Tuo eturenkaiden pito-ongelma vo johtua myös vääristä ackerman kulmista. Toinen eturengas kääntyy mutkassa väärin ja menttää siksi sivuttaispitonsa. Kun pito jää yhdelle renkaalle nii lähtee helpommin luisuun kuin kaksi eturengasta.
Jukka
Tuo eturenkaiden pito-ongelma vo johtua myös vääristä ackerman kulmista. Toinen eturengas kääntyy mutkassa väärin ja menttää siksi sivuttaispitonsa. Kun pito jää yhdelle renkaalle nii lähtee helpommin luisuun kuin kaksi eturengasta.
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Minulle on hyvin tuttu ilmiö tuo etupään puskeminen takapainoisuuden vuoksi. Sitä on ilmennyt mm. SH4:ssä, SH9:ssä, SH16:ssa, SH18:ssa. Joskus tuli sen vuoksi ajettua puskiin. Sen, että kiekon vierimissuunta ei ole sama kuin sen etenemissuunta, kuulee äänestä, joka syntyy kiekon alla ajettaessa esim. sora- tai sepelipinnoilla. Ja tietenkin sellainen aiheuttaa ylimääräistä kumin kulumista niinkuin virheellinen aurauskulmakin. Oletko muuten mitannut Velogattisi etupyörien aurauskulman? Minun kokemuksien mukaan se voi olla 0.
Sakari
You were born an original.
Don´t die a copy!
John Mason
http://www.flickr.com/photos/saholm/ ja http://www.flickr.com/photos/15504224@N07/ SH26
Onpa kaunis itse tehty kinneri!
Tuohon taloyhtiöasiaan: kuulostaa aika pöljältä. Voivatko ne muka noin vain päättää kaikkien asukkaiden puolesta että portti lukitaan, eikä siitä sitten enää kukaan kulje? Varsinkin jos se noin selkeästi haittaa kaikkien liikkumista ja normaalia elämää.
HP Velotechnik Scorpion 2009-, Optima Cheetah 2014-, Charge Cooker maxi 2 2016- ja VeloMotion Sequoia 2017.
Jos tie on kaavotettu pelastustieksi , niin sen tukkiminen ja kulun estämien on laitonta. Muut kulkutiet yksityis alueilla saa vapaasti lukita ja sulkee kululta . Näin on ainakin JKL:sä , pelastus henkilöiden puolesta ilmoitettu . Näillä pelastusteillä pitää olla siittä kertova opaste , joks kieltää siellä myös pysäköinin. Hopea tietää varmaan paremmin.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
Aavistuksen voisi polkeminen keventyä jos löytäisi yhdelle ohjainpyörälle sellaisen paikan että voisi toisen ottaa pois.
Hienon ja "arvokkaan" näöinen tuollaisissa talvisissa maisemakuvissa
Jukka
Riman ali ja suoraa ohi maalin...
Hieno peli. Kovaa vauhtia tuolla pääset, jos 30 kph vauhteja ajelet lumen keskellä! Kai sulla muuten on ajaessasi sellaiset goggle-tyyppiset ajolasit päässä, nehän on täydelliset tuohon laitteen tyyliin ?
Laita lisää kuvia, olisi hieno nähdä teos, jossa rakentajakuski itse on retrorakettinsa ohjaimissa.
Kuvasta päätellen puuosat on käsittelemättä. Kestää varmasti kauan mikäli säilytetään paikassa, jossa pääsee kuivumaan. Muistaakseni tässä ei painonsäästö ollut kovin ylhäällä tärkeysjärjestyksessä, niin mahdollisen lahoamisen estymisen voisi varmistaa kyllästämällä puuosat. Pellavaöljy-tervaseoksella saisi mukavan nostalgisen hajunkin
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
On se kyll hieno, tahtoo tehdä tuon tyylisen - ajolasitkin on jo valmiiksi sopivan malliset
Viikonloppuna tulossa Helsinkiin, näinköhän tuota pääsis näkemään?
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
Jos maalaat, kyllästä ensin. Pelkkä umpeen maalaus nopeuttaa lahoamista. Ei estä sitä.
Puu säilyy suojaamatta paremmin kuin huonosti suojattuna
Lahoamisaika riippuu kovasti olosuhteissa. Yleispätevää aikaa ei ole. Vuodessa voi pehmetä selvästi tai sitten ei koskaan.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017
Vauhdikas on kyllä tämän rakentamisprosessi ollu, nostan hattua. Itsellä on kinneri, edelleen suunnittelu asteella - rima on välillä liian korkealla.
Nyt päässä jonkinlainen vanhan kinnerin ulkomuodon ja uudemman foorumilla pähkäillyn tekniikan yhdistelmä.
Petri
Nojapyöräfoorumi toimii hyvin, aina saa vastauksen vaikkei kysyiskään mitään.
25 000km MXUS 500W suoravetomoottorilla 2012-2017