vm.2012

Viesti Kirjoittaja KlausS »

Myyn pari vuotta käytössäni olleen Hase Kettwiesel Tour triken, koska varastooni pitäisi saada tilaa uudelle kaksipyöräiselle nojapyörälle. Kilometrejä Haselleni on kertynyt n. 3500 ja viimeinen täyshuolto on tehty huhtikuussa.

Pyörä ilman Hase Rain ponchoa
Pyörä ilman Hase Rain ponchoa
kuva1a.jpg (148.81 KiB) Katsottu 3805 kertaa

Hase ei enää valmista Tour – mallia, mutta sen rakenne ei poikkea nykyisestä Kettwiesel Allround mallista, johon on lisätty tasauspyörästö (eli differentiaali), SON hubdynamo, 27 vaihteinen Shimano Tiagra vaihteisto, 50 litran Ortlieb takalaukku ja ketjulinjan pikasäätö.

Ortlieb 50 litran takalaukku
Ortlieb 50 litran takalaukku
kuva4a.jpg (237.23 KiB) Katsottu 3805 kertaa

Olen täydentänyt pyörääni sinisellä (Hase foldable fairing) taitettavalla tuulisuojalla, jossa sivupeili, sekä sadeviitalla (Hase Rain poncho). Myös olen asentanut Hasen universaalin peräkoulun pyörääni, joten sillä on hyvä vetää esimerkiksi lastenvaunuja tai peräkärryä. Alkuperäiset Avid BB7 mekaaniset levyjarrut olen vaihtanut Shimanon M445 hydraulisiin, koska ne ovat huomattavasti huoltoystävällisempia ja luotettavampia esimerkiksi talvella. Annan myös haluttaessa alkuperäiset Avid BB7 jarrut mukaan.

Pyöräilijää sateelta suojaava Hase Rain poncho kiinnitettynä tuulisuojaan
Pyöräilijää sateelta suojaava Hase Rain poncho kiinnitettynä tuulisuojaan
kuva2a.jpg (280.79 KiB) Katsottu 3805 kertaa

Tuulisuojan ja sadeviitan kanssa Kettwiesel muistuttaa monessa mielessä kinneriä, eikä sillä kastu kaatosateessa. Kuitenkin poiketen kokeilemistani kinnereistä, niin tuulisuoja ei rämise ja pyörä on todella ketterä kääntymään. Pyörä on vain kaksimetriä pitkä ja n. 86cm leveä, joten sillä on helppo liikkua pyöräteillä ja risteyksissä. Sen sijaan nopeudessa kinnerit ovat omaa luokkaansa, sillä niiden kiinteä, aerodynaamisesti muotoillun korin ilmanvastus on olematon. Hasen tuulisuoja toimii enemmänkin viimaa ja sadetta vasten, jolloin kaatosateessa ajo on mukavampaa

Lähikuva takavaihtajasta ja tasauspyörästöstä
Lähikuva takavaihtajasta ja tasauspyörästöstä
kuva3a.jpg (149.49 KiB) Katsottu 3805 kertaa

Kettwieselin tasauspyörästö auttaa suuresti talvisin jäisissä ylämäissä ja jyrkissä, hiekkaisissa mäissä, joissa ns. tadpole-mallisen triken takapyörä tahtoo luistaa. Tosin tasauspyörästö myös jonkin verran hidastaa vauhtia.
Nopeus on kuitenkin kaupunkiajoon riittävä ja sillä jaksaa helposti pitää tuollaista 20 km/h keskinopeutta. Kaarteissa muiden hyvien trike-pyörien tapaan Kettwiesel on vakaa ajettava ja se suorastaan houkuttelee ajamaan kaarteet tiukasti vauhdilla.
Kettwiesel-mallistossa ei ole saatavana takajousitusta, niin ei ole myöskään pyörässäni. Toisaalta verkkoistuin ja takapyörissä olevat Schwalbe Big Apple renkaan joustavat riittävästi, enkä ole jousitusta juuri kaivannut. Hasella on myös jousitettu malli Lepus, mutta siinä on teräsrunko ja se painaa n. 7-8kg enemmän kuin Kettwiesel. Minun, kuten muidenkin Kettwiesel pyörien runko tehdään nykyään alumiinista.
Olen ajatellut pyytää pyörästäni tässä lueteltuine tarvikkeineen, sekä talvirenkaineen 2800€. Itselleni pyörä on tullut maksamaan kaikkine tarvikkeineen noin 4500€. Takuuta on jäljellä vielä kolmisen vuotta ja tähän asti Hase on kiitettävästi vaihtanut rikkoutuneet osat uusiin. Olen ostanut pyöräni syyskuussa 2012 Helsingin Urheiluvälinehuollosta, jossa olen myös kaikki huollot teettänyt.

Lisäys:

Kuva Kettwiesel-pyörän säilytyksestä varastossa
Kuva Kettwiesel-pyörän säilytyksestä varastossa
kuva5.jpg (101.62 KiB) Katsottu 3248 kertaa

Kettwiesel-pyörä voidaan kallistaa pystyasentoon, jolloin se pysyy tukevasti pystyssä. Tämän takia pyörää voidaan myös kuljettaa metrossa ja junissa.

Pyörä on koeajettavissa ja noudettavissa Helsingistä.

Klasu 050-5993405 tai klaus.saksa(at)gmail.com

Viimeksi muokannut KlausS, 18 Touko 2015, 19:17. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
ki
Treenaileva sisällöntuottaja
Viestit: 702
Liittynyt: 30 Loka 2012, 21:14

Re: Myydään Hase Kettwiesel Tour vm.2012

Viesti Kirjoittaja ki »

muuten mitä luokkaa on huollon hinta huh lla

KlausS
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myydään Hase Kettwiesel Tour vm.2012

Viesti Kirjoittaja KlausS »

ki kirjoitti:

muuten mitä luokkaa on huollon hinta huh lla

Yleensä tuon Kettwieselin täyshuolto (tai kuten heidän sivulla lukee perushuolto) on maksanut Helsingin urheiluvälinehuollossa siinä satasen, eli sen mitä pyytävät pystypyöristä. Lisäksi huollon hintaa saattaa nostaa vaihdettavat osat, kuten vaihdevaijerit, jarrupalat ym. Viimeisin keväthuoltoni maksoi 113€, sillä jarrupalat piti uusia.
Minusta huollon taso vaihtelee kovasti kiireen mukaan. Heidän saksalainen pyörämekaanikkonsa tuntee varsin hyvin nämä Hase-pyörät ja niiden erikoisuudet, mutta on näin keväisin kovin ylityöllistetty. Huolellisemman palvelun olen saanut sesongin ulkopuolella.

Klasu

KlausS
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Myydään Hase Kettwiesel Tour vm.2012

Viesti Kirjoittaja KlausS »

Huomaan, ettei hintapyyntöni 3000€ herätä kiinnostusta, joten pudotan hintaa 2800€. Otan myös tarjouksia vastaan.

Terveisin Klasu

kogam
Viestit: 162
Liittynyt: 11 Heinä 2014, 11:18
Paikkakunta: Espoo

Re: Hintamuutos. Myydään Hase Kettwiesel Tour vm.2012

Viesti Kirjoittaja kogam »

Trike ois tarkoitus ostaa... Mutta sulla hurjasti varusteita.. En tarvitsisi katetta, enkä valojuttuja enkä vetokoukkua. Myytkö riisuttuna ? Ja mikäli myyt, niin mihin hintaan ?

Pysty : Koga Miyata 2000- Noja : HPV Scorpion Fs 20 2015- Cruzbike Vendetta V 20 2020-

KlausS
Viestit: 67
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hintamuutos. Myydään Hase Kettwiesel Tour vm.2012

Viesti Kirjoittaja KlausS »

Sitten minulle jäisi katos ja vetokoukku varastoon lojumaan ;) Huuto.netissä laitoin pyöräni lähtöhinnaksi 2600€. Sen alle en halua myydä meidän oivaa "tavarapyörää". Meinaan peräkärryllä multasäkit kulkevat kätevästi läheisestä rautakaupasta pihalle, emmekä enää tarvitse autoa siihen.
Hase Kettwiesel pyörän perusmalleja myydään silloin tällöin täälläkin. Sellainen ihan hyvä ja maksaa vähemmän.
Kannattaa myös vilkaista http://www.teddelange-ligfiets.nl sivustoa. Siellä on myynnissä käytettyjä Sinner Comfort pyöriä, joista pyydetään siinä 800 - 900€. Olen tuolta tilannut vuosi sitten kaksi pyöräisen Challenge Mistral pyörän 500€ (+120€ rahti). Omien kokemusten perusteella voin suositella tuota liikettä. Sen sijaan Sinner Confort pyöristä minulla ei ole kokemusta.

-Klasu-

Vastaa Viestiin